Understøttlese af Støer
Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 03-10-02 20:24

Halløj altvidene Gruppe.

Jeg skal renovere mit gulv. Jeg skal have nye strøer som skal ligge med en
centerafstand på 60 cm. jeg regner med at bruge rigler (2"*4") til strøer.
De nuværende strøer understøttes af nogle betonsokkelsten, men da der er
centerafstand på 90 cm er jeg nødt til at flytte dem. Det er et
hestearbejde! Hvor stor at spænd må en 2*4 HAVE NÅR DEN SKAL BRUGES SOM
GULVSTRØ, UDEN AT GULVET BLIVER FOR (ups capslock, sorry) eftergivende.
Huset er kun 3 meter bredt så jeg havde tænkt blot at understøtte hver strø
midtpå, således at spændet vil blive 1,5 meter. Hvad siger i til det, er det
for lidt eller kan spændet være større? (en del af huset er 6 meter bredt så
jeg vil gerne kende MAX-spændet)

--
Kasper Thor

Remove DELETESPAMFILTER from my email-address if you want to reach me!

Fra : Per H

Dato : 03-10-02 20:56

On Thu, 3 Oct 2002 21:24:10 +0200, "Kasper Thor Larsen"
<k2r@larsenDELETETHISSPAMFILTER.dk> skrev:

skal understøttes pr, ca 80 cm

Men er regler ikke for "skæve"?
ellers benyt 4x4"

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : TomP [2660]

Dato : 04-10-02 06:51

Efter min mening er det helt OK med 2x4 hver 600mm og undertøtning hver
1500mm. Du får nedbøjning omkring 2mm med belastning 150kg/m2.

Fra : Jens Kildegård

Dato : 06-10-02 21:50

Hvor i altverden bruge 2X4 eller lignede. De bedste strøer til gulv på
markedet er Kerto strøer 39x40 mm. De slår og vrider sig ikke gennem årene.
I et af landets største tømrerfirmaer bruger vi ALDRIG andet end Kertos.

Mvh.
JK

"Kasper Thor Larsen" <k2r@larsenDELETETHISSPAMFILTER.dk> skrev i en
meddelelse news:ani5d9$ctb$1@sunsite.dk...

Fra : Per H

Dato : 07-10-02 04:31

On Sun, 6 Oct 2002 22:50:05 +0200, "Jens Kildegård"
<kildegaard@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>I et af landets største tømrerfirmaer bruger vi ALDRIG andet end Kertos.

Jeg reoede faktisk at kerto var vandfast limet, det ser jo sådan ud.

Vh Per
ICQ 8212837