Farvet scroller
Fra : Nadine

Dato : 30-09-02 23:03

Hvordan laver jeg en farvet scroller i html?

Jeg har ikke forstand på css og har ikke tid til at sætte mig ind
i det heller *S*

Scrolleren skal være i et html dokument der åbnes i en iframe.
Har det nogen betydning?

Mvh Nadine =o)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scn

Dato : 30-09-02 23:39

"Nadine" <kontaktnadine@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver jeg en farvet scroller i html?

Du skal bruge css

> Jeg har ikke forstand på css og har ikke tid til at sætte mig ind
> i det heller *S*

Du er nød til at sætte dig ind i følgende:
<STYLE type="text/css"><!--
BODY {
scrollbar-base-color: color;
scrollbar-track-color: color;
scrollbar-face-color: color;
scrollbar-highlight-color: color;
scrollbar-3dlight-color: color;
scrollbar-darkshadow-color: color;
scrollbar-shadow-color: color;
scrollbar-arrow-color: color;
}
--></STYLE>

skal sættes ind i <head>

> Scrolleren skal være i et html dokument der åbnes i en iframe.
> Har det nogen betydning?

<STYLE> skal indsættes på den side hvor scrollbaren er

Prøv eventuelt med denne her:

<script language="JavaScript">
// Place this script in the <head> of the page.
// Add onload="doScrollbarColors()" to the <body> tag, like this:
// <body onload="doScrollbarColors()">
var rate = 500
var C1 = "#FF0000"
var C2 = "#0080FF"
var C3 = "#00E800"
var i = 0
function doScrollbarColors(){
if (document.all){
i++
if (i==1) C = C1
if (i==2) C = C2
if (i==3) C = C3
document.body.style.scrollbarBaseColor = C
if (i>2) i=0
t=setTimeout("doScrollbarColors()", rate)
}
}
</script>
</head>

virker i IE60, og vist også IE5.5

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Nadine

Dato : 30-09-02 23:29

Snedigt nok... det funker jo! Der er jo intet at sætte sig ind i når
man får koden forærende ;) 1000 tak!

Menøeh... kan jeg så også gøre scrollbaren smallere?

Fra : scn

Dato : 30-09-02 23:56

> Snedigt nok... det funker jo! Der er jo intet at sætte sig ind i når
> man får koden forærende ;) 1000 tak!
>
> Menøeh... kan jeg så også gøre scrollbaren smallere?

Nej (næsten sikker, har aldrig set det, eller hørt om det)

Fra : Benno J. Nielsen

Dato : 01-10-02 13:38

Nadine wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> i det heller *S*
>
> Scrolleren skal være i et html dokument der åbnes i en iframe.

Hej Nadine
her er en online bandit der garanteret er et svar på dit spørgsmål

http://www.echoecho.com/toolcustomscroll.htm

Benno

Fra : Lene Nielsen

Dato : 24-08-03 19:20

> http://www.echoecho.com/toolcustomscroll.htm

Nogen der kan fortælle mig hvorfor dette ikke virker i min browser?
Jeg bruger Internet Explorer 6.0

MVH
Lene

Fra : jopa

Dato : 24-08-03 19:27

"Lene Nielsen" <splitten@slet.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan fortælle mig hvorfor dette ikke virker i min browser?
> Jeg bruger Internet Explorer 6.0

Øhm hvor har du smidt CSS ? i din header ?

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk