Deling af Stofanetforbindelse
Fra : Buus

Dato : 02-10-02 16:31

Hej NG
Vi er to piger der netop har fået indlagt Stofanet i vores bofællesskab.
Hvordan kobler vi begge vores computere på internettet uden at skulle punge
ud med de ekstra kroner en familieopkobling koster?

Mvh
Christina og Louise

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-10-02 17:24

"Buus" <cbha02FJERN_DETTE@sprog.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan kobler vi begge vores computere på internettet uden at skulle punge
> ud med de ekstra kroner en familieopkobling koster?

Uden familieopkobling får man (svjv) kun 1 IP adresse, og dvs. at i skal have
en router til at dele forbindelsen med. Hvis I ikke har noget imod at den ene
maskine skal være tændt når den anden skal bruge nettet, kan man evt. bruge
denne maskine som router. Se fx:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm eller
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/index.htm

Nu ved jeg ikke lige hvad en familieopkobling koster, men jeg vil nok ikke tro
der skal meget besvær til for at det kan betale sig at købe den...

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 02-10-02 21:56

Det kan vel bedst betale sig at købe en billig router m. indbygget switch.

Da skal i koble routeren til bredbåndsmodemet og pc'erne til routeren med
alm. rj-45 kabel.

Med kabler vil det koste ca. 700 kr.

/Jean