søger hjælp til array til WHERE clause
Fra : Otto

Dato : 28-09-02 19:04

Hej
Jeg håber en af jer gider hjælpe mig.
Jeg er ved at lave en kalender hvor man kan vælge fra selectboks hvilke
måned man vil se.
Spørgsmålet er nu :
hvordan kan man få vist flere måneder - gerne alle måneder , hvis f.eks
ingen måned er valgt i selectboks .
Jeg skal vel lave et Array som indeholder alle måneder - men jeg har prøvet
men kan ikek få det til at virke .

På forhånd tak - hilsen Otto

Min kode er her :

<FORM Action="default.asp" Method="post">
<Select NAME="month" onChange="form.submit();">
<Option Selected>Vælg Måned</Option>
<Option Value="1">Januar</Option>
<Option Value="2">Feburar</Option>
<Option Value="3">Marts</Option>
<Option Value="4">April</Option>
<Option Value="5">Maj</Option>
<Option Value="6">Juni</Option>
<Option Value="7">Juli</Option>
<Option Value="8">August</Option>
<Option Value="9">September</Option>
<Option Value="10">Oktober</Option>
<Option Value="11">November</Option>
<Option Value="12">December</Option>
</Select>
</form>

<%
varmonth=request.form("month")

' vores recordset oprettes med static cursor
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RS.CursorType = adOpenStatic
RS.ActiveConnection = Con

' vores forespørgsels string defineres
RS.Open= "Select * from kalender where month like '"& varmonth &"' "&_
"ORDER by year , month , dato "

Link database: http://www3.brinkster.com/otto/web-links/

Otto Leholt - Baggesensgade 19 , 2200 N , Copenhagen
tlf 3537 4928 mobil: 2076 9094 www.leholt.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 19:12

Otto escribió / skrev

> ' vores foresp›rgsels string defineres
> RS.Open= "Select * from kalender where month like '"& varmonth &"'
> "&_ "ORDER by year , month , dato "

dim SQL

SQL="Select * from kalender"

if varmonth <> "" then
SQL=SQL & " where month like '"& varmonth &"'"
end if

SQL= " ORDER by year , month , dato "

RS.Open SQL

Fra : Otto

Dato : 28-09-02 19:53

Hej Lars
Tak for din hurtige respons - jeg kan godt se ideen ,
men det virker ikke. Får denne fejl

ODBC Microsoft Access Driver] Invalid SQL statement; expected 'DELETE',
'INSERT', 'PROCEDURE', 'SELECT', or 'UPDATE'.

????
Håber du kan se hvhad der er galt -
siden kan ses på http://213.237.9.227/www.frberg-hf.dk/intranet/kalender/

hilsen Otto

Fra : Otto

Dato : 28-09-02 19:58

Hej igen
Ok jeg har nu lavet følgende :
IF varmonth <>"" Then
RS.Open= "Select * from kalender where month like '"& varmonth &"' "&_
"ORDER by year , month , dato "
ELSE
RS.Open= "Select * from kalender ORDER by year , month , dato "
END IF

og det virker øjensynligt... men om det er den rigtige måde at gøre det på
ved jeg ikke helt ...?
hilsen Otto

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 20:00

Otto escribió / skrev

> ODBC Microsoft Access Driver] Invalid SQL statement; expected
> 'DELETE', 'INSERT', 'PROCEDURE', 'SELECT', or 'UPDATE'.

Du har garantere glemt

SQL= SQL & "....."

og kun skrevet

SQL= "....."

MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 20:01

Lars Hoffmann escribió / skrev

> Du har garantere glemt
>
> SQL= SQL & "....."
>
> og kun skrevet
>
> SQL= "....."

Ligesom jeg har gjort i den "order by" clausul der ender SQL sætningen
)))

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-09-02 19:50

Som svar på skriblerier forfattet af Otto

> hvordan kan man få vist flere måneder - gerne alle måneder , hvis
> f.eks ingen måned er valgt i selectboks .

Opbyg din SQL dynamisk som Lars foresl[r

> Jeg skal vel lave et Array som indeholder alle måneder - men jeg har
> prøvet men kan ikek få det til at virke .

Du kan chekke på flere måneder hvis det er du vil

fx
Select * From myMonthTable Where ShortName In ('Jan', 'Feb')

Men det kommer svjv lidt an på database system

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Otto

Dato : 28-09-02 22:14

Hej Peter og Lars
tak for jeres respons - jeg har fået gæster - så jeg har desværre ikke
tid lige nu til at prøve hvad I foreslår .. men glæder mig til det ..
hilsen otto

Fra : Otto

Dato : 29-09-02 10:11

Lars og Peter
tak for hjælpen - det fungerer fint efter rettelsen