Parent-Child Menu Struktur
Fra : Martin_P

Dato : 01-10-02 10:08

Er der nogen der har en ide(eller endnu bedre en URL) hvor man kan
hente en sådan menu.?

Det skal være som eksemplet herunder :

MENU1
   UNDERMENU1_1
   UNDERMENU1_2
MENU2
   UNDERMENU2_1
   UNDERMENU2_2
   UNDERMENU2_3
MENU3
   UNDERMENU3_1

Og så fremdeles.

Men alle undermenuer skal være lukkede, og først når f.eks. MENU2
bliver aktiveret(klikket på) skal undermenuerne til menu2 dukke frem -
ikke de andre

Menunavne og undermenunavne ligger i en database, så de bliver hevet
ud derfra.

Håber i ved hvad jeg mener

Martin_P

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 01-10-02 11:02

Martin_P <mp@XXXalkaline-batteries.dk> wrote in

> [...]
> ikke de andre
>
> Menunavne og undermenunavne ligger i en database, så de bliver hevet

Uha - du er ude i noget ActiveX-kontrol med tilhørende XML-
funktionalitet...
Jeg har selv været ude efter denne funktion til mine web-sider, men har
hidtil ikke fundet noget brugbart. Det kan lade sig gøres via XML og skulle
efter sigende være nemt i .NET - men det hjælper jo ikke os, ASP-nørder.

Derfor er jeg faldet tilbage på at lave min applikation i MS Office VBA.
Men du kan kikke på MSDN og lede efter TreeView, fx. her:

http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/webcontrols/treeview/addAt_metho
d.htm

Det er noget langhåret XML-stof, som næsten virker. Men omkostningerne er
temmelig store i form af inkludes og uigennemskuelig MS-kodning.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-10-02 11:20

Klaus Ambrass wrote :

> [...]
> har hidtil ikke fundet noget brugbart. Det kan lade sig gøres via XML
> og skulle efter sigende være nemt i .NET - men det hjælper jo ikke os,

det kan jeg nu ikke forestille mig er rigtigt. Jeg vil foreslå Martin at
spørge i dk.edb.internet.webdesign.clientside om hvordan man laver disse
"pre-loadede udvidbare" menuer vha javascript. Når det så er gjort, kan
han begynde at lege med ASP for at udfylde dem med data.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 01-10-02 12:46

> [...]
> disse "pre-loadede udvidbare" menuer vha javascript. Når det så er
> gjort, kan han begynde at lege med ASP for at udfylde dem med data.

Ja, det er det mest oplagte. Et elegant eksempel kan du finde på

http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaList/readme.html

ASP kommer ind dér hvor det konkrete indhold skal fyldes på.

Der findes mange sådanne menusystemer på markedet og de varierer en del i
kompleksitet.

Microsoft eksperimenterer med at lave nogle mere standardiserede
'WebControls', som skulle lette arbejdet i kraft af, at browseren har
funktioner indbygget til almindelige navigationssystemer som tabs og
hierarkiske træer. Se

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/webcontrols/over
view/overview.asp

Jeg følger mest ASP.NET og her ser det ud til at mange leger med det.

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Jakob Andersen