mounte netværksdrev?
Fra : Kasper

Dato : 04-10-02 07:10

Har sat følgende linie ind i min fstab:
\\citrix_server\tools /mnt/tools nfs ro,user,umask=0 0 0
men det virker ikke, hvad mangler der?
--
/Kasper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-10-02 10:14

Kasper wrote:

> Har sat følgende linie ind i min fstab:
> \\citrix_server\tools /mnt/tools nfs ro,user,umask=0 0 0
> men det virker ikke, hvad mangler der?

Ovenstående giver ikke mening; du giver navnet på et samba-share og
fortæller at det er NFS. Du skal enten:

NFS:
citrix_server:/tools /mnt/tools nfs ro,user,umask=0 0 0

samba:
//citrix_server/tools /mnt/tools smbfs ro,user,umask=0 0 0

/Rasmus

I am free of prejudices. I hate everyone equally.

Fra : Kasper

Dato : 04-10-02 11:01

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
>
> samba:
> //citrix_server/tools /mnt/tools smbfs ro,user,umask=0 0 0
Tak for svaret - ved du evt. hvordan jeg "genstarter" min fstab så jeg ikke
skal genstarte når det er rettet?

--
/Kasper

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 04-10-02 11:08

Kasper wrote:
> Tak for svaret - ved du evt. hvordan jeg "genstarter" min fstab så jeg
> ikke skal genstarte når det er rettet?

mount -a

--
mvh Jakob Kirkegaard
http://jakir.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-10-02 11:11

Kasper wrote:

> Tak for svaret - ved du evt. hvordan jeg "genstarter" min fstab så jeg
ikke
> skal genstarte når det er rettet?

Hvis filsystemet er mountet:

umount /filsystem
mount /filsystem

Hvis det ikke er mountet

mount -a

(-a betyder alle filsystemer)

/Rasmus

A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.

Fra : Kasper

Dato : 04-10-02 11:52

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> ikke
>
> Hvis filsystemet er mountet:
>
> umount /filsystem
> mount /filsystem
>
> Hvis det ikke er mountet
>
> mount -a
>
> (-a betyder alle filsystemer)
>
> /Rasmus

Nu prøver jeg på en red hat hvor det ser lidt anderledes ud - den skriver at
umask er unknown command. (brugte mandrake før, hvor det virkede).

--
/Kasper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-10-02 11:58

Kasper wrote:

> Nu prøver jeg på en red hat hvor det ser lidt anderledes ud - den skriver
at
> umask er unknown command. (brugte mandrake før, hvor det virkede).

Bruger du smbfs? Så skal du kigge på fmask og dmask i stedet.

/Rasmus

Life is that property, which a being will lose as a result of falling
out of a cold and mysterious cave 30 miles above ground level.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams