Spilopdatering disconnecter andre spillend~
Fra : Playmore

Dato : 30-09-02 20:15

Jeg sidder med en på en internet cafè hvor vi har 24 computere. Vi er
ikke oppe at køre endnu, men er ved at ha arbejdet os godt derhenimod.
Nu er vi imidlertid stødt på et temmelig stort problem. Alle computerne
kan godt spille f.eks Counter-strike, ud af huset. Men ligeså snart der
er en der opdaterer sin liste over servere, hænger samtlige af alle dem
der spiller på en eller anden server op. D.v.s. man ryger af, og kan
ikke komme på en server igen før den der opdaterer er færdig. Har dog
prøvet at der er en enkelt computer der "slipper" engang imellem og kan
køre videre selvom der opdateres. Jeg ved ikke hvad det kan være, men
har en fornemmelse af at det måske kunne være noget med tcp/ip.

Vi kører med faste ip-addresser på alle computerne, og har deaktiveret
routeren fra dhcp. Vi kører med xp home på de 22 maskiner og xp pro på
de 2 sidste. Vi har en net-forbindelse på 2mb fra sonofon. og routeren
er en Speed stream 2624, indkøbt fra usa. Switchen er en trendnet 26
ports (24+2giga) Nway TEG-S224TXplus.

http://www.kandu.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-10-02 07:26

On Mon, 30 Sep 2002 19:15:08 GMT, "Playmore"
<Playmore.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> er en der opdaterer sin liste over servere, hænger samtlige af alle dem
> der spiller på en eller anden server op.

Kører I med offentlige adresser eller NAT? Hvis I kører NAT, er I
så sikre på, at spillene understøtter det?

-A

Fra : Playmore

Dato : 03-10-02 02:47

Tak for svaret Asbjorn Hojmark.