Sessions?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-10-02 21:16

Hej,

Når jeg bruger sessions i forb. med en indkøbskurv (har ca. 3 pr. besøgende)
holder de så selv op med at belaste serveren, når brugeren lukker, eller
skal man sørge for det, og hvis ja, hvordan?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-10-02 21:40

Hej,

Serveren lukker selv sessions efter 20 minutter (default) hvis der ikke er
mere aktivitet ved dem, f.eks. hvis brugeren er væk eller lukker.
Du kan også selv ændre hvornår sessions skal lukke ved at anvende
session.timeout = n (minutter). Til sidst kan du også selv lukke en session
ved at anvende session.abandon, f.eks. ved en log ud funktion.

Håber at du kunne bruge det til noget.

/michael

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-10-02 23:11

> Serveren lukker selv sessions efter 20 minutter (default)

Det lyder jo umiddelbart OK. Men hvor man sessions kan en alm. server som
eks. IIS håndtere på én gang? Jeg bruger som sagt 3 pr. bruger...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-10-02 04:55

Hej,

Jeg ved ikke hvor mange sessions den kan håndtere men jeg tror aldrig du vil
ramme loftet.

Fra : René Jensen

Dato : 02-10-02 11:10

Rasmus Nielsen wrote:
> Det lyder jo umiddelbart OK. Men hvor man sessions kan en alm. server som
> eks. IIS håndtere på én gang? Jeg bruger som sagt 3 pr. bruger...

En god skik er at kun bruge session variabler til at indholde det mest
nødvendige information. F.eks. ved brug af indkøbskurve, bør man
overveje at bruge enten XML eller cookies, hvoraf XML-versionen er
nemmeste at implementere, da det lidt kan give uhensigtmæssige problemer
med brugen af cookies.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-10-02 18:36

On Wed, 2 Oct 2002 00:11:11 +0200, "Rasmus Nielsen"
<postmaster@rasmusn.dk> wrote:

>Men hvor man sessions kan en alm. server som
>eks. IIS håndtere på én gang? Jeg bruger som sagt 3 pr. bruger...

Nej, du bruger nu kun én.
Derimod kan du sagtens bruge flere Session-variable pr. bruger.

Det burde ikke give problemer, så længe det kun er mindre
tekst-stumper eller simple tal, du gemmer.
Små og mellemstore arrays skulle heller ikke give problemer.
Derimod skal man nok tænke sig noget mere om, hvis man begynder at
gemme objekter i Session-/Application-ariable.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj