SQL count(*) funktionen
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 29-09-02 20:18

Jeg har lavet sql-sætning som returnerer antallet af poster i
databasen i mit recordset. Recordsættet kalder jeg rs.

Hvordan er det så jeg får den til at skrive tallet? jeg går ud
fra det gøres med "response.write"?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 29-09-02 20:28

Jesper Fjølner wrote:
> Hvordan er det så jeg får den til at skrive tallet? jeg går ud
> fra det gøres med "response.write"?

Hvis du bruger:

SELECT COUNT(*) AS antal FROM entabel

Så er det rs("antal"). Ellers er det rs(0).

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-09-02 20:29

Som svar på skriblerier forfattet af Jesper Fjølner

> Jeg har lavet sql-sætning som returnerer antallet af poster i
> databasen i mit recordset. Recordsættet kalder jeg rs.
>
> Hvordan er det så jeg får den til at skrive tallet? jeg går ud
> fra det gøres med "response.write"?

Brug den ordinale værdi
strSQL = "Select Count(*) From myTable"
<%Response.Write rs(0) & "<br>"%>

Eller, begge muligheder
strSQL = "Select Count(*) AntalPoster From myTable"
<%
Response.Write rs(0) & "<br>"
Response.Write rs("AntalPoster") & "<br>"
%>

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-09-02 22:03

On Sun, 29 Sep 2002 21:28:58 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

>strSQL = "Select Count(*) AntalPoster From myTable"

Der mangler vist et lille "As":
strSQL = "Select Count(*) As AntalPoster From myTable"

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-09-02 22:10

Som svar på skriblerier forfattet af Jørn Andersen

Man forærer vel ikke det hele væk

Tak/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 07-10-02 16:34