MySQL + Højeste nummer
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 03-10-02 13:46

Hej

Jeg har ikke kunnet finde en MAX i MySQl som henter det højeste tal i en
kolonne.

Indtil videre har jeg sorteret kolonnen DESC og hentet første række.
Dette tal må nødvendigvis være det højeste, men det er ganske givet højst
ineffektivt.

Hvad hedder kommandoen?

Mvh
Jesper

Fra : Larz

Dato : 03-10-02 13:54

http://www.mysql.com/doc/en/Group_by_functions.html

> Indtil videre har jeg sorteret kolonnen DESC og hentet første række.
> Dette tal må nødvendigvis være det højeste, men det er ganske givet højst
> ineffektivt.
>
> Hvad hedder kommandoen?

SELECT MAX(kolonne) FROM tabel;

--
-
Lars

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 03-10-02 14:38

"Larz" <lp@your-pants.coder.dk> wrote in message

> http://www.mysql.com/doc/en/Group_by_functions.html

> SELECT MAX(kolonne) FROM tabel;

Takker til Jer begge.
Supermærkeligt jeg ikke havde fanget den allerede, når jeg jo selv nævnte
MAX!

Mvh
Jesper

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-10-02 13:56

"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> writes:

> Jeg har ikke kunnet finde en MAX i MySQl som henter det højeste tal i en
> kolonne.

Så har du ikke fået kigget på
<http://www.mysql.com/doc/en/Group_by_functions.html#IDX1363>.

Funktionen hedder MAX() og bruges som: