P2B og PC133 ram virker ikke..?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 27-09-02 22:32

Hej Gruppe !

Jeg har en PII 300@450 (sl2yk) kørende på et Asus P2B, rev. 1012. Der har de
sidste 4 år siddet 2x64 mb pc100 ram i, men nu har jeg sat 2x128 mb pc133
ram i og 1x64 mb pc100 i. Problemet er nu at den kun vil finde de 2 stk
pc133 ram som 64 mb klodser!. Også selv om jeg kun har 1 stk i. Nogle der
kender til problemet og løsningen..?

Mvh - Martin

Fra : Stoffer

Dato : 27-09-02 23:38

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> wrote in message
> [...]
> ram i og 1x64 mb pc100 i. Problemet er nu at den kun vil finde de 2 stk
> pc133 ram som 64 mb klodser!. Også selv om jeg kun har 1 stk i. Nogle der

Du har fået fat på single side ram ?
Løsningen er at købe double side ram istedet...

Fra : Martin Christiansen

Dato : 28-09-02 15:49

"Stoffer" <stop@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Du har fået fat på single side ram ?

Ja.

> Løsningen er at købe double side ram istedet...

Ok, det må jeg prøve. Er det et problem ved alle "ældre" MB?

Tak for svar.

Mvh - Martin

Fra : John

Dato : 28-09-02 08:58

Det er med sikkerhed at du kan køre med PC133 doubleside RAM på det board,
det ved jeg fordi det gør jeg selv på de 2 stk P2B boards som jeg har.
Dog skal du ikke regne med at kunne køre 133 mhz FSB, men er derimod egnet
til 100 mhz, der findes en jumper som kan stilles 3/4 eller 1/1 i forhold
til FSB'en, der kører jeg selv 1/1 så AGP + RAM derved kører 100 mhz.

PS : der er påstande om at det kan lade sig gøre at køre 133 FSB (
muligheden for jumperindstilling forefindes ) på dette board, hvilket du kan
finde på internettet, men ingen af dem jeg kender med Rev 1.02 kan få det
til at virke !

John

Fra : John

Dato : 28-09-02 09:04

Sorry .....rettelse der står 2/3 og 1/1 på boardet og jumperen hedder AGPFS,
du skal bruge din manual for at finde ud af benbetegnelsen, det er der
nemlig ikke vist noget om på boardet :-/

John

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-09-02 09:10

John skrev:
> [...]
>
> derimod egnet til 100 mhz, der findes en jumper som kan stilles 3/4
> eller 1/1 i forhold til FSB'en, der kører jeg selv 1/1 så AGP + RAM

Jeg kan ikke finde den nævnte jumper på mit rev. 102...
Hvor sidder den ?

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Fra : John

Dato : 28-09-02 21:09

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde den nævnte jumper på mit rev. 102...
> Hvor sidder den ?

lige ved siden af ramsoklerne, mod højre side af boardet når man kigger ind
på det, OBS : hvis monteret i kassen.

John

Fra : Frank Andersen

Dato : 29-09-02 07:32

Jeg har haft P2B med BX chip og det havde ikke den jumper. Derimod et med
VIA chip havde. Men det hedder så P2V men er ellers det samme board.

Frank

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-09-02 09:52

Frank Andersen skrev:

> Jeg har haft P2B med BX chip og det havde ikke den jumper. Derimod et
> med VIA chip havde. Men det hedder så P2V men er ellers det samme
> board.

Jeg kan heller ikke finde nævnte jumper på mit P2B, og har iøvrigt
aldrig hørt om (før nu hvor John skriver det), at P2B skulle have
mulighed for at stille AGP-divider...

Fra : Esben

Dato : 30-09-02 01:17

> Jeg kan heller ikke finde nævnte jumper på mit P2B, og har iøvrigt
> aldrig hørt om (før nu hvor John skriver det), at P2B skulle have
> mulighed for at stille AGP-divider...

Mit P2B har den jumper, så den må findes på enkelte serier. Den er sågar
nævnt i manualen.

--
Esben

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-09-02 10:48

Esben skrev:

> "Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse

> Mit P2B har den jumper, så den må findes på enkelte serier. Den er
> sågar nævnt i manualen.

Og der er ikke tale om at dit mobo er f.eks. P2B-F eller P2B-B eller
???

Vi taler her om Asus P2B uden yderligere endelse...

Fra : Esben

Dato : 30-09-02 19:04

> Og der er ikke tale om at dit mobo er f.eks. P2B-F eller P2B-B eller
> ???

Nej. AGP-jumperen findes desuden på side 13 i 1.10-manualen.

> Vi taler her om Asus P2B uden yderligere endelse...

Det er nemlig rigtigt - og ikke om alle de andre popsmarte boards :)

--
Esben

Fra : Stoffer

Dato : 29-09-02 19:10

"John" <@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
kan
> finde på internettet, men ingen af dem jeg kender med Rev 1.02 kan få det

Jeg har kørt 2x133 mhz med en p2-266 mhz engang, med Asus P2B rev. 1.04
Så det skulle være muligt, dog skal man lige huske på at agp'en så vil køre
89 mhz.
Jeg kan iøvrigt ikke mindes at der skulle være mulighed for ram dividerøs på
det kort...