Hvilken Cisco familie/model svarer til DEC~
Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 29-09-02 22:13

Subject siger vist alt....jeg er på kig efter hvad Cisco har af
terminal/access servere i 8-32 ports genren med RS232 snitflade. Skal bruges
til konsoller på diverse unix maskiner og RAID controllere.

/Jesper

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-09-02 22:35

On Sun, 29 Sep 2002 23:12:55 +0200, Jesper Frank Nemholt wrote:
> Subject siger vist alt....jeg er på kig efter hvad Cisco har af
> terminal/access servere i 8-32 ports genren med RS232 snitflade. Skal bruges
> til konsoller på diverse unix maskiner og RAID controllere.

Vi bruger Cisco 2610 med NM-16A eller NM-32A

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 29-09-02 22:46

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Vi bruger Cisco 2610 med NM-16A eller NM-32A

ditto

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-09-02 23:15

<jfn@dassic.com> wrote:

> jeg er på kig efter hvad Cisco har af terminal/access servere
> i 8-32 ports genren med RS232 snitflade.

Det kunne være en Cisco 2610 med NM-16A eller NM-32A afhængig af
det nødvendige portantal. Hvis det skal være billigere, kan man
vist stadig få Cisco 2509 (8 async) eller 2511 (16 async).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 30-09-02 07:32

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Det kunne være en Cisco 2610 med NM-16A eller NM-32A afhængig af
> det nødvendige portantal. Hvis det skal være billigere, kan man
> vist stadig få Cisco 2509 (8 async) eller 2511 (16 async).

OK, dem kigger jeg lige på. Det er til hjemmebrug, så billigt er i denne
sammenhæng interessant.

/Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-02 09:01

On Mon, 30 Sep 2002 08:32:18 +0200, "Jesper Frank Nemholt"
<jfn@dassic.com> wrote:

> OK, dem kigger jeg lige på. Det er til hjemmebrug, så billigt er
> i denne sammenhæng interessant.

Du skal bruge en terminalserver med 8-16 porte til *hjemmebrug*?
Jeg tror, du skulle snakke med en eller anden om det.

Anyway, jeg kan se, at både AS2509-RJ, AS2511-RJ, CISCO2509 og
CISCO2511 stadig er i prislisten. De sidste (ikke-AS udgaverne)
er lidt billigere, men til gengæld skal man have et specielt
octal-async kabel.

-A

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 30-09-02 19:15

> Du skal bruge en terminalserver med 8-16 porte til *hjemmebrug*?
> Jeg tror, du skulle snakke med en eller anden om det.

Hvorfor det ;-?
Jeg har rimeligt meget gammelt gear. VAX maskiner, DECstations, Alpha'er
plus div. net udstyr o.s.v., og istedet for at flytte rundt med VT'er kunne
jeg godt tænke mig at få det smidt på en terminal server og så sætte
OpenSource console manager programmet ConServer til at connecte til denne.

> [...]
> CISCO2511 stadig er i prislisten. De sidste (ikke-AS udgaverne)
> er lidt billigere, men til gengæld skal man have et specielt

M.h.t. prislister så agter jeg, jvf. hjemmebrug, at gå efter brugt udstyr.
Så vidt jeg kan se ligger Cisco'erne en del over DEC modellerne m.h.t. pris.
Problemet er at det er temmelig svært at finde nogen der vil sælge en
DECserver 700-08.

/Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-02 21:58

On Mon, 30 Sep 2002 20:15:20 +0200, "Jesper Frank Nemholt"
<jfn@dassic.com> wrote:

> [...]
> jeg godt tænke mig at få det smidt på en terminal server og så sætte
> OpenSource console manager programmet ConServer til at connecte til denne.

Man kan sætte routeren op med lidt NAT, så hver af konsollerne
får sin egen IP-adresse. Så kan man telnette til dem direkte, og
det er lidt lækkert.

> M.h.t. prislister så agter jeg, jvf. hjemmebrug, at gå efter brugt udstyr.

Det forstår jeg. Det ser dog ud til, at man kan finde en 2511 for
5-600$ (på eBay og lignende).

> Så vidt jeg kan se ligger Cisco'erne en del over DEC modellerne m.h.t. pris.

Ja, men Cisco'erne er jo også 'currently shipping and supported
products'.

> Problemet er at det er temmelig svært at finde nogen der vil sælge en
> DECserver 700-08.

En DECserver 700 kan man også finde på eBay til ca. 100$. En
Xylogics / Bay / Nortel micro Annex ser ud til at kunne fås for
endnu mindre. (Den er dog hæslig at konfigurere).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 30-09-02 22:15

> Man kan sætte routeren op med lidt NAT, så hver af konsollerne
> får sin egen IP-adresse. Så kan man telnette til dem direkte, og
> det er lidt lækkert.

Aha. Jeg er vant til console manager (fra CA) fra arbejdet. Vi har godt 500
enheder samlet i console manager, primært via DECserver 900 serien.
Det er koblet til Tivoli & Patrol fra console manager så eventuelle unix
panics eller disk crashes fanges, logges til fil og sendes til Tivoli
konsollen i supporten.
Efter at min webserver panic'ede 2 gange i sidste uge ser jeg gerne at jeg
får det hele i en log et eller andet sted.

> Det forstår jeg. Det ser dog ud til, at man kan finde en 2511 for
> 5-600$ (på eBay og lignende).

Har set dem (søgte i dag).
Er 2511 multistandard m.h.t. 110V/220V ?
DECserverne (ihvertfald 700 serien) autodetecter, så her er der ikke problem
med at købe i USA, bortset fra selve stikket.

pris.

> Ja, men Cisco'erne er jo også 'currently shipping and supported
> products'.

Tjo, men det er de andre principielt også via DNPG, blot til ublu priser.
Der er også refurbished såsom Kuno i Tyskland
(http://www.kuno.de/kunden/kch/cat2.htm), men han ved desværre alt for godt
hvad han kan slippe godt fra at tage. Desuden har han ikke 700-08, kun
700-16 uden flash så den skal boote via BOOTP.

> En DECserver 700 kan man også finde på eBay til ca. 100$. En

Jo, har søgt på kryds og tværs, men de fleste af dem er 700-16, og den har
ikke fuld RS232. Det er kun 700-08 der har, og den er der ikke ret mange der
vil sælge....slet ikke hvis de har flash.

> Xylogics / Bay / Nortel micro Annex ser ud til at kunne fås for
> endnu mindre. (Den er dog hæslig at konfigurere).

Uha nej, det skal enten være DEC (fordi jeg kender det) eller Cisco (fordi
jeg gerne vil lære det at kende).

/Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-02 23:55

On Mon, 30 Sep 2002 23:15:04 +0200, "Jesper Frank Nemholt"
<jfn@dassic.com> wrote:

> Er 2511 multistandard m.h.t. 110V/220V ?

Ja, 100-240VAC, 50-60 Hz.

> DECserverne (ihvertfald 700 serien) autodetecter, så her er der
> ikke problem med at købe i USA, bortset fra selve stikket.

Det er det samme med 2500-routerne. Og du kan bruge et standard
apparatkabel.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/