ECS K7SOM Bios
Fra : Peter Pan

Dato : 02-10-02 12:41

Hej med jer

Er der nogen her i gruppen der har en ældre BIOS-fil til K7SOM end dem der
kan hentes på www.ecs.com.tw. Jeg har prøvet at opdatere mit board med alle
3 BIOS filer derfra, men i samtlige tilfælde er resultatet at Windows XP
påstår at BIOS'en ikke længere er ACPI kompatibel. Jeg kan ikke engang
reinstallere XP uden at få denne fejl. Desværre kan man ikke længe downloade
den revision af BIOS'en, som fulgte med boardet (den var vist dateret i
februar 2002), så hvis der er en der har denne "ældre" BIOS må du meget
gerne kontakte mig ASAP.

På forhånd tak
Peter Duun
pdu@nospam.dk

Fra : Roger

Dato : 02-10-02 13:02

"Peter Pan" <pdu@nospam.dk> skrev i melding
> Hej med jer

Windows XP
> påstår at BIOS'en ikke længere er ACPI kompatibel.

Hva med og installere acpi drivere da

Fra : Peter Pan

Dato : 02-10-02 14:12

Jeg tror ikke, at du helt har forstået problematikken (eller også har jeg
ikke forklaret det tydeligt nok).

Hvis jeg forsøger at installere Windows XP, kommer installationen med en
STOP-fejl, hvoraf det fremgår at BIOS'en ikke er ACPI kompatibel. Samtidigt
får jeg at vide, at jeg kan vælge at installere Windows XP i "ikke ACPI"
tilstand ved at trykke F7 under installation, hvilket jeg naturligvis ikke
har lyst til. Inden jeg opdaterede BIOS'en, havde jeg ikke dette problem.
Windows XP var iøvrigt installeret på maskinen i forvejen, men den
eksisterende installation kan heller ikke starte - den kommer med samme STOP
fejl (BSOD).

Så jeg kan altså ikke installere de ACPI drivere du omtaler - det burde
heller ikke være nødvendigt da maskinen allerede er installeret med ACPI
understøttelse.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-10-02 14:19

Peter Pan wrote:
> [...]
> Windows XP var iøvrigt installeret på maskinen i forvejen, men den
> eksisterende installation kan heller ikke starte - den kommer med samme STOP

Well, så er det en fejl i den nyeste bios, var der nogen grund til at
opgradere den?
Flash til forrige version før den du bruger nu.

Fra : Peter Pan

Dato : 02-10-02 14:26

Jamen det er jo det jeg ikke kan, da den ikke længere er tilgængelig på ECS
website (se oprindelig post). Og ja, der var en grund til at flashe, da
"skidtet" ikke virkede med mit trådløse keyboard, og den gamle BIOS var
dateret tilbage til februar 2002.

Peter

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-10-02 14:48

Peter Pan wrote:
> [...]
> website (se oprindelig post). Og ja, der var en grund til at flashe, da
> "skidtet" ikke virkede med mit trådløse keyboard, og den gamle BIOS var

Og du har selvfølgelig ikke gemt den gamle bios..?

Well, så er der to løsninger:

A. Få ECS til at lave en bios der virker.

(Det burde ret hurtigt gå op for dem, hvis alle med Win2K brokker sig)

B. Sælg det og køb et andet bundkort (ikke ECS).