aktuelle url / src på iframe?
Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 30-09-02 10:46

Hej

Er der nogen der ved og vil fortælle hvordan man fanger den aktuelle url på
et iframe via JavaScript?

Det er ikke :

document.all["iframeid"].src // IE
document.getElementById["iframeid"].src // Moz

for det giver bare den src man startede med...

Det jeg prøver at få fat i er IMDb ID for film man browser sig frem til i et iframe.

Med venlig hilsen

Frank

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-09-02 10:55

"Frank B. Daugaard" <fbd@oncable.dk> escribió

> Er der nogen der ved og vil fortælle hvordan man fanger den
aktuelle url på
> et iframe via JavaScript?

Hvad med (vildt gæt)
document.getElementById["iframeid"].document.location.href ?

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 30-09-02 11:15

ah okay

document.all["iframeid"].document.location.href
og
document.all["iframe"].src;

giver ikke helt det samme - href'en giver hele url'en hvorimod src giver
den source der er defineret i <iframe>

Men altså stadigvæk ikke den aktuelle url i iframet...

Frank

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 30-09-02 11:18

| "Frank B. Daugaard" <fbd@oncable.dk> escribió

| aktuelle url på
|
| Hvad med (vildt gæt)
| document.getElementById["iframeid"].document.location.href ?

nope desværre

document.all["iframeid"].document.location.href

for IE giver det samme som document.all["iframeid"].src

og det giver slet ingen resultat i Moz med
document.getElementById("iframeid").document.location.href

note: ændrede lige typoen i getElementById() - skal være () og ikke []...

Frank

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-09-02 11:51

> [...]

> et iframe via JavaScript?
> Det jeg prøver at få fat i er IMDb ID for film man browser sig frem til i

Det tror jeg ikke du kan. Det vil jo være en eller anden form for
cross-domain scripting, hvilket vist ikke tillades af nogle (?) browsere nu
om dage.

mvh
Kim Jensen