RedHat 8.0
Fra : Michael Knudsen

Dato : 29-09-02 14:58

Hej,

I følge RedHats hjemmeside, skulle den officielle dag for frigivelsen af
RedHat 8.0 være i morgen. Er der nogen, der ved nærmere om, præcis
hvornår det er, og om alle servere åbner for download på samme tid?

/Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 29-09-02 14:58

Den Sun, 29 Sep 2002 15:57:54 +0200 skrev Michael Knudsen:
> [...]
>RedHat 8.0 være i morgen. Er der nogen, der ved nærmere om, præcis
>hvornår det er, og om alle servere åbner for download på samme tid?

Det er sandsynsligvis amerikansk tid, og de er en 10-12 timer forsinkede
i forhold til os andre, så forvent ikke noget før sidst på dagen.

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 29-09-02 17:16

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> Det er sandsynsligvis amerikansk tid, og de er en 10-12 timer forsinkede
> i forhold til os andre, så forvent ikke noget før sidst på dagen.

Det er vel ikke mere end 6-9 timer forsinket, med mindre de befinder sig i
Alaska....

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 29-09-02 17:25

Brian Axelgaard [9400] wrote:

> Det er vel ikke mere end 6-9 timer forsinket, med mindre de befinder sig i
> Alaska....

RedHat bor i Raleigh, NC. NC ligger i samme tidszone som NY. NY er seks
timer efter DK. Ergo det store tidspunkt oprinder mandag kl. 06:00 CEST.

(kl. 6:01 bliver det for meget for sunsites admin, der sætter en prop i
hullet, hvorefter d.e.s.u bliver overvældet med spørgsmål om hvor man
så kan finde 8.0eren

-Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 29-09-02 18:17

Den Sun, 29 Sep 2002 18:25:19 +0200 skrev Claus Rasmussen:

>RedHat bor i Raleigh, NC. NC ligger i samme tidszone som NY. NY er seks
>timer efter DK. Ergo det store tidspunkt oprinder mandag kl. 06:00 CEST.

Hmm, er det normalt at de frigiver den til midnat? Hvor der ikke er
nogen på arbejde, hvis noget skulle gå galt...

>(kl. 6:01 bliver det for meget for sunsites admin, der sætter en prop i
>hullet, hvorefter d.e.s.u bliver overvældet med spørgsmål om hvor man
>så kan finde 8.0eren

Bare de har fjernet den inden jeg har fri, så newsserveren ikke bare
melder load AVG 40 too high

Mvh
Kent

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 29-09-02 18:25

Kent Friis wrote:

> Hmm, er det normalt at de frigiver den til midnat? Hvor der ikke er
> nogen på arbejde, hvis noget skulle gå galt...

Nej. Det tror jeg heller ikke.

> Bare de har fjernet den inden jeg har fri, så newsserveren ikke bare
> melder load AVG 40 too high

Hehe...

-Claus

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-09-02 20:53

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> writes:

> (kl. 6:01 bliver det for meget for sunsites admin, der sætter en prop i
> hullet, hvorefter d.e.s.u bliver overvældet med spørgsmål om hvor man
> så kan finde 8.0eren

Vi er på sunsite ved at lave en løsning der for maskinen er holdbar,
om det bliver inkl. lukning af mirror'et eller lign er ikke helt
afklaret. Vi er ved at finde et setup der er holdbart så vi stadig kan
tilbyde ie. download af andet end redhat (Specielt da vi er primær
mirror for andre projekter). Under alle omstændigheder betyder det, at
Redhat 8.0 sikkert vil være svær at få fat i hos sunsite i den første
tid.

Vi har lige haft generalprøve på vores ftpserver på Mandrake 9,
hvilket var en rimelig success, men Redhat releases plejer at være
værre. Men det bliver spændende at se Desuden trækker maskinen
allerede næsten max med Mandrake (både med antal ftp sessions og
båndbredde)

Under alle omstændigheder håber vi at folk som sædvanlig kan hjælpe
hinanden lidt.

Mvh
Thomas
Staff @ SunSITE.dk

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-09-02 05:11

On Sun, 29 Sep 2002 21:53:03 +0200, Thomas Rasmussen wrote:

> Mvh
> Thomas
> Staff @ SunSITE.dk

Hvornår regner I med at frigive den?

/Michael Knudsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-09-02 08:19

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> Hvornår regner I med at frigive den?

Selve release-dato'en/tidspunkt er 100% bestemt af redhat, de flipper
permission bits når de er klar, dvs. at alle mirrors (i teorien) har
den tilgængelig på een gang.

Men som sagt, så har vi før været meget hårdt ramt af redhat releases
og derfor måtte lukke for mirrror'et i 14 dage. Dette kan også godt
være det sker med denne, men vi arbejder hårdt på at få en light ftp
og web server op så vi kan servere mirror af redhat uden at det loader
maskinen for meget.

Mvh
Thomas
SunSITE.dk Staff member

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-09-02 12:17

On Mon, 30 Sep 2002 09:18:51 +0200, Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> det sker med denne, men vi arbejder hårdt på at få en light ftp og web
> server op så vi kan servere mirror af redhat uden at det loader maskinen

OK, men jeg var nu også bare interesseret i at finde ud af, hvornår der
blev åbnet for download generelt og ikke nødvendigvis fra sunsite. Jeg
gik bare ud fra, at alle åbnede samtidigt.

/Michael Knudsen

Fra : Martin Dalum

Dato : 30-09-02 08:57

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> Hvornår regner I med at frigive den?

Vi frigiver den når vi får en mail om det fra redhat

--
Venlig hilsen / Regards from, |   /* If you listen carefully, you can
Martin Dalum |    actually hear this code suck. */

Fra : Brian Ipsen

Dato : 30-09-02 18:09

On 30 Sep 2002 09:56:50 +0200, Martin Dalum <garfield@sunsite.dk>
wrote:

>Vi frigiver den når vi får en mail om det fra redhat

De er allerede frigivet i USA på redhat's egen server, så mangler vi
bare at alle mirrors også åbner...

/Brian

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-09-02 18:23

On Mon, 30 Sep 2002 19:09:12 +0200, Brian Ipsen wrote:

> De er allerede frigivet i USA på redhat's egen server, så mangler vi
> bare at alle mirrors også åbner...

Jeg plejer at installere direkte via ftp, men nu får jeg efter lang tids
aktivitet fra routeren:

Unable to recieve first install image.

Er der nogen, der kender til dette problem?

/Michael Knudsen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 30-09-02 18:32

Michael Knudsen wrote:

> Jeg plejer at installere direkte via ftp, men nu får jeg efter lang tids
> aktivitet fra routeren:
>
> Unable to recieve first install image.
>
> Er der nogen, der kender til dette problem?

Hvor installerer du fra?

ftp.redhat.com, ftp2.sunsite.dk, etc. etc. har
travlt for tiden.

Jeg har lavet et mirror på Valby bakke
af iso filerne:

ftp://xrayftp.crc.dk/pub/rh80

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Lars Overgaard

Dato : 30-09-02 19:13

In article <3D988A93.7030207@crc.dk>, Mogens Kjaer wrote:

> Jeg har lavet et mirror på Valby bakke
> af iso filerne:
>
> ftp://xrayftp.crc.dk/pub/rh80
>
> Mogens

Du er en vaskeægte guttermand

/Lars

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 01-10-02 14:05

Das ist gut

De kan også findes her og nu, den næste uges tid...
Jeg lukker dem igen efter week-enden!

ftp://rh80:rh80@ftp.digisource.dk/RH80

ftp://217.157.193.216

/ Steffen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-10-02 13:24

On Mon, 30 Sep 2002 19:32:03 +0200, Mogens Kjaer wrote:

> Hvor installerer du fra?

Jeg installerer fra daimi.au.dk, hvor jeg tilfældigvis har login,
og det går rasende stærkt. Jeg har løst problemet. Det var
tilsyneladende nødvendigt at lave en ny bootdisk. Jeg havde
ellers, hvis jeg da ikke tager meget fejl, brugt den samme
til både 7.2 og 7.3, men nu kører 8.0 for fuld skrue!

/Michael Knudsen

Fra : Stone

Dato : 29-09-02 18:41

On Sun, 29 Sep 2002 15:57:54 +0200, Michael Knudsen
<knudsen@imf.au.dk> wrote:

> [...]
>RedHat 8.0 være i morgen. Er der nogen, der ved nærmere om, præcis
>hvornår det er, og om alle servere åbner for download på samme tid?

Ingen ide, men den ligger allerede på sunsite, der er blot endnu ikke
access til det dir, hvori den ligger.

Stone

Fra : Michael Knudsen

Dato : 29-09-02 19:41

On Sun, 29 Sep 2002 19:41:15 +0200, Stone wrote:

> Ingen ide, men den ligger allerede på sunsite, der er blot endnu ikke
> access til det dir, hvori den ligger.

Netop. Sådan var det også med 7.3 (og sikkert også alle de foregående).

/Michael Knudsen