fugle i brændeovnen
Fra : carlsen6

Dato : 02-10-02 11:28

Er der nogen der har en god ide til at undgå fugle ( hovedsageligt
gråspurve) i brændeovnen,det drejer sig om en ganske almindelig
brændeovn med tilsluttet stålskorsten,lige op,der kommer gentagene gange
fugle dryssende ned, det er faktisk ret irriterende man skal jo have
dem ud, og de er jo sorte ,det er prøvet med at sætte kyllingenet
omkring skorstenen udvendigt men det soder til,det er det eneste
ovnfabrikken kan råde til.der er ingen antenner eller lignende i
nærheden af skorstenen.

Hvad gør jeg

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-10-02 15:29

"carlsen6" <carlsen6.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
..

> Hvad gør jeg

Fyre i ovnen, bruger den. Så tror jeg ikke at de kommer tæt nok på til at
"dratte" ned i hullet :)):

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-10-02 17:36

> Er der nogen der har en god ide til at undgå fugle ( hovedsageligt
> gråspurve) i brændeovnen,det drejer sig om en ganske almindelig
> brændeovn med tilsluttet stålskorsten,lige op,

klip---

Serverer dem med brunede kartofler og rønnebærgele
Undskyld, jeg kunne altså ikke dy mig.

Hilsen Inger

Fra : Susanne

Dato : 02-10-02 20:54

"carlsen6" <carlsen6.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> omkring skorstenen udvendigt men det soder til,det er det eneste
> ovnfabrikken kan råde til.der er ingen antenner eller lignende i

Nu ved jeg jo ikke hvor høj din stålskorsten er, men jeg vil forslå dig at
prøve at montere en høj spids stål/metal hat (hedder vist en røgvenderhat).
Hattens nedre diameter skal være større end skorstenens og du monterer den
med to stk fladjern popnittet på skorstenen og indvendig i hatten. Håber du
kan se for dig hvad jeg mener. Det går dog ikke hvis din skorste er meget
lav - så får du røg i gården, haven eller hvor den nu "lufter" ud. Men
prøv - det kan altid afmonteres igen.
Hilsen
Susanne

Fra : PHK

Dato : 05-10-02 12:20

> [...]
> omkring skorstenen udvendigt men det soder til,det er det eneste
> ovnfabrikken kan råde til.der er ingen antenner eller lignende i

Vi har lige været igennem det der. Man kan montere et net i skorstenen, jeg
kan ikke huske om det var skorstensfejeren eller brændeovnsmanden der
installerede det - vi har haft besøg af begge i sommers.

--
_
|_|