Hvilke rettigheder på SQL Server ?
Fra : Torben

Dato : 02-10-02 12:53

Hejsa,

hvilke rettigheder skal jeg have på en SQL Server database, for at kunne se
de schedulerede jobs der ligger ?

På forhånd tak!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-10-02 13:24

Som svar på skriblerier nedfældet af Torben :

> hvilke rettigheder skal jeg have på en SQL Server database, for at
> kunne se de schedulerede jobs der ligger ?

De ligger i MSDB, så du have ret til at kikke i den database

Prøv at kikke i BOL (Books OnLine) efter "schedule job user rights"

Er det via Kode/SP's/QA eller er det via EM?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Torben

Dato : 02-10-02 15:14

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message

> Er det via Kode/SP's/QA eller er det via EM?

Via EM !
/Torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-10-02 15:30

Som svar på skriblerier nedfældet af Torben :

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message

> Via EM !

Hmm, jeg plejer altid at logge med en bruger der er i Systems Administrators
Server Role
Men skal da efterforskes lidt
Umiddelbart vil jeg sige at der er Server Roles du skal kikke på/pille ved

mvh/Peter Lykkegaard