bytte tilfældigt om på linier
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 17:46

jeg har fem linier tekst på en side, som hver gang siden skal loades,
skal fremkomme i forskellig tilfældig orden. Teksten er hardcoded ind i
ASP.

Nogen der har en smart idé til hvordan det gøres?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-09-02 18:17

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote
> jeg har fem linier tekst på en side, som hver gang siden skal loades,
> skal fremkomme i forskellig tilfældig orden. Teksten er hardcoded ind i
> ASP.

Jeg har lige strikket en lidt fleksibel (og i nogle tilfælde langsom) kode
sammen til dig:

<% Option Explicit %>
<%
Dim Tekster(10)
Tekster(0) = "Hexia de Trick"
Tekster(1) = "Joakim von And"
Tekster(2) = "Fætter Højben"
Tekster(3) = "Rip"
Tekster(4) = "Rap"
Tekster(5) = "Rup"
Tekster(6) = "Anders And"
Tekster(7) = "Andersine And"
Tekster(8) = "Bedstemor And"
Tekster(9) = "Chip"
Tekster(10) = "Chap"

Dim Brugt
Brugt = ","

Dim Count
Count = 0

Dim CurrentNum
CurrentNum = ""

Do While Count < UBound( Tekster ) + 1
Randomize
CurrentNum = Int(Rnd() * (UBound(Tekster) + 1))
If Not Instr(Brugt, "," & CurrentNum & ",") > 0 Then
Brugt = Brugt & CurrentNum & ","
Response.Write( Tekster( CurrentNum ) & "<br />" )
Count = Count + 1
End If
Loop
%>

Men hvis du ved at der kun er fem linier kan du ligeså godt optimere og
slippe for alle de UBound() eller alternativt nøjes med at kalde UBound en
gang og have værdien i en variabel(Hvilket jeg lige var for doven til at
gøre)
--
Jakob Andersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-02 18:30

Jakob Andersen escribió / skrev

> Jeg har lige strikket en lidt fleksibel (og i nogle tilf‘lde
> langsom) kode sammen til dig:

Tusind tak Jakob, hvis du var en pige ville jeg kysse dig!

Med venlig hilsen
Lers Hoffmann