Er I Klar med Karb-spitten ? :o)
Fra : H;P

Dato : 01-10-02 17:11

Hejsa.

Nå, så er det ved at være tid til at spæde benzinen op med en omgang sprit.
Har allerede i dag haft kondensprobs. Men der var jo osse en god portion
fugtighed i luften !. Så der skulle tankes alligevel så i med noget sprit
*ryste ryste*. Endnu et plus.....mere drøn i maskineriet , knallen vågner
squ noget op når den får sig en tår sprit.

Ellers nogen der osse er begyndt at spritte knallen ?

Hilsen herfra

H;P

--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-10-02 18:58

"H;P" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
vågner
> squ noget op når den får sig en tår sprit.
>
> Ellers nogen der osse er begyndt at spritte knallen ?

Hvad er grunden til kaburatoris i det hele taget, jeg har selv været ude for
det en eller to gange, men heller ikke mere, og jeg bruger ikke sprit. Det
er noget med at der er fugt i karburatoren og når der så komme gang i
systemet, så bliver fugten kølet ned og fryser, eller ?

Kim Larsen

Fra : H;P

Dato : 01-10-02 19:53

"Kim Larsen" skrev i en meddelelse
> Hvad er grunden til kaburatoris i det hele taget, Det
> er noget med at der er fugt i karburatoren og når der så komme gang i
> systemet, så bliver fugten kølet ned og fryser, eller ?

Du har vel leget med kompressor og luftpistol ikke ?. Luft under kompression
eller luft under bevægelse med stor fart vil af naturens vegne blive kold.
Så nå temp. når 7-10 grader, og gråvejr ( = høj luftfugtighed) så er temp. i
karbonaden væsenlig lavere end man lige regner med. Det gav mig en dylens
masse probs. sidste år . Lurede noget over af karbu´en lignede en
soft-ice. Men det hænger meget sammen med hvor høj luftfugtighed ( eller
kondensvand i tank/karbu´en) og lave temp i naturen og så lige den hastighed
luften suser igennem karbu´en med. Tænk på størrelsen på indsugningen i
luftfilteret=stort hul........og så når det karbu´en med en større hastighed
og skal igennem et hul på 12mm (standard karbu ) kompression og høj
hastighed !.

Det hænger nogenlunde sådan sammen, om jeg har forstået det rigtigt. Har sq
ikke hvid kittel på så hæng mig ikke

H;P

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-10-02 22:15

> [...]
> hastighed !.
>
> Det hænger nogenlunde sådan sammen, om jeg har forstået det rigtigt. Har

Kompressoren til EU'eren er ikke kommet hjem endnu, og luftpistol har jeg
ikke måttet have for min mor
Men så var jeg ikke helt ved siden af med mine gæt.

Kim Larsen

Fra : H;P

Dato : 01-10-02 22:28

Hejsa´

"Kim Larsen" fik proppet det her ind i NG´en
> Men så var jeg ikke helt ved siden af med mine gæt.

næææ, det kan man jo ikke sagsøge dig på . Men sker´ det for mig igen, så
kan det godt være at "H;P" bare bliver -" A wee bit spif´d"
Ikke sjovt når knallen lyder som et tærskeværk :o/, og der er stadigt 20 Km
hjem *Hulk tude vræle*

"Kim Larsen" lage op til en griner
> Kompressoren til EU'eren er ikke kommet hjem endnu

Kan de få´es i så små størrelser ?........DANG !.....hvorfor er der ingen
der fortæller mig sådan noget ?

luftpistol har jeg
> ikke måttet have for min mor

Hvof ikk´. Sådan en kan da ellers lave royalistiske huller i din Faders
humør .

Hilsen

H;P <Husk spritten, virker både på knalle & dig ! >

Fra : Morten Larsen

Dato : 01-10-02 22:48

"> Du har vel leget med kompressor og luftpistol ikke ?. Luft under
kompression
> eller luft under bevægelse med stor fart vil af naturens vegne blive
kold.

Sikke noget slud....

Når luften fra en kompressor er kold, er det fordi den er blevet afkølet,
mens den har
opholdt sig i kompressoren.(den er blevet varmet op under kompressionen) Når
den så slippes fri, vil den blive køligere igen, og måske koldere end da den
blev
komprimeret, men ikke nødvendigvis koldere end da den blev komprimeret, hvis
ikke den har faft tid til at køle ned i kompressoren. (air-con virker ca.
sådan dog ikke med luft)

Når luft under bevægelse føltes koldere (hånden ud af vinduet på bilen)
skyldes
det kun at der foregår en fordampning fra huden, som sænker temperaturen.
Prøv at stikke et termometer ud af vinduet på bilen ved fuld fart, og ved
pause -
det vil vise det samme.- Fakta. Det er stadig 15 grader varmt uden for,
uanset
om du kører 5 kmt eller 120 kmt.

MEN okay, når det er ca 5 grader varmt, passer det ofte med at
luftfugtigheden, (fordampning) samt
luftgennemstrømningen i karburatoren, kan danne is-krystaller, der stopper
dysser + div.
Dette sker aldrig i feks 10 graders frost, da luftfugtigheden ikke er kan nå
samme stadie i den temp.

Morten

Fra : H;P

Dato : 02-10-02 07:27

Hejsa ´

"Morten Larsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> dysser + div.
> Dette sker aldrig i feks 10 graders frost, da luftfugtigheden ikke er kan

Ja ja, men helt ved siden af var jeg ikke . Der skal hellerikke være
tvivel om at knallen har det meget bedre ved -1 til -2 grader. En smule
frost i luften og luftfugtigheden er en helt anden. Jaa, man bliver sq noget
forundret over at vejret kan have så meget indfyldelse på knallen.

Hilsen

H;P<som ike skal køre når far frost sætter tænderne i DK>

Fra : Martin Østerberg

Dato : 02-10-02 02:19

On Tue, 1 Oct 2002 19:57:37 +0200 skrev "Kim Larsen"
<mythos@tdcadsl.dk> .

> [...]
>er noget med at der er fugt i karburatoren og når der så komme gang i
>systemet, så bliver fugten kølet ned og fryser, eller ?

Du er inde på det rigtige. Når benzinen blandes med luft, sker der en
kraftig fordampning, du kender det når du lige er kommet ud af
brusebadet og nogen så åbner døren til badeværelset...
Denne nedkøling finder sted omkring dyssen i karburatoren, og metallet
køles ned under frysepunktet, og luftens fugtighed kan sætte sig som
is og stoppe benzintilførselen helt eller delvist til. Karburatorsprit
har den egenskab at den blander sig gladeligt med vand, også det vand
der er frosset til is ved dyssen, og som vi alle ved....snaps skal
være MEGET kold før den ikke kan hældes ud af flasken, derfor
forhindre karburatorsprit isdannelser. Det er netop ved lave
plusgrader med relativt meget luftfugtighed problemet er størst, så
det er nok en god ide at komme igang med blanderiet snart.

VH Martin

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-10-02 18:34

> [...]
vågner
> squ noget op når den får sig en tår sprit.
>
> Ellers nogen der osse er begyndt at spritte knallen ?

Jeg har aldrig haft nogen problemer med kondensvand, så jeg kører ikk med
sprit, heller ikke i tanken ;) men hvis den får et ekstra kick, må det
hellere prøves.. hvad blandings forhold bruger du? jeg er lidt bange for at
det skulle skille så lortet ikk smør..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : H;P

Dato : 01-10-02 19:58

Hejsa `

Hov Michael, den første røg i din mail-box. Sorry mait´ det var ikke min
mening :o/.

Det skulle have været sådan her

"Michael Frederiksen" skrev
... hvad blandings forhold bruger du? jeg er lidt bange for at
> det skulle skille så lortet ikk smør..

Tja, det er en 2½liters karb-sprit dunk og det skulle række til 25-30 ltr
benzin så 10:1 eller 12:1 deromkring

H;P<Nu på sprit, knalle & åbenbart undertegnet >

Fra : H;P

Dato : 01-10-02 20:01

Hej igen

Glemte lige........Blander du selv eller er der automatisk olie
indsprøjtning ?

H;P

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-10-02 18:38

> Hej igen
>
> Glemte lige........Blander du selv eller er der automatisk olie
> indsprøjtning ?

auto injection ;)