Fastgørelse i lecasten.
Fra : Peter

Dato : 01-10-02 06:15

Hej NG

Jeg skal hænge nogle køkkenskabe op og vil gerne vide om det kræver
specielle pluks, for at de kommer til at hænge godt fast.
Er der nogen der ved det?.

Hilsen Peter.

Fra : ZIGGE

Dato : 01-10-02 06:28

Brug sevlskærende karmskruer med hoved, så skal du blot bore et 6mm hul og
skrue skruen direkte i stenen...

/ZIGGE

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 01-10-02 14:55

> Brug sevlskærende karmskruer med hoved, så skal du blot bore et 6mm hul og
> skrue skruen direkte i stenen...

Lige netop i lecablokke er dette ikke "godt nok", de er alt for porøse. Brug
en 2 komponentlim/fugemasse fra Fischer (dem med rauplug) dette produkt er
beregnet til netop lecablokke og lign. porøse materialer.

Thorleif

Fra : ZIGGE

Dato : 01-10-02 16:39

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d99a929$0$96778> Lige netop i lecablokke er Brug
> en 2 komponentlim/fugemasse fra Fischer (dem med rauplug) dette produkt er
> beregnet til netop lecablokke og lign. porøse materialer.

Lyder interessant, limer man så skabene på væggen eller hvad?

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 01-10-02 22:14

Ha, ha Ja, det er jo lige med at gøre sig forstålig! Men det var faktisk
noget ligesom de klæbeanker, som er omtalt andetsteds.

thorleif.

Fra : Crane

Dato : 02-10-02 06:57

Jeg bruger nogle grå nogen med lange riller på beregnet til gasbeton og
leca.
De er virkelig gode- kan ikke huske navnet.

jens

Fra : Anders Hvas

Dato : 01-10-02 21:07

> [...]
>
> Jeg skal hænge nogle køkkenskabe op og vil gerne vide om det kræver
> specielle pluks, for at de kommer til at hænge godt fast.

Vores køkkenskabe hænger i lecavægge med ganske almindelige pluks (og
skruer, selvfølgelig), og har nu gjort det i snart 25 år.

mvh Anders

Fra : Aksel

Dato : 01-10-02 21:47

> [...]
>
> Jeg skal hænge nogle køkkenskabe op og vil gerne vide om det kræver
> specielle pluks, for at de kommer til at hænge godt fast.

Hvis det er tunge skabe er det bedst at bruge klæbeankre, det er et glasrør
med lim i, der hører gevindstag til. man stikker glasampullen ind i hullet
og borer gevindstaget ind i ampullen så den knuses og limen blandes, de kan
bære meget stor vægt.

Ved mindre vægt har jeg gode erfaringer med at lime almindelige rawlplugs i
hullet, fyld hullet med PU lim, det er den type der skummer op når limen
kommer ud af plastflasken, sæt rawlpluggen i og skru skabene op dagen efter.

Hilsen Aksel

Fra : TomP [2660]

Dato : 03-10-02 13:53

Klæbeanker er ikke velegen til materiale som for pørøse!

Hilti har mange produkter til fastgørelse af ting på gasbeton/lecasten. Med
en letbetonanker SYBA S25 du kan hænge 120kg på som tværlast eller 70 kg som
træk. sådan én koster omkring 20kr/stk.