Middel mod hunde
Fra : MS

Dato : 30-09-02 13:45

Hej NG,

Vi bor uheldigvis på et sted hvor hunde godt kan lide at blive luftet! Så
tænkte jeg på om ikke der findes et eller andet (helst miljørigtigt) som man
kunne sprede ud på det "angrebne" område så hunde ikke finder det
attraktivt. Kender nogen til et sådant middel?

Mvh den hjemsøgte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-02 13:48

"MS" <cozy@mail.dk> wrote in message
> [...]
> kunne sprede ud på det "angrebne" område så hunde ikke finder det
> attraktivt. Kender nogen til et sådant middel?

Både hække og hegn er meget miljøvenlige, desuden er jeg sikker på at skilte
(til hundenes ejere, hundene er nok ligeglade) også kan / burde hjælpe.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-09-02 14:49

On Mon, 30 Sep 2002 14:44:41 +0200, "MS" <cozy@mail.dk> wrote:

> [...]
>kunne sprede ud på det "angrebne" område så hunde ikke finder det
>attraktivt. Kender nogen til et sådant middel?

I gamle dage, dengang der var dyrlæge i radioen, anbefalede han altid
hjortetaksolie. Det skulle lugte forfærdeligt og holde hundene væk når
det blev smurt hvor de ikke måtte gå. Eller noget i den stil.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Pia J

Dato : 30-09-02 17:08

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> I gamle dage, dengang der var dyrlæge i radioen, anbefalede han altid
> hjortetaksolie. Det skulle lugte forfærdeligt og holde hundene væk når
> det blev smurt hvor de ikke måtte gå. Eller noget i den stil.

Hvis ikke, så holder det hundeejerne væk. Vi brugte det mod fluer på
hestene - det lugter af gammel, våd cigar.... På lang afstand!

:Pia

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 30-09-02 16:40

I artiklen <agkgpu8b4etpq3sokpblt8d50gshqbj85k@4ax.com>,
skrev Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>:

> I gamle dage, dengang der var dyrlæge i radioen, anbefalede han altid
> hjortetaksolie. Det skulle lugte forfærdeligt og holde hundene væk når
> det blev smurt hvor de ikke måtte gå. Eller noget i den stil.

Gjorde han virkelig det? Den er fin, så kan hundens ejer også få det på
skoene og tørre det af på gulvtæppet derhjemme. Det stinker virkelig ækelt,
noget i retning af et råddent dyr, og det er ikke til at vaske af igen. Det
hedder iøvrigt også stentjære.

--
Helge.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-09-02 22:14

On Mon, 30 Sep 2002 17:39:32 +0200, <juletrae@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>noget i retning af et råddent dyr, og det er ikke til at vaske af igen. Det

Ja, det gjorde han. Tit og ofte endda.

Men han sagde også udtrykkeligt at man skulle passe utroligt meget på
ikke at få det på sig.

Fra : Web Woman

Dato : 30-09-02 22:20

<juletrae@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ækelt,
> noget i retning af et råddent dyr, og det er ikke til at vaske af igen.

Hvordan sikrer man, at det kun er hundeejere, der får det på skoene?

Mvh. Lisbeth

Fra : Web Woman

Dato : 30-09-02 19:13

"MS" <cozy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi bor uheldigvis på et sted hvor hunde godt kan lide at blive
> luftet!

Hvad er det for et problem, I ønsker at løse?

1) at der er hunde på stedet?
2) at hundene løber uden snor men med ejer i nærheden?
3) at hundene løber rundt uden ejer i nærheden?
4) at hundeejere ikke samler hunden lort op efter sig?

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-09-02 19:51

"Web Woman" <anaeitis @ pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for et problem, I ønsker at løse?

Lad mig gætte, for vi har samme problemstilling: At HELE TIDEN skulle fjerne
de møg-kræ's efterladenskaber. Desværre sker det spredt ud over hele døgnet,
dog mest om aftenen, så hvis vi skal "holde vagt" kommer vi til at sidde
full-time med termokaffe og lommelygte ! :((. RYD FOR HELVEDE OP EFTER JERES
DYR, det er ikke svært at tage en plastpose i lommen. Og hvis du syntes det
er ulækkert, så bare vent til JEG tager jer på "fersk gerning" for så kommer
du til at ÆDE lorten !!!.

Fra : Niels Olsen

Dato : 30-09-02 20:37

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse

Og hvis du syntes det
> er ulækkert, så bare vent til JEG tager jer på "fersk gerning" for så
kommer
> du til at ÆDE lorten !!!.

He he, så kan man vel sige at du giver "kage".
For en ordens skyld skal det siges at jeg er enig med dig.

MVH Niels

Fra : Web Woman

Dato : 30-09-02 21:59

> [...]

> Og hvis du syntes det
> er ulækkert, så bare vent til JEG tager jer på "fersk gerning" for så

Rolig nu *G*
Jeg har ikke engang en hund *GGGG*

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-10-02 15:50

> kommer
>
> Rolig nu *G*
> Jeg har ikke engang en hund *GGGG*

Det var nu heller ikke dig personligt, men hvad skulle jeg ellers skrive
.

Fra : Musen

Dato : 04-10-02 09:35

> [...]
> du til at ÆDE lorten !!!.
>
>*GGGG* Du blev da nemt sur...Vi har selv haft samme irriterende problem i
haven. Og det skal lige siges, at vi har en rigtig godt opdraget grand
danois som kun "klatter" et eneste sted, og det er langt oppe på marken
(vores egen mark vel at mærke). Vores fortov var altid fuld af klatter, men
så hængte jeg en rulle af de der lorteposer op, og skrev et skilt : Værs´go
at tage en pose
Det hjalp sørme!!
Venlig hilsen Musen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-10-02 15:31

"Musen" <kunforsjovt@sol.dk.revomethis> skrev i en meddelelse

> [...]

Nøøh. Normalt er jeg tolerent og forstående. Men hundeejeeren tror åbenbart
at vi alle "ÆLSKER" deres m.kræ. Og derfor ikke ikke har noget imod at gøre
deres arbejde.

men
> så hængte jeg en rulle af de der lorteposer op, og skrev et skilt :

Jamen det er utroligt at man skal lave sådanne tiltag. Hvis man som
hundeejer har fornøjelse af sin hund, må man tage det "sure" med det "søde"
og rydde op efter den, det kan da umuligt være nogen samfundsopgave for så
er jeg TILHÆNGER af HUNDESKAT . Problemet er eskaleret efter at vi er blevet
ejere af en hjørnegrund i et villakvarter, jeg tror ikke at pose-tricket vil
falde " i god jord", men de, naboerne, holder sig ikke "for fine" til at
lade deres m.kræ skide alle steder. Jeg er DØD-TRÆT af at deres MØG-KATTE
pisser i min carport og hundene skider på fortovet.
PS. Jeg har opdaget at Naftalin-svovl-peber blandingen stinker værre end
k.pis, og er dyr at fremstille, men at alm. lagereddike oxo holder katte væk
Så nu mangler vi bare hundene OG deres ejere, for de løber sjældent frit,
heldigvis.

Fra : gerda

Dato : 30-09-02 22:03

Hej..

>Hvad er det for et problem, I ønsker at løse?

>4) at hundeejere ikke samler hunden lort op efter sig?

Hvad med at hænge en lille kasse op med plastikposer til hømhøm'r
med en pæn tekst på. f.eks.
"Tag venligst din hunds efterladenskaber med hjem i din egen
skraldespand!"
Se om poserne forsvinder og udskift teksten til den tid med
"Medbring venligst selv poser" ....

Gerda

Fra : jfo

Dato : 02-10-02 10:01

God idé.
Jeg tror hegn er mest effektivt og dernæst din løsning med at hænge poser
op.

Nogle hundeejere er nogle svin...dem er der nok ikke så meget at gøre ved.
Andre hundeejere kommer ud for at have 1 eller 2 poser med og så skider
dyret,
mod forvendtning, 3 gange.... hvad gør man så??

Ja, hvis Gerdas poser hænger der så tager man én af dem.

Jeg ved hvad jeg snakker om. Jeg har nemlig hund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-10-02 11:53

On Wed, 02 Oct 2002 09:01:17 GMT, "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Ja, hvis Gerdas poser hænger der så tager man én af dem.
>
>Jeg ved hvad jeg snakker om. Jeg har nemlig hund

Så vil jeg lige slynge en historie ind her
Vores to hunde er hver dag ude på en bestemt gåtur, ca. 3 km, mindst en
gang om dagen. De sætter sig _aldrig_ for hverken at lave stort eller
vådt. Det sker først når de kommer hjem - der er det så til gengæld
indtil flere gange sket på gulvet i garagen fordi bæsterne ikke kan
holde sig længere

Fra : jfo

Dato : 02-10-02 13:08

Det har jeg aldrig hørt om før?!
Hvor gør de det så derhjemme når de når det?

Er det noget I har trænet dem til eller ...?

Det ville da være smart hvis man kunne lære dem kun at gøre et bestemt sted.
Som for eksempel i en dertil indrættet sandkasse e.lign.
Eller inde hos naboen for den sags skyld Joke joke rooolig nu...

Fra : PH

Dato : 02-10-02 13:59

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Det har jeg aldrig hørt om før?!
> Hvor gør de det så derhjemme når de når det?
>
> Er det noget I har trænet dem til eller ...?

Adfæren med kun at besørge derhjemme (på eget territorie) ser man ofte hos
hvalpe eller hunde der føler sig langt nede i hireakiet i det nabolag hvor
de hører til.

Hunde der derimod føler sig højt placeret vil typisk gerne lægge visitkortet
så højt som muligt, f.eks på en stor sten eller oppe i en hæk. De skriver
også gerne "direktør på visitkortet" ved at skrabe kraftigt i jorden når de
har tisset. Dette er for at sætte endnu et duftmærke produceret fra nogle
kirtler som de har mellem trædepuderne.

mvh P

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-10-02 14:03

"jfo" <fossadun@yahoo.com> writes:

[snip om hunde der kun sætter sig bestemte steder]

> Det har jeg aldrig hørt om før?!
> Hvor gør de det så derhjemme når de når det?
>
> Er det noget I har trænet dem til eller ...?
>
> Det ville da være smart hvis man kunne lære dem kun at gøre et bestemt sted.

Det kan faktisk lade sig gøre, når man først har lært hunden at den
ikke må sætte sig indendøre, så kan man også lære den at græsplænen og
havebedene er forbudt område.

Alfred har i hvert fald lært, og det havde Oskar før ham også, at den
slags ting, det foregår i marken/skoven. En gang imellem sker det jo
også at en hund får dårlig mave, og så kan man jo ikke altid holde sig
mens man løber over i marken. Han forsøger at løbe så hurtigt han kan,
men af og til sker der uheld og det er tydeligt at se at han godt ved
at han ikke må. Der er naturligvis ikke nogen der skælder hunden ud
for et lille uheld når nu den har dårlig mave, det er klart.

Nu bliver han næsten aldrig gået tur med, altså sådan i villakvarterer
og snor og den slags, men han har endnu ikke sat sig når vi har gået
på den måde.

> Som for eksempel i en dertil indrættet sandkasse e.lign.

Jeg ved ikke om man kan med sådan et område, men hvor skulle man
egentlig ikke kunne det? Det er vel bare et spørgsmål om træning.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-10-02 14:41

On Wed, 02 Oct 2002 12:08:22 GMT, "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:

>Det har jeg aldrig hørt om før?!
>Hvor gør de det så derhjemme når de når det?

Vi lukker dem ud i baghaven når de skal luftes, så sørger de selv for
hvad der skal sørges for

>Er det noget I har trænet dem til eller ...?

Næh, de er bare mærkelige.

>Det ville da være smart hvis man kunne lære dem kun at gøre et bestemt sted.
>Som for eksempel i en dertil indrættet sandkasse e.lign.

Tjaa... når man kan vænne dem til at de skal gøre det ude i haven, så
kan man vel også sagtens lære dem at de kun må gøre det et bestemt sted
i have.

>Eller inde hos naboen for den sags skyld Joke joke rooolig nu...

Jeg har overvejet at sende dem ind til naboen, men det var nu mere for
at få dem til at lære hans hund at holde mund....

Fra : MS

Dato : 01-10-02 14:12

Det er efterladenskaberne, der er problemet. Og for ikke at skulle overlade
det til de respektive ejere, er det nok nemmest at "gå efter hunden". Så jeg
prøver i første omgang med de nævnte råd: svovl og hjortetaksolie..

Mvh

Fra : Thïngmand

Dato : 01-10-02 08:01

>Kender nogen til et sådant middel?

Svovl (det er det "gå-væk-hund" indeholder...)