Pelagisk?
Fra : Hans Andersen

Dato : 30-09-02 11:51

Hvad betyder det, når der står at en art er pelagisk?
mvh
Hans Andersen

Fra : jakob

Dato : 30-09-02 13:17

In article <maa9na.nvu.ln@news.artscape.dk>, htga@esbkomm.dk says...
> Hvad betyder det, når der står at en art er pelagisk?

Det betyder at fisken lever i den fri vandsøjle, altså modsat bundfisk

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 30-09-02 13:29

"Hans Andersen" <htga@esbkomm.dk> wrote in message
> Hvad betyder det, når der står at en art er pelagisk?

Hej Hans,

Dyr, der lever i den "pelagiske" zone, lever i det åbne vand eller hav (også
kalde "de frie vandmasser").

Mvh.

Martin

Fra : ** kent **

Dato : 30-09-02 13:22

On Mon, 30 Sep 2002 12:51:02 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Hans
Andersen wrote:

>Hvad betyder det, når der står at en art er pelagisk?
>mvh
>Hans Andersen

Fritt simmande i vattnet, alltså inte kustnära eller bottenlevande.
Makrill, tonfisk mm är pelagiska arter.

Fra : Bengt Sandström

Dato : 30-09-02 14:12

Den ska vaere en frivannsfisk (ikke bunnet till sted el. bunn) - jeg tror
makrellen er typisk.
Bengt Sandström (svensker - unskyll min dansk).