Ftp-server? har prøvet en masse
Fra : Stefan Larsen

Dato : 03-10-02 02:28

Hej

Jeg kører under Linux SuSe 7.1

Jeg skal ha en ftp server op at køre men det går ikke så godt, jg har
prøvet både pureftp og proftp, men kan ikke få dem op at køre !!

De kommer begge med en fejl, dette er taget da jeg prøvede at starte
pure-ftpd !!

server # /usr/local/sbin/pure-ftpd start
/usr/local/sbin/pure-ftpd: /lib/libc.so.6: version `GCC_3.0' not found
(required by /usr/local/sbin/pure-ftpd)

hvad kan der være galt !!

Jeg er rimelig ny i linux så jeg vil gerne ha det forklaret så godt som
muligt !!

Det skal lige siges at jeg har været samtlige "manualer" igennem både på
sslug, gnuskolen og deres egne hjemmesider men har ikke kunne finde ud af
det !!

Takker

Bloody2k

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-10-02 18:54

In article <3d9b7230$0$96749$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Stefan Larsen wrote:

> /usr/local/sbin/pure-ftpd: /lib/libc.so.6: version `GCC_3.0' not found
> (required by /usr/local/sbin/pure-ftpd)

Prøv selv at compilere pure-ftpd

--
Mvh. Bo

Fidonet: 2:236/100 | Linuxnet: 110:300/17
Linux! The choice of a GNU generation

Fra : Bloody2k

Dato : 03-10-02 19:46

Okay, kan man få en guide til hvordan dette gøres !! -da jeg har
eksperimenteret med dette, og ikke kunne få det til at virke !!

Fra : Larz

Dato : 03-10-02 20:47

Bloody2k wrote:
> Okay, kan man få en guide til hvordan dette gøres !! -da jeg har
> eksperimenteret med dette, og ikke kunne få det til at virke !!

Bare et gæt her, men download proftpd og "tar zxvf" sourcen og cd ind i
biblioteket og skriv: ./configure;make;make install - og se om det virker :P

-
lars
to mail me take your pants off