Strukturering og lister
Fra : Niels Andersen

Dato : 03-10-02 21:30

Jeg sidder lige og smækker en artiklen sammen, og kom til at spekulere på
hvordan jeg skal lave strukturen.

Jeg lavede den sådan her:

<h1>Foo</h1>
<h2>Bar</h2>
<ol>
<li>
<h3>Første trin</h3>
</li>
<li>
<h3>Næste trin</h3>
</li>
</ol>

Der er godt nok nogle flere afsnit og lidt andet sjov, men dette er
grund-strukturen. Men jeg kom til at tænke på, om det mon er den rigtige
måde at gøre det på. Jeg synes det virker forkert.
Og når jeg kigger på det uden style, ser det også ret underligt ud.

Måske trænger jeg bare til at sove, men jeg synes ikke lige jeg kan komme på
noget bedre.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Rune Glerup

Dato : 03-10-02 22:30

Niels Andersen skrev:

<klip>
> Der er godt nok nogle flere afsnit og lidt andet sjov, men dette er
> grund-strukturen. Men jeg kom til at tænke på, om det mon er den rigtige
> måde at gøre det på. Jeg synes det virker forkert.

Det er ganske rigtigt lidt mystisk. Det virker lige så ulogisk at have
det i lister som at have det i tables. Navigation og andre ting der
naturligt forekommer i lister kan du vælge at markere som lister, men
dette bør ikke være en liste ... og da slet ikke en nummereret liste.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-10-02 22:41

Rune Glerup wrote in <MPG.1806d546fcbe74d59897d3@sunsite.dk>:
> Det er ganske rigtigt lidt mystisk. Det virker lige så ulogisk at have
> det i lister som at have det i tables.

Jeg synes nu en liste ville være det mest naturlige. :)

Jeg skulle måske have skrevet at listen er en instruktion. Altså en liste
over ting, man skal gøre.

> Navigation og andre ting der
> naturligt forekommer i lister kan du vælge at markere som lister, men
> dette bør ikke være en liste ... og da slet ikke en nummereret liste.

Nummereret fordi rækkefølgen har betydning. :)

Man kunne gøre noget i stil med "<h3>1. Første trin</h3>, men så synes jeg
ikke rigtigt instruktionerne skilder sig nok ud fra resten af artiklen.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Rune Glerup

Dato : 03-10-02 22:52

Niels Andersen skrev:

> Jeg synes nu en liste ville være det mest naturlige. :)
>
> Jeg skulle måske have skrevet at listen er en instruktion. Altså en liste
> over ting, man skal gøre.

Umiddelbart synes jeg stadig det virker sært at have flere
underoverskrifter og afsnit i en liste men det kan være at det blot er
fordi man aldrig rigtigt har set den fremgangsmåde.

> Man kunne gøre noget i stil med "<h3>1. Første trin</h3>, men så synes jeg
> ikke rigtigt instruktionerne skilder sig nok ud fra resten af artiklen.

Du kan jo bare skille dem ud ved at putte en <div> omkring og lave et
indryk, en anden baggrundsfarve, kantener mv.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-10-02 08:47

Rune Glerup wrote in <MPG.1806da534d924b969897d5@sunsite.dk>:

> Du kan jo bare skille dem ud ved at putte en <div> omkring og lave et
> indryk, en anden baggrundsfarve, kantener mv.

Lugter det ikke lidt af strukter med css?

Well, det bliver nok løsningen. Nu har jeg kigget igen på strukturen med
"<h3>1. Første trin</h3>" igen, og nu er det knap så forfærdeligt.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)