Excel
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 30-09-02 13:29

Hej

Jeg har brug for at lave et Excel-ark igennem ASP.
Problemet er at serveren ikke understøtter det.

Hvad skal man installere for at det virker?

mvh
Jesper

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 30-09-02 13:34

"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote in news:fsXl9.55$D61.1433
@news.get2net.dk:

> [...]
>
> Jeg har brug for at lave et Excel-ark igennem ASP.
> Problemet er at serveren ikke understøtter det.
>
> Hvad skal man installere for at det virker?

Hej Jesper,

hvad om du genererede en csv-fil via ASP, som du efterfølgende kunne hente
ind i Excel?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 30-09-02 14:32

"Klaus Ambrass" <kam@it.stam.dk> wrote in message
> "Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote in news:fsXl9.55$D61.1433
> @news.get2net.dk:
>
> hvad om du genererede en csv-fil via ASP, som du efterfølgende kunne hente
> ind i Excel?

Hej Klaus

Hmm ja det kunne jeg vel, men jeg tror mine brugere er mere til den færdige
løsning.
Det er derfor jeg har brug for at vide, hvilken komponent der skal
installeres for at jeg kan køre den kode, som jeg tidligere har brugt på en
anden maskine, hvor Office var installeret på.

Mvh
Jesper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-09-02 15:30

Jesper Rasmussen wrote :

> [...]
> installeres for at jeg kan køre den kode, som jeg tidligere har brugt
> på en anden maskine, hvor Office var installeret på.

Jeg tror, at komponenten hedder "MS Excel". Mig bekendt har MS ikke
frigivet format-spec for Excel og Word, så du er nok nødt til at have
disse installeret for at kunne lave det.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-02 15:43

Som svar på skriblerier nedfældet af Jesper Rasmussen :

> "Klaus Ambrass" <kam@it.stam.dk> wrote in message

> Hmm ja det kunne jeg vel, men jeg tror mine brugere er mere til den
> færdige løsning.

En csv fil er lige til højre fod for Excel, og lige så meget en færdig
løsning som en xls ting
Det er vel "bare" rådata du skal have ind, eller?

> Det er derfor jeg har brug for at vide, hvilken komponent der skal
> installeres for at jeg kan køre den kode, som jeg tidligere har brugt
> på en anden maskine, hvor Office var installeret på.

M$ anbefaling er at man _ikke_ bruger automation af Office Apps i
forbindelse med programmer der kører som service uden reelt userinterface -
fx ASP

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-09-02 15:45

Peter Lykkegaard wrote :

> Som svar på skriblerier nedfældet af Jesper Rasmussen :

> En csv fil er lige til højre fod for Excel, og lige så meget en færdig
> løsning som en xls ting

en lidt mere syret løsning ville være at lave en passende XSL-fil, der
kombineret med passende data i XML laves om til XLS. Det kan faktisk godt
lade sig gøre - faktisk kan XML vel direkte importeres i Excel 2002. Man
kan ved at underskrive en "non-disclosure" agreement få licens til Excels
XSL-specs fra MS, så det er sådan set "lige til".

Lidt overkill ... men muligt er det ...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-09-02 16:37

"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote
> Jeg har brug for at lave et Excel-ark igennem ASP.
> Problemet er at serveren ikke understøtter det.
>
> Hvad skal man installere for at det virker?

Du skal have fat i Office Web Components:

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/022801-1.shtml

Men bemærk at licenseringen er noget strikse.

--
Jakob Andersen