MSSQL installations problem
Fra : Tue Hellstern

Dato : 01-10-02 21:05

Hej NG,

Jeg har et lidt specielt problem, jeg vil installere Microsoft SQL 2000
Server. Problemet er at jeg har en "Standard Edition" og den kræver en
Windows 2000 server og jeg har kun licens til Windows 2000 Professionel.

Mit spørgsmål er om det på en eller anden måde er muligt at få en "Standard
Edition" til at virke som en " Personal Edition"?

Jeg har ikke behov for den yderligere funktionalitet der ligger i en "
Standard Edition", da denne server kun skal bruges til test.

Tue

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-10-02 21:51

Tue Hellstern skrev:

> Mit spørgsmål er om det på en eller anden måde er muligt at få
> en "Standard Edition" til at virke som en " Personal Edition"?

Kan du ikke bare bruge en Personal Edition? Så vidt jeg ved følger
den med sammen med Standard Edition (men på en separat cd).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Tue Hellstern

Dato : 01-10-02 22:00

Hej Jens,
> Kan du ikke bare bruge en Personal Edition? Så vidt jeg ved følger
> den med sammen med Standard Edition (men på en separat cd).

Jeg har 2 cd'er og der er ikke nogen Personal Edition på dem, men det er da
muligt at der inde på arbejde er flere cd'er og at en af dem indeholder
denne version.

Tue

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-10-02 07:12

Hej.

"Tue Hellstern" <info@f1-support.dk> wrote in message
> [...]
da
> muligt at der inde på arbejde er flere cd'er og at en af dem indeholder

Mon ikke det er MSDE, der skal bruges her?
I 7.0 var der en Desktop edition, men jeg har ikke selv fundet noget
tilsvarende på 2K.

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-10-02 07:33

Som svar på skriblerier nedfældet af Stig Johansen :

> "Tue Hellstern" <info@f1-support.dk> wrote in message

> Mon ikke det er MSDE, der skal bruges her?
> I 7.0 var der en Desktop edition, men jeg har ikke selv fundet noget
> tilsvarende på 2K.

Jeg mener at den er der stadigvæk
Derudover er der DevEd jeg kan dog ikke huske om den kan køre på en
WorkStation

MSDE er uden management, men kan ellers stort set det samme - mht
TransactSQL/SPs/Views/Tables etc

Der følger svjv ingen tools med MSDE (QA, Profiler, EM, osql, bcp etc)

Men den spiller ret godt sammen med MSAccess som frontend hvis det native
format er bleven for kleint

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-10-02 17:58

Hej.

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message
> [...]
> WorkStation
>
> MSDE er uden management, men kan ellers stort set det samme - mht

Jeg mener kun at begrænsningen liger i 'performance' ting, og ikke i
funktionelle ting.Nja... Jeg mener også, jeg havde et problem med noget
DTS-værk (This product is not licensed...), men det kan ordnes med detach ->
kopier -> attach i de tilfælde der er tale om en 'rå' kopi.

> Der følger svjv ingen tools med MSDE (QA, Profiler, EM, osql, bcp etc)

Nej, ikke en hujende f.., men Tue har også en Standard edition.

I forbindelse med en konceptuel løsning til en kunde, var der ingen
problemer med at tilgå MSDE via klient værktøjer(fra en remote station). Det
eneste jeg observerede var, at hvis der var det mindste spor af en M$ SQL
installation(eks. QA/EM), så ville MSDE ikke installere.
Så hvad med at starte med at installere MSDE, og derefter klientdelen(Ej
prøvet).

Fra : Snedker

Dato : 04-10-02 11:52

On Wed, 2 Oct 2002 08:33:07 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hot.mail.com> wrote:

>Jeg mener at den er der stadigvæk
>Derudover er der DevEd jeg kan dog ikke huske om den kan køre på en
>WorkStation

Jeg kører SQL-Server 2000 fra min XP-developer. Dette kører på en XP
Pro.

>MSDE er uden management, men kan ellers stort set det samme - mht
>TransactSQL/SPs/Views/Tables etc
>
>Der følger svjv ingen tools med MSDE (QA, Profiler, EM, osql, bcp etc)

Korrekt...og især QA kan savnes i den sammenhænge.

/Snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede