- hovsa - det må da være løjn - eller . . ~
Fra : erik

Dato : 27-09-02 00:03

. . . hej
Jo - jeg må altså gå til bekendelse - jeg har været inde på en af de uartige
websider, en af med med sex - og det var jo meget
inspirerende; men så - på en af siderne gik det galt og jeg blev noget
shockeret - ja altså ikke af indeholdet men af følgerne!
(næ ikke sådan, det kan internettet ikke - endnu ;-] )
Det gik ret stærkt og så var det nogle underlige "kirsebær" overalt, på
skrivebordet, nede til venstre ved uret, utallige steder i
registreringsdatabasen, osv. Der var noget med en "dialer" - og jeg som
bruger ADSL - der hed DYR.EXE
Det tog er ca. 1 time at få ryddet op - men er der en der kan fortælle lidt
om hvad fanden der skete?
Jeg har jo nok på en eller anden måde selv bedt om det; men alligevel. Hvis
noget sådan kan lade sig gøre ved at besøge en webside - jeg er blevet lidt
bekymret.

Erik

Fra : Alex Holst

Dato : 27-09-02 02:48

erik <fox44REMOVETHIS@mail.dk> wrote:
> [...]
> skrivebordet, nede til venstre ved uret, utallige steder i
> registreringsdatabasen, osv. Der var noget med en "dialer" - og jeg som
[..]
> Jeg har jo nok på en eller anden måde selv bedt om det; men alligevel. Hvis
> noget sådan kan lade sig gøre ved at besøge en webside - jeg er blevet lidt
> bekymret.

Saet din browser lidt mere forsigtigt op:

http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere#ie

Fra : Max Andersen

Dato : 27-09-02 09:06

"erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> wrote in message
> [...]
Hvis
> noget sådan kan lade sig gøre ved at besøge en webside - jeg er blevet

Sæt sikkerheden op i din browser, fo rat undgå automatiske overraskelser.

(engelsk version - tools-internet options-security-custom level-reset to
[medium eller high] tryk reset.

Du skal dog regne med en regning fra et eller andet firma, der har
registreret dit kald. Men husk at politikere siger at man ikke skal betale
de regninger hvis de kommer fra et eller andet firma i danmark, der er
kendte fuskere.

Max

Fra : GirlNextDoor

Dato : 27-09-02 12:21

On Fri, 27 Sep 2002 10:05:48 +0200, "Max Andersen" <max@militant.dk>
wrote:

Nu er det jo nok begrænset hvor mange opkald det program kan lave, han
skrev jo at han havde ADSL, så ingen grund til panik i den retning!

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-10-02 21:01

GirlNextDoor <GirlNextDoor@NoClose.dk> wrote:

>Nu er det jo nok begrænset hvor mange opkald det program kan lave, han
>skrev jo at han havde ADSL, så ingen grund til panik i den retning!

ADSL forhindrer overhovedet ikke, at et evt. tilsluttet
telefonmodem kalder op.

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe
det væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-09-02 11:03

Max Andersen skrev:

> Du skal dog regne med en regning fra et eller andet firma, der har
> registreret dit kald.

Erik bruger ADSL, det er nok tvivlsomt om hans ADSL-udstyr ringer om
til eksotiske telefonnumre, eller andre telefonnumre for den sags
skyld.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : erik

Dato : 27-09-02 21:29

Jo men hvordan er det muligt, at alt det kan ske?
Med min ADSL har jeg en hardwarefirewall, men er det bare mine
sikkerhedsindstillinger der har været for lave (= "mellem") ?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-09-02 22:01

In article <3d94bf92$0$18136$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, erik wrote:
> Jo men hvordan er det muligt, at alt det kan ske?
> Med min ADSL har jeg en hardwarefirewall, men er det bare mine
> sikkerhedsindstillinger der har været for lave (= "mellem") ?

Dine mentale instillinger har været for lave.
Man skal ALDRIG sige ja til at installere noget som en webside ønsker.

Hvis man mangler f.eks. macromedia Flash i seneste version, så
bør man selv gå direkte til kilden og hente den der. Man
skal heller ikke følge links dertil, da det kan være en
fake site.

Fra : F.Larsen

Dato : 27-09-02 21:37

> [...]
noget med en "dialer" - og jeg som
> bruger ADSL - der hed DYR.EXE
> Det tog er ca. 1 time at få ryddet op - men er der en der kan fortælle

Slå "installation of desktop items" fra i IE (sikkert den vej det er kommet
ind på din maskine) og hvis du vil være helt sikker så slå scripting og
active-x fra i internet zonen.

--
Flemming

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-10-02 14:32

>Jeg har jo nok på en eller anden måde selv bedt om det; men alligevel. Hvis
>noget sådan kan lade sig gøre ved at besøge en webside - jeg er blevet lidt
>bekymret.

Jeg har også besøgt et par fække sider af og til- og jeg VED at man
med garamti får noget lort med tilbage.
Har også prøvet den dyr.exe - et lille kirsebær, der lægger sig som
dial-up program.

Hverken min Norton antivirus eller adaware fandt den - jeg måtte selv
lokalisere den og slette den.
Siden har jeg ikke oplev et noget, men da den var den prøvede den hele
tiden at diale up.

Havde dog kun én af slagsen - og ikke hele skrivebordet besat :)

Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.