Standard filsystem?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-09-02 09:02

Findes der et filsystem som er ordentligt understøttet af flertallet af
gratis unices? Jeg er træt af at de allesammen bruger deres eget, jeg kan
godt leve med at / er specielt for hver system, men mine data partitioner
og flytbare drev vil jeg gerne have konverteret til noget mere universielt.
De systemer jeg leger med er: Net, Free og OpenBSD, Linux og Solaris.

Og FAT32 er ikke løsningen. Det skal være et 'rigtigt' filsystem.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 28-09-02 10:39

Lasse Jensen wrote:
> [...]
> og flytbare drev vil jeg gerne have konverteret til noget mere universielt.
> De systemer jeg leger med er: Net, Free og OpenBSD, Linux og Solaris.

Solaris har sit eget ufs. Det virker fint under Linux (med mindre du
kører med en Redhat-kerne).

Der findes en ext2 til Solaris, men jeg er ikke sikker på, hvor godt det
virker.

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger: