staldvinduer part 2
Fra : Jan Holm

Dato : 28-09-02 12:13

Hej

Nu har jeg fået fat i alle materialer og er kommet igang men...
Der er "nogen" der har fusket tidligere. Nogle af de glas der
er sat i er monteret med cement og ikke med kit. Det er meget
irriterende da cement sidder meget godt fast. Det betyder så
at man med hammer og mejse skal hamre rimelig hårdt for at
få skidtet renset og gjort klar til et nyt glas. Jeg har denne rude
med 12 glas, 2 der skulle skiftes. De 2 er nu blevet til 5 !!! Og
så er jeg ikke færdig med at banke ud. Er der andet at gøre end
at skifte alle sammen.

Lad det så lige være et godt råd, sæt ALDRIG disse glas i med
cement. Personligt vil jeg montere med silicone.

Mvh
Jan Holm

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-09-02 12:21

Jan Holm wrote:

> [...]
>
> Lad det så lige være et godt råd, sæt ALDRIG disse glas i med
> cement. Personligt vil jeg montere med silicone.

Der kan være anvendt jernkit. Det holder bedre end linoliekit, men er et
helvede at fjerne igen. Derfor anbefalede jeg linoliekit.

Venlig hilsen
Erik Olsen