Program til redigering af MySQL database
Fra : Prankster Kineses

Dato : 03-10-02 14:35

Howdy,

jeg leder efter et program til et redigere en eksisterende MySQL database.
Jeg kender selvfølgelig MyCC og phpMyAdmin, men det er ikke helt det jeg
skal bruge, eller også bruger jeg dem bare ikke rigtigt.
Tag for eksempel en database over bøger (tænkt eksempel, ikke det jeg
arbejder på). Jeg har en tabel med titler, en med forfattere og en lookup
tabel med forfatter ID og bogtitel ID.

Jeg vil gerne have et grafisk interface således at man f.eks. kan konstruere
en ny entry ved først at skrive en bogtitel og derefter vælge en forfatter
fra listen, og lookup tabellen skal således opdateres automatisk. Man skal
også kunne rette en entry ved at vælge en ny forfatter til en eksisterende
titel uden manuelt at skulle rette i lookup tabellen.

Så vidt jeg kan se er ovenstående ret bøvlet i phpMyAdmin. Hvis jeg for
eksempel finder ud af at en forfatter er angivet forkert så skal jeg slå bog
ID og forfatter ID op for derefter at rette manuelt i lookup tabellen.

Kan dette lade sig gøre? Nogle forslag til programmer? Husk at det skal
virke på MySQL databaser.

Kasper

Fra : Torben Nielsen

Dato : 04-10-02 16:33

Det lyder lidt for specifikt til at kunne håndteres af et generelt
program, så jeg tror at du bliver nødt til at kode en sådan applikation
selv.

Torben

Fra : matthiessen

Dato : 04-10-02 18:47

"Prankster Kineses" <spam.me.senseless@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Howdy,
<snip>

ved ikke om det helt lever op til kravene, men programmet MySQL-Front kan
sikkert hjælpe en stor del - og det tilmed gratis.

Ham som laver det har åbenbart stoppet viddereudviklingen, og man kan ikke
hente det fra hans side mere. Mail mig hvis du vil ha det tilsendt

web at dioder.dk

/Anders

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 05-10-02 01:09

"matthiessen" <duda @ homeland .dk> wrote in message
> Ham som laver det har åbenbart stoppet viddereudviklingen, og man kan ikke
> hente det fra hans side mere. Mail mig hvis du vil ha det tilsendt

Kan du ikke også lige sende det til mig så?
Jeg kan meget godt lide programmet og vil gerne sikre mig at jeg stadig kan
bruge det når jeg geninstallerer min maskine.

--
M.v.h. Morten Jørgensen
http://bytte.startlinket.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 05-10-02 12:06

"Morten Jørgensen" <admin@startlinket.dk> wrote in message
> Kan du ikke også lige sende det til mig så?
> Jeg kan meget godt lide programmet og vil gerne sikre mig at jeg stadig
kan
> bruge det når jeg geninstallerer min maskine.

Tak for virusen... Godt jeg har NAV2002!

Fra : Prankster Kineses

Dato : 05-10-02 13:29

> [...]
> Ham som laver det har åbenbart stoppet viddereudviklingen, og man kan ikke
> hente det fra hans side mere. Mail mig hvis du vil ha det tilsendt

Jeg har selv fundet en version som jeg kigger lidt på.

Kasper.