RH8 & Apache 2
Fra : Michael Andreasen

Dato : 02-10-02 10:03

Så vidt jeg kan se på RH's hjemmeside så er det Apache2 de benytter?? Hvad
mener i om dette? Er Apache2 moden nok til en produktions server? Hvad med
alle modulerne og hvordan med PHP support?

Tror i bare man skal beholde sin 7.3 server et stykke tid endnu?

Mvh
Michael

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-10-02 10:59

Michael Andreasen skrev:

> Er Apache2 moden nok til en produktions server?

Det vil jeg tro.

> Hvad med
> alle modulerne og hvordan med PHP support?

Dér har vi problemet. Mange af modulerne (inkl. PHP-modulet) kører endnu
ikke stabilt på Apache 2.

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-10-02 12:26

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle modulerne og hvordan med PHP support?
>
> Tror i bare man skal beholde sin 7.3 server et stykke tid endnu?

www.sunsite.dk kører Apache/2.0.39 (Unix) PHP/4.3.0-dev on Solaris 8. ifølge
http://uptime.netcraft.com/up/graph/?mode_u=on&mode_w=on&site=www.sunsite.dk
&submit=Examine
så mon ikke det går ?

/Carsten

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 02-10-02 12:53

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> writes:

> "Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

At vi kører Apache2 på Sunsite.dk er ikke noget entydigt bevis på at
det er en god ide at upgrade. Vi har haft en hel del problemer med
skiftet. Og med php+apache2 er problemerne så store at vi nu har
besluttet at downgrade til apache1. Vi vil dog lave en dual apache
setup, hvor alle php sider bliver serveret fra en apache1+php server,
og static + proxy/rewrites bliver serveret fra en apache2 server.

Jeg ved ikke hvordan det ser ud på Linux, men på Sunsite.dk (Solaris
8) er mpm_worker modulet ikke anvendeligt, hvilket i mine øjne er den
største grund til at upgrade. Lidt trist, men sådan er det desværre
nu.

Generelt kan det _ikke_ anbefales at køre apache2 med mpm_worker
kombineret med php, med mindre man er sikker på at hele php og alle
libraries den er linket med er 100% thread safe. Og sådan er det ikke
pt.

/Esben
--
Always go to other people's funerals, otherwise they won't come to yours.

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-10-02 15:13

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 8) er mpm_worker modulet ikke anvendeligt, hvilket i mine øjne er den
> største grund til at upgrade. Lidt trist, men sådan er det desværre
nu skrev jeg også "_mon_ ikke det går"... om der er OK afhænger ret meget af
hvad det er for en "produktion" han skal køre, der er jo forskel om han skal
levere et multimill. $$ misioncritical system der skal servicere mega mange
brugere eller det er en mere almindelig service i retning af almndelig
information til brugerkredsen - så det vil jeg nødig give et absolut svar på
uden at kende mere (meget meget mere) til omstændighederne.
Det vil altid være en afvejning af faciliteter mod sikkerhed/stabilitet -
det er jo derfor at dem der bygget sattelitter helst bruger teknologi der er
mindst 15 år forældet - de er jo ret dyre at få sendt en serviceteknikker ud
for at skifte en supersmart dims der ikke lige var helt stabil (he-he).

Men ofte er det sådan at x.0 versioner er 1. udgave af en større revision og
der vil ofte være fordel i at vente til x.1 (eller x.0.1) hvis man er ude på
at gøre det nemt for sig selv. ( og hvem er ike det...)

/carsten

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 02-10-02 22:23

> [...]

> for at skifte en supersmart dims der ikke lige var helt stabil (he-he).

Problemet med apache2 er at hvis man trækker de nye smart mpm moduler
fra, så er det ret begrænset hvad de fleste får ud af den i forhold
til apache1. Der skal derfor ikke meget ustabilitet til før at
vægtskålen tipper.

/Esben
--
47.5% of all statistics are made up on the spot.