Pix506 - statics og servere
Fra : Brian Ipsen

Dato : 03-10-02 17:05

Hej!

Hvis man har en PIX 506, der kun har 1 ekstern IP adresse (og dermed
kører PAT) - er der så nogen mulighed for at lave port-forwarding til
servere på inside interfacet (fra specifikke IP adresser) - f.eks. til
en SMTP server ?? Prøver jeg via PDM vil pix'en have en statisk
adressemapping - men jeg har jo ikke nogen eksterne IP adresser og
mappe dertil....

/Brian

Fra : TVN

Dato : 03-10-02 20:23

> [...]
> en SMTP server ?? Prøver jeg via PDM vil pix'en have en statisk
> adressemapping - men jeg har jo ikke nogen eksterne IP adresser og

Der er ikke noget problem i dette, du kan forvarde forskellige slags traffik
til de maskiner du ønsker.
Den statiske mapping den spørger til, er IP adressen på den server at
servicen skal connecte til.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-10-02 23:14

"Brian Ipsen" <spammers@nowhere.net> wrote in message
> [...]
> en SMTP server ?? Prøver jeg via PDM vil pix'en have en statisk
> adressemapping - men jeg har jo ikke nogen eksterne IP adresser og

Ved ikke hvilken version PDM du har, men det er nok næmmere via commandline
med syntax:
static (inside,outside) tcp interface 25 10.0.0.1 25 netmask 255.255.255.255
samt en : access-list 101 permit tcp any host 192.93.93.93 eq 25
samt en : access-group 101 in interface outside

Hvor IP 10.0.0.1 er inderside IP for SMTP server og IP 192.93.93.93 er din
public IP
HTH
Martin Bilgrav