kalundborg fjord
Fra : Per Andersen

Dato : 29-09-02 10:28

jeg skal til kalundborg by med en gruppe fiskeglade unger i efterårsferien
og vil gerne have nogle informationer om fiskeriet i fjorden.
Vi bor på vandrerhjemmet og det skal være i rimelig gåafstand.
Er der liv i fjorden eller er den også ramt af iltsvind.
Kan man købe sandorm i byen og hvor.

på forhånd tak

En københavner per

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 30-09-02 14:24

"Per Andersen" <perand@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi bor på vandrerhjemmet og det skal være i rimelig gåafstand.
> Er der liv i fjorden eller er den også ramt af iltsvind.

Mit favoritsted ligger ude på nordsiden af Røsnæs ca. 1,5 km fra spidsen.
Forrige week-end havde jeg taget maske og våddragt med for at kigge lidt
under vandet, og det må siges at der var masser af liv. Store tobisstimer
svømmede rundt kun 15-20 meter fra strandkanten på 1-2 meters dybde, og lidt
længere ude lå de flade med jævne mellemrum.

Jeg tror at der kører en bus næsten ud til spidsen og derfra er der kun 15
minutters gang ned til (nord)kysten.

Good luck!

Gorm Johnsen