vis filer på mounted windows partition
Fra : Bokaj

Dato : 03-10-02 17:50

Hej, jeg har netop mounted min windows98 FAT32 partition i Redhat 7.3.
Det er muligt for mig at se indholdet ved at bruge Konqueror, men hvis
jeg i en shell skriver kommandoen ls, så fremstår partitionen som tom?
Skal man bruge en speciel kommando, når det er et mounted drev?

Bokaj

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-10-02 18:00

Bokaj <nr@sprit.dk> writes:

> [...]
> tom?
> Skal man bruge en speciel kommando, når det er et mounted drev?

Det lyder mere som om at du ikke har mounted partitionen, eller at den
bliver mounted og unmounted af konqueror... Man kan sagtens køre ls på
en FAT32 partition.

Prøv evt. i den shell at skrive 'mount' så skulle du gerne få en liste
over hvilke partitioner der er mounted hvor.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"