Bundkort til Celeron 300A ?
Fra : Palle

Dato : 01-10-02 09:06

Er der nogen der kan anbefale et bundkort, hvor en Celeron 300A cpu på
en sokkel 370, vil komme til sin fulde ret?

Fra : Devast8or

Dato : 01-10-02 09:09

Jeg havde min C300A kørende på Abit BH6. Den kørte 450 Mhz fra dag 1 med
standard køleren og der var ingen problemer på noget tidspunkt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-10-02 09:10

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev:
> Jeg havde min C300A kørende på Abit BH6. Den kørte 450
> Mhz fra dag 1 med standard køleren og der var ingen problemer
> på noget tidspunkt.

Samme her, samt 3-4 andre af mine kammerater.
Min kører stadig hos en kammerat.

/Mikael

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 01-10-02 09:27

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@"FJERNES"pc.dk> wrote in message

> Samme her, samt 3-4 andre af mine kammerater.
> Min kører stadig hos en kammerat.

Os' mig!!! Men nu må vi ikke håbe alle de, der har haft en 300A'er skriver -
for f** den var populær - og virkelig 'Bang for the buck'!

Men... Til Palle: ABiT BH6 - gerne rev 1.1 med en slotket er et ideelt sted
for din 300A'er at bo. Ka' ikke lige huske hvad de hedder, men generelt kan
jeg anbefale et hvilket som helst ABiT borad med BX chipset, og mon ikke der
skulle være et socket 370 derude et sted?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 01-10-02 09:46

Palle wrote:
> Er der nogen der kan anbefale et bundkort, hvor en Celeron 300A cpu på
> en sokkel 370, vil komme til sin fulde ret?

Celeron 300A er den med Slot 1.
Den du har er en Celeron 300 PPGA.
Før dem var der en Celeron 300, uden L2 cache, slot 1.

Fra : Devast8or

Dato : 01-10-02 10:37

Var den helt uden L2 cache? Jeg mente da den havde 128kb....

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 01-10-02 10:50

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> Var den helt uden L2 cache? Jeg mente da den havde 128kb....

300 MHz Slot1 fandtes som 300 - uden cache og 300A med 128k full-speed
cache, som faktisk fulgte godt med PII's 512k ½-speed cache.

I socket 370 er der kun én model - 300 - som svarer til 300A slot1, pga.
Cachen!

Fra : Palle

Dato : 01-10-02 19:32

Tak for alle svarene.
Det er en Celeron 300A med 128 cache, på sokkel 370.

Fra : Esben

Dato : 01-10-02 20:01

"Palle" <palle@hemmelig.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan anbefale et bundkort, hvor en Celeron 300A cpu på
> en sokkel 370, vil komme til sin fulde ret?

Diverse Asus og Abit kort med intel 440BX-briksæt plejer det sjældent at
ende dårligt med.

--
Esben

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-10-02 21:52

Palle <palle@hemmelig.dk> skrev....

> Er der nogen der kan anbefale et bundkort, hvor en Celeron 300A
> cpu på en sokkel 370, vil komme til sin fulde ret?

Hvis du vil tweake den(og det vil du vel, ellers burde du overlade
denne OC klassiker til en anden), så er et Abit BE6-II noget af det
mest ultimative.

--
Kent Oldhøj