Mere RH8 & Sunsite
Fra : Michael Andreasen

Dato : 02-10-02 11:44

Er det lykkedes for nogen at hente RH8 via Sunsite?

på mirrors.sunsite.dk kan man finde en rehat.README der henviser til

ftp2.sunsite.dk/redhat

Men jeg kan ikke logge på her? Nogen der ved hvad der sker? Eller er der
evt. et andet RH mirror i DK eller nærheden som du'r til noget.

p.s. ikke fedt at sådan en RH release gør det umuligt at kør apt-get på
debian - æv! - Derfor ville jeg også helst finde et alternativt mirror der
virkede.

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-10-02 12:05

Michael Andreasen wrote:
> Er det lykkedes for nogen at hente RH8 via Sunsite?

Nej; jeg kunne hente disc2-5 fra Sverige hurtigere end
jeg kunne hente disc1 fra Aalborg.

Prøv om ikke ftp://xrayftp.crc.dk/pub/rh80 kan bruges,
pt. er den helt nede på 42 brugere.

> [...]
>
> Men jeg kan ikke logge på her? Nogen der ved hvad der sker? Eller er der
> evt. et andet RH mirror i DK eller nærheden som du'r til noget.

Har du set at det kræver brugernavn & password? Begge er anført
i readme filen.

> p.s. ikke fedt at sådan en RH release gør det umuligt at kør apt-get på
> debian - æv! - Derfor ville jeg også helst finde et alternativt mirror der
> virkede.

Måske er det derfor de har flyttet rh80 til alternativ maskine?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Michael Andreasen

Dato : 02-10-02 12:11

Mogens Kjaer wrote:
> Prøv om ikke ftp://xrayftp.crc.dk/pub/rh80 kan bruges,
> pt. er den helt nede på 42 brugere.

Tak - jeg prøver!

> Har du set at det kræver brugernavn & password? Begge er anført
> i readme filen.

Ja - men der kommer unkown host name + nogen gange logger den så på uden at
prompte efter pass+bruger og så er jeg inde på det normal sti hiraki

Tak for hjælpen

Mvh
Michael

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 02-10-02 12:54

Michael Andreasen <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Ja - men der kommer unkown host name + nogen gange logger den så på uden at
> prompte efter pass+bruger og så er jeg inde på det normal sti hiraki

Hvilken ftp klient bruger du ? Og hvad resolver mirrors.sunsite.dk
til på din maskine ?

/Esben
--
The dumber people think you are, the more surprised they're going to be
when you kill them.

Fra : Martin Dalum

Dato : 02-10-02 12:13

> [...]

> debian - æv! - Derfor ville jeg også helst finde et alternativt mirror der

Det skulle være muligt at logge på ftp2.sunsite.dk med username redhat
og password redhat. Vi tillader kun 100 samtidige brugere på denne
server og derfor kan det godt være svært at komme igennem. Dette har
dog været nødtvendigt for ikke at overbelaste vores "almindelige"
ftp-server så meget at det ville være helt umuligt at komme igennem.

Det er generelt ikke så smart at Mandrake og Redhat har valgt at
release inden for en uges interval. De giver begge meget trafik --
hvilket tilsammen giver... Endnu mere trafik :-/ Stormen driver da
heldigvist af om nogen dage, hvorefter alt vil være tilbage to det
normale.

--
Venlig hilsen / Regards from, |   /* If you listen carefully, you can
Martin Dalum |    actually hear this code suck. */

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-10-02 13:01

Martin Dalum wrote:
> [...]
> dog været nødtvendigt for ikke at overbelaste vores "almindelige"
> ftp-server så meget at det ville være helt umuligt at komme igennem.

ftp.sunet.se ser også ud til at have tabt pusten nu;
men de tillader også 1000 logins.