Tømmerhandlen tager .... på mig - sådan da~
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-10-02 19:18

Hej

Jeg er ved at bygge noget stakit-agtigt udei haven og så har jeg bestilt
nogle brædder i tømmerhandlen, bl.a. 40 stk a 1,80 meter.

Nu har de så leveret det... 20 stk a 3,60 meter.

Nu er jeg jo ikke dummere end at jeg kan regne ud at hvis man saver et
3,60 meter langt brædt over på midten så får man to på 1,80 meter. Men
nu har jeg altså bestilt dem på en meter og firs, og det sagde gutten ja
til, Og da de skal være en meter og firs til mit projekt har jeg
selvfølgelig bestilt dem i den længde så jeg er fri for at save. Og hvis
jeg deler et trykimprægneret brædt på midten, så vil de to halvdele jo
være ubeskyttede i en ende. (Det betyder nok ikke meget, men det er
princippet i det...)

De kunne f.eks havde spurgt om vi kunne bruge dem i dobbelt længde da vi
bestilte, men det gjorde de ikke.

Nu er det sådan at den slags sker _hver_ gang vi handler hos en
tømmerhandel. Sidst vi fik leveret fra denne her, var nogle af deres
1,80-meters brædder kun 1,79, de var bestilt som 19mm tykke, vi fik
leveret dem i 16 mm. Før det fik vi leveret fra en anden tømmerhandel
som kom med pinde der var pilskæve, boomerang er vel nærmest det som
beskriver dem bedst (de røg faktisk også lige tilbage til
tømmerhandlen...)

Er det kun mig den slags sker for? Jeg er ærlig talt ved at være træt af
det.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Jensen

Dato : 03-10-02 19:49

> [...]
> tømmerhandlen...)
>
> Er det kun mig den slags sker for? Jeg er ærlig talt ved at være træt af

Jeg må ærligt tilstå at jeg havde blevet fuldtstændig hysterisk hvis det var
mig.
Jeg er af den opfattelse at bestiller man en specifik vare så skal man have
denne specifikke vare, hverken mere eller mindre.

Bed dem om at hente lo.... og hvis du ikke allerede har betalt så lad være.

Jensen

Fra : Per H

Dato : 03-10-02 20:21

On Thu, 3 Oct 2002 20:49:23 +0200, "Jensen" <jtn@privat.dk> skrev:

> [...]

Så er det fordi de ikke havede dem på lager, og så kører de ud med
matrialer, så det komme rtil at passe. uanset om du skal skære, elle
ej.

Du skal altid huske at bestille overmål (+30 cm) så du kan skære rent.
i enderne.

Vi andre får også meget lort fra tømmerhandlerne, de tager jo fra en
ende af, uden at sortere, og alt skal jo sælges. Derfor bruger vi også
en masse tid på selv at afhente, og sortere, men det kan kunderne ikke
fatte de skal betale for, når de for en regning . nå det var et
sidespring.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-10-02 20:39

On Thu, 03 Oct 2002 21:21:04 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Så er det fordi de ikke havede dem på lager, og så kører de ud med
>matrialer, så det komme rtil at passe. uanset om du skal skære, elle
>ej.

...men de leverer ikke hvad jeg har bestilt. Hvem siger at jeg
overhovedet har en sav?
Hvis en kunde bestilte 2 ens stauder i 11cms potter og jeg så leverede
en stor i en 2 liters potte med beskeden om at 'du kan bare selv dele
den' så var den sgu' aldrig gået.

Hvis ikke de har 1,80 på lager, så kan de sige 'Desværre, udsolgt' eller
'Vil du have dem på 3,60 i stedet?' (I så fald havde jeg sagt nej)

>Du skal altid huske at bestille overmål (+30 cm) så du kan skære rent.
>i enderne.

Det er jeg fint klar over. Mit 'projekt' er så tilpas langt gemt væk i
hjørnet af haven og tilpasset efter standardmålene på brædder, at et par
cms' udsving ikke gør noget - det var jo hele pointen i at stå i
tømmerhandlen og remse op hvor mange og hvor lange brædderne skulle
være.

> [...]
>en masse tid på selv at afhente, og sortere, men det kan kunderne ikke
>fatte de skal betale for, når de for en regning . nå det var et

Sådan ville jeg også helst have gjort det, men traileren er fyldt med
støbemix som skal ligge på det sted hvor stakittet skal være, og jeg kan
ikke have brædder på 3,60 (jeg skulle bruge nogle enkelte i den længde)
på bilen.

Men det er da altid noget at jeg ikek er den eneste som er ond på
tømmerbiksen....

Fra : Per H

Dato : 03-10-02 21:05

On Thu, 03 Oct 2002 21:38:30 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>Men det er da altid noget at jeg ikek er den eneste som er ond på
>tømmerbiksen....

nej det er vi vist alle til tider,

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 04-10-02 05:32

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> ..men de leverer ikke hvad jeg har bestilt. Hvem siger at jeg
> overhovedet har en sav?

Rolig nu. Når du bestiller tømmer i en tømmerhandel har du en sav. Desuden
er 180 et grovmål, som du må forventes at skulle skære rent til dit arbejde.
Ellers skal du købe et færdigt samle-sæt stakit. Tømmer er råmaterialer.

Skal du bruge helt lige og fuldkantede brædder skal du bestille 1.
sortering, eller selv vælge brædderne ud. De fleste vælger selv brædderne
ud, så derfor står alle de skæve yderst, og tømmerhandlen tager altså fra en
ende af, når du blot bestiller brædder.

Erik Rudbeck
--
Clean-up my address before replying by mail

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-10-02 08:52

On Fri, 4 Oct 2002 06:31:35 +0200, "Erik Rudbeck" <eru@dirty.key.dk>
wrote:

>Rolig nu. Når du bestiller tømmer i en tømmerhandel har du en sav. Desuden
>er 180 et grovmål, som du må forventes at skulle skære rent til dit arbejde.

Det ved tømmerhandlen ikke noget om. Og de gange jeg har forsøgt at dele
så stort et brædt på midten ender det altid med at knække nogle splinter
af.

Jeg ved godt at målene ikke passer 100%, men til mit formål er de mål
jeg bestilte, med de tolerencer der nu engang måtte være lige hvad jeg
skal bruge - uden at save. Det er jo hele humlen i det her.

Hvis jeg ringede til min hardware-forhandler og sagde jeg skulle bruge 2
harddiske på 40gb som begge skulle sidde i den samme computer, så giver
det ham da heller ikke ret til at sende mig en på 80gb?

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 04-10-02 09:45

Desuden

> Det ved tømmerhandlen ikke noget om. Og de gange jeg har forsøgt at dele
> så stort et brædt på midten ender det altid med at knække nogle splinter
> af.

Efter min bedste overbevisning har en tømmerhandel altid fortrinsvis været
et sted, hvor man handler byggematerialer - og ikke byggesæt.
Byggematerialer er grovvarer, og ingen forestiller sig, at en kunde køber
brædder uden at være i stand til at save dem over. En sæk cement kommer jo
heller ikke færdigblandet, og en el-pære kommer ikke med lys i. Det er helt
naturligt for håndværkeren, og andre med en professionel attitude til
håndværksmæssigt arbejde.

I takt med gør-det-selv bølgen, har tømmerhandlen så måtte tåle, at amatører
kommer og optager en medarbejder i en time, for at få 4 brædder på 37 cm, en
rundstok på 11 cm og 9 skruer, så de kan bygge det fuglehus de har set i
"Idé-nyt". Derfor må vi leve med, at byggemarkederne nu bugner af små
vacuumpakkede poser med 4 skruer og tilhørende rawplugs til groteske priser,
mens 100 stk pakningerne kun findes i begrænset omfang ude bagved.

Jeg synes du skulle købe dig en god håndrundsav, og et par bukke til dit
projekt. Øve dig lidt på et brædt, og opleve fornøjelsen ved at kunne lave
et fint skarpt snit, og så bygge dit stakit så det passer for oven og for
neden. Det er håndværk. Det andet er fusk.

Tillad så at tømmerhandlen tager visse banale ting for givet. Ellers skal de
jo også til at advare på sømpakkerne om at en hammer ikke er inkluderet, og
på penslerne at maling skal indkøbes separat.

> Hvis jeg ringede til min hardware-forhandler og sagde jeg skulle bruge 2
> harddiske på 40gb som begge skulle sidde i den samme computer, så giver
> det ham da heller ikke ret til at sende mig en på 80gb?

Jo da, hvis harddisken var perforeret midt på, så den nemt kunne rives over
til to diske á 40 Gb. Det er det der er situationen her. Du køber måske også
kun toiletpapir, frostposer og Rittersport hvis ekspedienten skiller det ad
i enkeltdele for dig.

Erik Rudbeck
--
Clean-up my address before replying by mail

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-10-02 19:24

On Fri, 4 Oct 2002 10:44:58 +0200, "Erik Rudbeck" <eru@dirty.key.dk>
wrote:

>Efter min bedste overbevisning har en tømmerhandel altid fortrinsvis været
>et sted, hvor man handler byggematerialer - og ikke byggesæt.

Kald det hvad du vil - mit projekt er tilfældigvis udregnet efter
standardlængder.

> [...]
>heller ikke færdigblandet, og en el-pære kommer ikke med lys i. Det er helt

Men hvis jeg bestiller en sæk cement, så forventer jeg at få en sæk
cement. Hvis jeg bestiller en hel palle cement i sække, så forventer jeg
at modtage en palle læsset med sække med cement, og ikke at de møder op
med samme mængde cement i en stor kæmpe sæk (ved ikke om man kan få
cement i disse store sække, men man kan f.eks få sand i dem.)

> [...]
>rundstok på 11 cm og 9 skruer, så de kan bygge det fuglehus de har set i

Det er der ikke tale om her - jeg har bestilt et ganske almindeligt
standardmål som tømmerhandlen har sagt 'ja, det kan du godt få'.
Jeg har lært at brædder altid fåes i længder der er deleligt med 30 cm.
Og det har jeg bestilt efter, og udregnet mit stakit efter.

>"Idé-nyt". Derfor må vi leve med, at byggemarkederne nu bugner af små
>vacuumpakkede poser med 4 skruer og tilhørende rawplugs til groteske priser,
>mens 100 stk pakningerne kun findes i begrænset omfang ude bagved.

Det må være en københavnsk forretning du omtaler. Sådan er det ikke
heroppe.

> [...]
>et fint skarpt snit, og så bygge dit stakit så det passer for oven og for
>neden. Det er håndværk. Det andet er fusk.

Det er overkill til mit projekt. Det skal holde, det skal ikke være
flot. Hvis det skulle være flot så lavede jeg det slet ikke selv. Jeg er
gartner, ikke tømrer. Det ville da være vældig rart at kunne tømre og
snedkerere, men jeg har så mange andre ting jeg også gerne vil, og noget
bliver altså valgt fra.

>Tillad så at tømmerhandlen tager visse banale ting for givet. Ellers skal de
>jo også til at advare på sømpakkerne om at en hammer ikke er inkluderet, og
>på penslerne at maling skal indkøbes separat.

Så tømmerhandlen tager det for givet at jeg vil blive tilfreds med noget
andet end det jeg bestiller? Det er en umanerlig dum holdning at have
til sine kunder: 'Vi ved bedre end kunden' - Så kan de spørge om det når
kunden er der, mit telefonnummer er mit kundenummer, så de kunne lige
ringe og spørge.
Jeg står ikke for mine blå øjnes skyld og læser en lang liste af ting og
mål op, hvis ikke det er fordi det er det jeg skal bruge.
Kan de ikke levere det jeg bestiller, så kan de da bare sige det - de
skal ikke give sig ud i gætværk.

Men det er åbenbart hvad man skal finde sig i fra den branche. Næste
gang - i en anden tømmerhandel - må jeg jo så bare huske at sige at de
slet ikke skal bekymre sig om at tænke selv, bare levere det bestilte.

Fra : Per H

Dato : 04-10-02 11:36

On Fri, 04 Oct 2002 09:52:06 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>Det ved tømmerhandlen ikke noget om.

Mads, det er alså din instilling til trælasten du ikke helt kan
kopere,

Jeg har jo heller ingen garenti for at de planter jeg køber ikke går
ud efter ½ år. Og planteskolen, kan heller ikke garentere mig at jeg
får en drue, uden kerner.

Såå, Hver foretning har deres tolerencer, hvor der ikke nødvenigvis
kan være accept, eller garenti. for produktet,

Lad os nu sige at de havde undladt at sende de brædder , fordi de
ikke havde den rigtige længde, så var det sikkert galt i langt flere
tilfælde.

Men jeg kan godt forstå at du er lidt gal i hoved, det er jeg også når
jeg får tømmer der ligner møllevinger, som jeg mener de kunne sælge
til sommerhusgæsterne, der aligevel ikke ved hvad ret og vrang er
))

Nå op i røven med det, nu er det snart weekend.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-10-02 19:34

On Fri, 04 Oct 2002 12:36:07 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Mads, det er alså din instilling til trælasten du ikke helt kan
>kopere,

Kald det hvad du vil - jeg forventer at få hvad jeg bestiller når
forretningen siger ja til at levere det. Hvis ikke de kan levere, så kan
de lade være med at sige de kan.

>Jeg har jo heller ingen garenti for at de planter jeg køber ikke går
>ud efter ½ år. Og planteskolen, kan heller ikke garentere mig at jeg
>får en drue, uden kerner.

Så skal de helelr ikke begynde at sige at de kan, og så bare levere hvad
de nu lige har på lager.
Og så er der jo altså forskel på levende og døde træer. At love at at
levende træ forbliver levende, er ikke let at leve 100% op til når man
ikke selv står for pasningen. At love at et stykke dødt træ forbliver
dødt er dermed noget lettere.

> [...]
>
>Lad os nu sige at de havde undladt at sende de brædder , fordi de
>ikke havde den rigtige længde, så var det sikkert galt i langt flere

Det kunne de jo så spørge kunden om - jeg bryder mig ikke om at folk
bare gør noget uden at ane hvordan jeg vil have det. Som sagt, jeg står
ikke med en lang liste med mål hvis ikek det var for at jeg ville have
det.

(Jeg har faktisk også været ude for at en tømmerhandel ville give os to
pinde på den halvde længde i stedet for den ene lange, som de havde sagt
at vi kunne købe, selv om det viste sig at den slags slet ikke blev
lavet i den længde!)

Jeg har forresten fået at vide at min vare, altså brædderne, har en
mangel i juridisk forstand, men ikke en væsentlig mangel. Dvs. jeg kan
højst kræve nedslag i prisen, ikke at de tager sagerne retur eller lign.

> [...]
>))
>
>Nå op i røven med det, nu er det snart weekend.

Det kan du sagtens sige - du skal ikke ud og måle, tegne og save i
brædder.

Fra : Per H

Dato : 04-10-02 20:12

On Fri, 04 Oct 2002 20:33:51 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>Det kan du sagtens sige - du skal ikke ud og måle, tegne og save i
>brædder.

he he nej men skal vi bytte jeg laver dit hegn, og du tegner i
autocad 2000

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-10-02 22:29

On Fri, 04 Oct 2002 21:11:31 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>he he nej men skal vi bytte jeg laver dit hegn, og du tegner i
>autocad 2000

Så tror jeg at jeg foretrækker hegnet

Fra : Bachelor

Dato : 17-10-02 00:03

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in
news:kj6ppuop112ossutd781ntvejoctskcefl@4ax.com:noget der ligner dette

> [...]
> Hvis en kunde bestilte 2 ens stauder i 11cms potter og jeg så leverede
> en stor i en 2 liters potte med beskeden om at 'du kan bare selv dele

Hvis du mener det er relevant at sammenligne disse to ting
tror jeg ikke der er nogen der kan hjælpe dig.
Hvor gammel er du ?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-10-02 07:50

On Wed, 16 Oct 2002 23:02:53 +0000 (UTC), Bachelor
<not.puplic@no.mail.dk> wrote:

>Hvor gammel er du ?

Hvis du skal smide med mudder så brug dk.snak.mudderkastning.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-10-02 20:28

On Thu, 3 Oct 2002 20:49:23 +0200, "Jensen" <jtn@privat.dk> wrote:

> [...]
>Jeg er af den opfattelse at bestiller man en specifik vare så skal man have
>denne specifikke vare, hverken mere eller mindre.

Det er også min opfattelse. Nu siger min fader (som står som
modtager/betaler osv) at den slags gør de... altså leverer dobbelt
længde/halv mængde hvis det passer dem.

>Bed dem om at hente lo.... og hvis du ikke allerede har betalt så lad være.

Jeg har også tænkt mig at brokke mig. Der er heldigvis stadig 2
tømmerhandler i Hjørring som jeg endnu ikke har prøvet.

Fra : Bachelor

Dato : 17-10-02 00:12

"Jensen" <jtn@privat.dk> wrote in
news:3d9c9036$0$52136$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner
dette

> [...]
> have denne specifikke vare, hverken mere eller mindre.
>
> Bed dem om at hente lo.... og hvis du ikke allerede har betalt så lad

Det er godt der ikke finde ret mange af din type for så
gik Danmark da hurtig i stå, men jeg kender godt typen.
Du er den type man tænker "Forfor hel... bad jeg ham ikke
om at handle en anden sted" når man har dig med dine
ego centrerede holdniger efter du har fået en vare.

PLONK

Fra : Jensen

Dato : 17-10-02 20:52

"Bachelor" <not.puplic@no.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om at handle en anden sted" når man har dig med dine
> ego centrerede holdniger efter du har fået en vare.

Hvis du bestiller en rød bil ville du da modtage en blå bil???.....ja jeg
ville ikke
Men fortæl lige hvilken biks du har, så skal jeg sørge for ikke at jeg ikke
kommer til at handle med dig.

Jensen

Fra : Torben

Dato : 03-10-02 20:28

> Er det kun mig den slags sker for? Jeg er ærlig talt ved at være træt af
> det.

Nej, det er ikke kun dig - jeg har _utallige_ gange modtaget fejlleveringer
fra vores lokale Silvan.

Jeg er MEGET træt af tømmerhandler / byggemarkeder.... Det er en skræmmende
'service' de leverer !

/Torben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-10-02 00:18

Torben <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en

> [...]
fejlleveringer
> fra vores lokale Silvan.
>
> Jeg er MEGET træt af tømmerhandler / byggemarkeder.... Det er en

Selvfølgelig ville jeg brokke mig over at man ikke får klar besked om at det
kan være de leverer dobbelt længde. Men så ville jeg hidse mig ned igen,
lægge de 20 brædder ovenpå hinanden, save dem midt over, og fugte de nye
snit med spildolie. Det holder mindst ligeså godt som
hurtig-tryk-imprægneringen og operationen ville ikke tage længere tid, end
du tager om at drikke den øl du drikker bagefter....

Men hvad der er langt vigtigere af hensyn til den del af dig, de tager så
tit ved: meterprisen på brædder på 3,60 bør være langt højere end dem på
1,80 m, da de korte kan skæres af det nederste fraskær. Så mon ikke lige du
skulle se om du har fået dem til den lave pris?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-10-02 08:52

On Fri, 4 Oct 2002 01:18:27 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>kan være de leverer dobbelt længde. Men så ville jeg hidse mig ned igen,
>lægge de 20 brædder ovenpå hinanden, save dem midt over, og fugte de nye

Mit problem er jo netop at jeg er så dårlig til at save (pænt), derfor
sidder jeg inden jeg går i gang med mit projekt og regner målene ud så
de passer med standardlængder.

> [...]
>1,80 m, da de korte kan skæres af det nederste fraskær. Så mon ikke lige du
>skulle se om du har fået dem til den lave pris?

I virkeligheden er prisen så vidt jeg lige ved ens, om man køber
brædderne i 1,80 eller 3,60, så længe det er samme slags. Sådan plejer
det at være.

Og for mig er prisen sjældent det vigtigste - men jeg vil hulendæleme
have hvad jeg bestiller.

Fra : jfo

Dato : 04-10-02 11:08

Hvad med at komme igang?
Du bliver garanteret god til det til sidst

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-10-02 19:36

On Fri, 04 Oct 2002 10:07:37 GMT, "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:

>Hvad med at komme igang?

Tjaa... skulle lige hjælpe en kammerat med at potte 11.000
stedmoderblomster. Det tager jo også tid

>Du bliver garanteret god til det til sidst

Sikkert. Men sådan noget tømrer-halløj siger mig ikke ret meget. Jeg vil
hellere have med planter at gøre, det er jeg nemlig god til. Og det er
betydeligt sjovere at lave noget man er god til, end noget som man igen
og igen ikke får helt som man vil have det. (Muligvis fordi jeg er alt
for kritisk overfor mit eget arbejde?)

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-10-02 21:16

> Hej
>
> Jeg er ved at bygge noget stakit-agtigt udei haven og så har jeg bestilt
> nogle brædder i tømmerhandlen, bl.a. 40 stk a 1,80 meter.
>
> Nu har de så leveret det... 20 stk a 3,60 meter.

klip
Og da de skal være en meter og firs til mit projekt har jeg
> selvfølgelig bestilt dem i den længde så jeg er fri for at save.

Mads altså: Det er den måde, krige opstår på.
Jeg ved godt, at hvis fru Jensen bestiller 10 stk. bøgeplanter á 1 meter, så
nytter det ikke noget at levere 5 stk. á 2 meter.
Men på en tømmerhandel spiller klaveret altså anderledes, og jeg er sikker
på, at hvis du havde gjort opmærksom på, at du ikke hverken ville eller
kunne save brædderne over - så havde de gjort det for dig (og måske beregnet
x antal kroner for det).
Men det kan altså selv jeg halvgamle kone finde ud af at gøre og for en
stund føle sig som sav-fører (og det havde vist været hurtigere end at læse
hele denne tråd?) )

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-10-02 22:44

On Fri, 4 Oct 2002 22:15:41 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>klip
> Og da de skal være en meter og firs til mit projekt har jeg
>
>Mads altså: Det er den måde, krige opstår på.

Du har sikekrt ret.

>Jeg ved godt, at hvis fru Jensen bestiller 10 stk. bøgeplanter á 1 meter, så
>nytter det ikke noget at levere 5 stk. á 2 meter.
>Men på en tømmerhandel spiller klaveret altså anderledes, og jeg er sikker

...men hvor skulle jeg vide det fra? _Alle_ andre butikker jeg handler i,
og bestiller noget bestemt hjem - om det så er noget jeg selv afhenter
eller de levere - der får jeg hvad jeg bestiller, eller jeg får det ikke
(alternativt bliver spurgt om jeg kan bruge noget andet i stedet)

>på, at hvis du havde gjort opmærksom på, at du ikke hverken ville eller
>kunne save brædderne over - så havde de gjort det for dig (og måske beregnet
>x antal kroner for det).

Mig: Dav, jeg skal have 40 brædder på 1,80 meter hver
Tømmerhandlen: Jatak, hvornår skal du bruge dem?

Det kan da ikke tolkes som andet end at det kan de sagtens klare?

>Men det kan altså selv jeg halvgamle kone finde ud af at gøre og for en
>stund føle sig som sav-fører (og det havde vist været hurtigere end at læse
>hele denne tråd?) )

Jeg beklager
Jeg bliver bare sur når firmaer ikke kan finde ud af at levere det jeg
bestiller. I den virkelige verden er jeg en stille og fredelig person
som ikke siger meget og hader at skulle brokke mig, men jeg ved hvad jeg
vil have når jeg bestiller noget, og det forventer jeg at få.

Hos teledanmark blev jeg 'en sag' og de nægtede til slut at snakke med
mig. De kunne heller ikke finde ud af at få min ordre ekspederet
rigtigt.

Fra : Per H

Dato : 04-10-02 23:00

On Fri, 04 Oct 2002 23:44:21 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>Hos teledanmark blev jeg 'en sag' og de nægtede til slut at snakke med
>mig. De kunne heller ikke finde ud af at få min ordre ekspederet
>rigtigt.
>--

Nej se nu er jeg enig. TDC dur vist ikke til ret meget der hedder
kundeservice

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-10-02 23:05

> [...]
> som ikke siger meget og hader at skulle brokke mig, men jeg ved hvad jeg
> vil have når jeg bestiller noget, og det forventer jeg at få.

Hej Mads
Jeg sidder og griner stille i en sen aftentime.
Min eks-mand havde præcis samme forhold til vores lokale tømmerhandel:
elendig service og ikke til at stole på...
Når JEG troppede op på samme tømmerhandel og garanteret så hjælpeløs ud,
blomstrede ridderligheden - og samtidig med den al den service, jeg kunne
ønske mig.
Konklusion: Hvis du ser ud som en handyman, regner de med, at du kan klare
dig selv.
Ergo: Send din kone - og du får, hvad du ønsker!

Hilsen Inger

Fra : Henrik Jensen

Dato : 05-10-02 00:21

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ergo: Send din kone - og du får, hvad du ønsker!

Eller også tager de for alvor røven på dig.

--

Venlig hilsen / Best regards

Henrik Jensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-10-02 08:04

On Sat, 5 Oct 2002 00:05:17 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg sidder og griner stille i en sen aftentime.

Så er tråden her da godt for noget

>Ergo: Send din kone - og du får, hvad du ønsker!

Det lyder som en god grund til at få sig sådan en så - en kone, altså

Fra : Bjarne

Dato : 05-10-02 08:24

In article <rl3tpu8ann3r3m9b22hepacbepha25dk5t@4ax.com>,
   Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> Så er tråden her da godt for noget

> Det lyder som en god grund til at få sig sådan en så - en kone, altså
Så bliver det f... nogle dyre brædder

Apropos den oprindelige tråd, så plejer jeg gerne at få hvad jeg beder om.
Det vil sige, at hvis jeg bestiller 50 brædder på 180 cm, så er det det jeg
får. Hvis ikke de lige har brædderne i den længde, spørger de flinke mennesker
mig om jeg vil have nogle andre.

Jeg har det også sådan, at hvis en forretning ikke leverer den vare jeg beder
om, finder jeg omgående en anden, med mindre der er tale om en enkeltstående
fejl.

Tænk hvis jeg skal lave en forskalling og beder om 560cm, og så sender de
180 cm ? Hvad skal jeg så ? Lime dem sammen ?

mvh,
Bjarne