En dårlig mor????
Fra : Rovpige

Dato : 29-09-02 09:11

Hej allesammen.

Jeg har alvorligt brug for at få nogle meninger. Jeg ´skriver til jer fordi
jeg overvejer seriøst at søge om forældremyndigheden over min(vores) søn.

Jeg har altid haft den holdning at et barn bliver født med visse
rettigheder. Der i blandt rettigheden til en mor og en far.

Jeg har haft et samarbejde med hans far igennem 3 år......... det vil
sige....... når han ville have sin søn ..... så fik han ham uden diskussion.
Jeg har også givet afkald på de sidste 3 juleaftener med sønnen til fordel
for hans far.

Jeg har gjort dette fordi jeg faktisk er bange. Jeg er bange for hans
reaktioner idet han er en voldsom karl, der har et meget ubehageligt
temperament. Da jeg valgte at gå fra ham........ måtte jeg i bogstaveligste
forstand forsvinde..... så han hverken kunne finde mig eller barn.

Den gang truede han både mig og drengen på livet mange gange. Nu sker det
igen........ han taler om at kidnappe drengen, idet han vil flytte til et
andet land. Han truer mig på livet idet jeg kunne finde på at stille mig
ivejen for dette.

Han vil gerne have mig tilbage idet han har en drøm om familie........ og
med til udlandet.

Det sidste jeg hørte fra ham var....... at jeg var en umulig moder der ikke
kunne noget som helst, at han stod godt når det handlede om en sag for
forældremyndigheden, at han vil have en plan for hvad jeg havde tænkt mig de
næste 5 år frem i tiden ellers er det en sag. Dette er bare en lille del af
hvad han siger/truer med.

Jeg ved at jeg ikke objektivt kan tage stilling til om jeg skal søge eller
ej. Derfor dette brev. Jeg har brug for Jer for alvor, jeg er bange og
ønsker ikke at være en dårlig mor. Jeg har altid ment at det måtte være
muligt at samarbejde..... men vi samarbejder ikke....... jeg bukker nakken
for ham hver gang. Men denne gang er jeg bange for at bukke af for ham. Han
sagde også i tlf at han havde råd til at rejse til udlandet nu.......
samtidigt med at han deklarerede at han ville hente drengen snart.

Hvor langt skal man gå for et "samarbejde"???

Med venlig hilsen En desperat Mor

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-09-02 09:46

Rovpige wrote:

> Jeg har alvorligt brug for at få nogle meninger. Jeg ´skriver til jer
> fordi jeg overvejer seriøst at søge om forældremyndigheden over
> min(vores) søn.

Dit bedste kort er hans trusler og tidligere voldelighed.

> Jeg har altid haft den holdning at et barn bliver født med visse
> rettigheder. Der i blandt rettigheden til en mor og en far.

Enig, men der er en grænse.

> Hvor langt skal man gå for et "samarbejde"???

Det kan kun du selv afgøre, men du lyder som om du har nået grænsen.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : bente64

Dato : 29-09-02 10:16

"Rovpige" skrev d. 29-09-02 09:11 dette indlæg :
> [...]
> samtidigt med at han deklarerede at han ville hente drengen snart.
>
> Hvor langt skal man gå for et "samarbejde"???

Hej Rovpige

Det er da en værre historie. Fælles forældremyndighed fungerer jo kun
når forældrene kan finde ud af at samarbejde. Så set ud fra det synes
jeg klart at du skulle søge om forældremyndigheden. Ja det lyder jo
meget enkelt, men hvis din eks. har så voldsomt et temperament, så
bliver der sikkert ballade. Jeg synes klart at du skal rådføre dig i
statsamtet, om hvordan du skal forholde dig, til de trusler han kommer
med. Det er muligt, at træffe nogle foranstaltninger om deponering af
hans pas, når han har samkvem med barnet. Hvorvidt du får
forældremyndigheden eller ej, kan jeg jo ikke sige noget om, men hvis
barnet er tættest knyttet til dig, (har boet mest hos dig), og du
iøvrigt kan give ham en harmonisk opvækst, så er chancerne gode.

MVH Bente

http://www.kandu.dk/

Fra : Web Woman

Dato : 29-09-02 11:53

"Rovpige" <ekh@hl-center.dk> skrev i en meddelelse

> Han sagde også i tlf at han havde råd til at rejse til udlandet nu.......
> samtidigt med at han deklarerede at han ville hente drengen snart.

Er drengen opført i sin fars pas, så han rent faktisk vil være i stand til
at tage med til udlandet?

Uanset man har delt eller fælles forældremyndighed, kræver det den anden
parts godkendelse at få et barn opført i forældrenes pas.

Mvh. Lisbeth

Fra : mig

Dato : 29-09-02 14:59

Man kan godt undre sig over hvorfor nogle mennesker er så forfærdelige at de
vil stjæle børnene fra hinanden, hvad ligner det dog, hvorfor skal det gå ud
over børnene på den måde, for det er i bund og grund og i sidste ende trods
alt børnene som bliver straffet. Hvorfor er mennesket sådan, hvad sker her
Jeg begriber det simpelthen ikke. Man ejer da ved Gud ikke hinanden! Ingen
ejer andre mennesker!

Bare en tanke!

Fra : Rovpige

Dato : 29-09-02 15:21

Man skal være to til et samarbejde.......

Fra : mig

Dato : 29-09-02 15:29

> Man skal være to til et samarbejde.......

Ja, det er nemlig rigtigt, det er det man ikke er hvis man vil "stjæle" sine
børn, så er man ganske enkelt egoist! Det har du jo ikke været så vidt man
kan forstå på det du skriver.

Fra : Rovpige

Dato : 29-09-02 15:42

Jeg forstår det bare ikke........ jeg mener hvis man elsker sine børn......
så gør man alt for dem. Man giver dem all den kærlighed de kan komme i
nærheden, også selvom den stammer fra en kilde man ikke selv kan fordrage.
Man giver dem rum og plads til at elske andre, også selvom man ikke selv
elsker dem. Man støtter dem i deres kærlighed til andre og sig selv.

Hvordan kan man have det så dårligt med sig selv...... at man er nødt til at
smadre alt omkring sig selv. Inklusive et lille barns forhåbninger og
kærlighed.

Hvordan kan en forældres kærlighed være så lille........ at man ikke er
istand til at se længere end til sin egen næse. Hvordan kan man se ud over
et uskyldigt barns hjerte og kærligheds fyldte øjne.......... og vælge at
hade en anden så meget at man knuser dette.

Fra : mig

Dato : 29-09-02 16:00

> [...]
> et uskyldigt barns hjerte og kærligheds fyldte øjne.......... og vælge at
> hade en anden så meget at man knuser dette.

Det er lige nøjagtig det som også undre mig, hvornår får den slags mennesker
øjnene op. Man rækker dem hånden, de tager hele armen. Det gælder ofte for
fædre, de vil ofte kæmpe kampe, udelukkende når de føler at lige nøjagtig de
selv bliver trådt over tæerne (ikke deres børn), om de bliver det eller ej.
Uanset hvor meget man forklarer man vil lade dem se børnene som du har ladet
deres far være sammen med Jeres søn, ja så kommer det an på om de tror på
en eller ej. Hvis de først tror på en, så er der - ikke for alle mænds
vedkommende - slet ikke, men for mange mænds vedkommende, ingen stor
interesse for at have deres børn alligevel, aftale efter aftale børnene har
med deres far, bliver ofte svigtet, det sker altså meget tit. Men tvivler de
på at man virkelig vil give dem lov at se børnene tit, selvom det er sandt,
ja så vil de altså kæmpe.

Ergo er det altså meget egoistisk at "stjæle" sine børn, det er et meget
grimt træk. Bare nogle flere ville tænke over det! Det gør altså ondt på de
stakkels børn!

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-09-02 16:26

> [...]
> et uskyldigt barns hjerte og kærligheds fyldte øjne.......... og vælge at
> hade en anden så meget at man knuser dette.

Jeg tror ikke på, det er noget man bevidst vælger - men at det kan være
noget, der sker, hvis man ikke har overskud til andet.
Det kan der så være mange grunde til.

Og det må du endelig ikke forstå sådan, at jeg dermed mener, det er ok. Det
er det IKKE.
Men en gang imellem er man nødt til at forholde sig til, at sådan har nogen
mennesker det altså og så handle ud fra det - i stedet for hvordan man
kunne ønske sig, at det var.
Men det kan være frygteligt svært, og det er en vigtig beslutning for jer
alle.

Og naturligvis er det fint at "snakke" med nyhedsgruppen, men har du ikke
brug for at tale med "rigtige mennesker af kød og blod" - som kan være
tættere på og bedre sætte sig ind i din situation end vi kan?
Og som bedre kender de reelle muligheder, der er omkring dig?

Hvor langt skal man strække sig?
For mig kunne det se ud som om du har strakt dig så langt, at du tvivler på
dig selv, dine egne behov, grænser og din egen dømmekraft - og hvis det er
sådan, har du strakt dig FOR langt.
Og har du så brug for professionel hjælp til at hale den hjem igen?

Held og lykke!

Hilsen Inger

Fra : Web Woman

Dato : 29-09-02 15:49

Uhhhh..... der er nogen af deltagerne i denne tråd, der kan gøre mange glade
ved at lære, hvordan man citerer og kommenterer, når man deltager i
nyhedsgrupperne:

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-09-02 16:36

> [...]

glade
> ved at lære, hvordan man citerer og kommenterer, når man deltager i

Ja, det har du ret i - men er det det vigtigste lige nu?

Hilsen Inger

Fra : Web Woman

Dato : 29-09-02 17:09

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har du ret i - men er det det vigtigste lige nu?

nej