privarkøb
Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 27-09-02 05:52

hvor meget må man købe brugt/privat til sit enkeltmandsfirma og kan det
trækkes fra ?
- jeg tænker her på bl.a. edb udstyr ( skærm, kabinet, digital kamera,
printer osv. ) og er der max priser for sådanne brugte vare ??

johnny

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-09-02 09:01

Det er der ikke noget i vejen for, det kan man da i hvert tilfælde i andre
firmaer.
MEN du skal have en eller anden form for kvittering for købet, med sælgers
navn og adresse. Vi har et daga dato nota hæfte liggende til det samme.
Du kan selvfølgelig ikke trække noget fra i momsregnskabet, men trækker det
fra/afskriver som ethvert andet køb.

mvh
TKJ

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 03-10-02 10:10

"Thomas Jensen" <tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> navn og adresse. Vi har et daga dato nota hæfte liggende til det samme.
> Du kan selvfølgelig ikke trække noget fra i momsregnskabet, men trækker

Hvad med f.eks. køb af ens eget privateget udstyr. f.eks. en printer som
sælges til firma. Skal de penge jeg får privat så beskattes?

Mikkel