Newnat under 2.4.18
Fra : Peter Andersen

Dato : 03-10-02 09:02

Er der nogen der har prøver subj?
I følge http://www.roeder.goe.net/~koepi/newnat.html burde der ikke være
nogen umiddelbare problemer, og det har jeg heller ikke haft da jeg kørte
det under 2.4.17, men nu får jeg fejl under kørsel af det patch, (Hunk #1
failedat 1 m.m.) og også fejl under komilering af kernen når den under make
bzImage når til ipv4.

Kan nogen hjælpe?

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-10-02 19:28

Peter Andersen wrote:

> Er der nogen der har prøver subj?

Jup.

> [...]
> det under 2.4.17, men nu får jeg fejl under kørsel af det patch, (Hunk #1
> failedat 1 m.m.) og også fejl under komilering af kernen når den under

Prøv at hente seneste patch-o-matic fra netfilter.org og seneste kerne fra
kernel.org - det har jeg gode erfaringer med.

/Rasmus

It may be the only innovation in Windows (CTRL-ALT-DELETE was
not invented by MS).
- Hans Reiser

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-10-02 19:48

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Jup.
Tænkte jeg nok

> Prøv at hente seneste patch-o-matic fra netfilter.org og seneste
> kerne fra kernel.org - det har jeg gode erfaringer med.

Hmm ok, det vil jeg prøve. Tænkte ellers på at downgrade til en 2.4.17
kerne....
Hvad er patch-o-matic i øvrigt? som sagt har jeg brugt Koepi's newnat før og
det har fungeret fint.. Men det og patch-o-matic har ikke noget med hinden
at gøre??

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-10-02 20:42

Peter Andersen wrote:

> [...]
og
> det har fungeret fint.. Men det og patch-o-matic har ikke noget med hinden

patch-o-matic er den samling patches, som netfilter-holdet har lavet men
endnu ikke fået med i kernen. Heriblandt er newnat (som forøvrigt kommer
med i 2.4.20), H383 mm.

Koepi har taget newnat-patch'ene og samlet nogle af dem i en færdig patch,
man kan downloade - han er åbenbart bare nogle versioner bagud.

/Rasmus

I was going to compile a list of innovations that could be
attributed to Microsoft. Once I realized that Ctrl-Alt-Del
was handled in the BIOS, I found that there aren't any.

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-10-02 20:49

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> [...]
>
> Koepi har taget newnat-patch'ene og samlet nogle af dem i en færdig
> patch, man kan downloade - han er åbenbart bare nogle versioner bagud.

Ok, tak for det, jeg prøver det med det samme.
Er det lige til at gå til, eller skal jeg installerer den sidste version af
iptables også?
(læser self. dokumentationen inden, men måske har du noget vigitgt at
sige?

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-10-02 22:29

Peter Andersen wrote:

> Ok, tak for det, jeg prøver det med det samme.
> Er det lige til at gå til, eller skal jeg installerer den sidste
> version af iptables også?

Jeg har prøvet på både kerne 2.4.18 og 2.4.19 og patch-o-matic laver fejl
det samme sted, nemlig lige ved den sidste, newnat patch. Failed to patch
copy of /usr/src..... TEST FAILED: patch NOT applied.
Pokkers også! hvad kan der være galt?

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-10-02 00:58

Peter Andersen wrote:

> Jeg har prøvet på både kerne 2.4.18 og 2.4.19 og patch-o-matic laver fejl
> det samme sted, nemlig lige ved den sidste, newnat patch. Failed to patch
> copy of /usr/src..... TEST FAILED: patch NOT applied.

Den 'sidste' newnat-patch? Der er kun en. Eller rettere: Du skal kun bruge
en af dem (z-newnat16).

Som sagt skal du bruge alle patches fra pending og submitted - kan du evt.
poste hele fejlmeddelelsen (inklusiv hvilke patches, der er brugt og
hvilken der fejler)?

/Rasmus

God, root, what is difference?
God is more forgiving.

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-10-02 08:27

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
>
> Som sagt skal du bruge alle patches fra pending og submitted - kan du
> evt. poste hele fejlmeddelelsen (inklusiv hvilke patches, der er

Øh, du siger først at jeg kun skal bruge en(ja der er kun en newnat patch),
og bagefter at jeg som sagt skal bruge alle sammen!?

Men som sagt så når jeg kører en (i følge readmefilen) ./runme pending
KERNEL_DIR=/usr/src/linux-2.4.19 så svare jeg yes til dem alle(forkert? kan
de konflikte indbyrdes?) og i den sidste z-newnat16 så er det så den kommer
med omtalte fejl og skriver ikke andet end det jeg skrev.

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-10-02 09:09

Peter Andersen wrote:
> [...]
> alle(forkert? kan de konflikte indbyrdes?) og i den sidste z-newnat16
> så er det så den kommer med omtalte fejl og skriver ikke andet end

Hvis jeg bruger en "./runme base" så kan jeg applie alle de patch igennem
uden fejl, ink. newnat, men newnat/H323 dukker ikke op så jeg kan
konfigurere den i kernen.. skal den det? det gør den jo med Koeip's version.

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-10-02 10:08

Peter Andersen wrote:

> Øh, du siger først at jeg kun skal bruge en(ja der er kun en newnat
patch),
> og bagefter at jeg som sagt skal bruge alle sammen!?

Ikke helt. Du skal bruge alle patches (non-newnat) fra submitted og pending
inden du bruger newnat.

> [...]
kommer
> med omtalte fejl og skriver ikke andet end det jeg skrev.

Med 2.4.19 kører jeg:

../runme submitted pending base extra

Her svarer jeg 'y' 16 gange og z-newnat16 virker fint.

Herefter når den til base og extra (H323 er i 'extra') - her skal du kun
vælge dem, du har brug for - ikke alle her er testet lige meget
(pptp-conntrack er f. eks. b0rken). Siger jeg f. eks. 'n' indtil jeg når
til H323-conntrack fungerer denne fint.

/Rasmus

I am free of prejudices. I hate everyone equally.

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-10-02 10:11

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
> (pptp-conntrack er f. eks. b0rken). Siger jeg f. eks. 'n' indtil jeg
> når til H323-conntrack fungerer denne fint.

Ok, ok. Det prøver jeg. I følge readme filen står der bare at man skal køre
pending, så jeg fatter ikke helt opbygningen af det patch...

Men tak, det prøver jeg.

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-10-02 11:31

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> [...]
> (pptp-conntrack er f. eks. b0rken). Siger jeg f. eks. 'n' indtil jeg
> når til H323-conntrack fungerer denne fint.

Ja ok, det virker også fint her hos mig. Ingen problemer.
Og så igang med at kompile ny kerne....

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-10-02 00:54

Peter Andersen wrote:

> Ok, tak for det, jeg prøver det med det samme.
> Er det lige til at gå til, eller skal jeg installerer den sidste version
af
> iptables også?

Jeg har haft god succes med det. Husk at benytte dig af alle patches i
'submitted' og 'pending'.

/Rasmus

Vampires are not visible in mirrors, which explains why they are often
backed over in parking lots.