Hvorfor mangler der scrollbars?
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-09-02 21:43

Jeg fatter det ikke! På min hjemmeside har jeg et popup vidue med noget
hjælpetekst. virker fint i IE 5,5 og opefter, men i IE 5.0 kommer der
ingen scrollbars, og dele af teksten kan således ikke læses.

Jeg er ikke klar over om mit problem er i javascriptet, min css, eller
et helt andet sted.

Jeg bruger følgende til at åbne vinduet med:

function ayudame(idayuda)
{
   nuevaVentana=window.open('ayuda.asp?
ayuda='+idayuda,'La_ventana','width=350,height=
200,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbar
s=yes')
}

Efekten kan ses på
<http://www.intercambiodvd.com/reproductor.asp?idreproductor=104> ved at
trykke på f.eks der hvor der står mp3.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-09-02 00:09

Thu, 26 Sep 2002 20:43:22 +0000 (UTC), skrev Lars Hoffmann
<lars@hoffmann.ac>:

>Jeg fatter det ikke! På min hjemmeside har jeg et popup vidue med noget
>hjælpetekst. virker fint i IE 5,5 og opefter, men i IE 5.0 kommer der
>ingen scrollbars, og dele af teksten kan således ikke læses.

Har ikke mulighed for at prøve i IE 5.0.

Du kan prøve en af disse to, på selve siden i popupvinduet.

Bedst, ved ikke om IE 5 accepterer overflow.
visible">

Hvis det ikke virker, så skulle nedenstående gøre, men det
betyder, at siden ikke kan valideres.

eller<body scrolling=yes>

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-09-02 08:32

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> escribió

> Har ikke mulighed for at prøve i IE 5.0.
>
> Du kan prøve en af disse to, på selve siden i popupvinduet.

Det vil jeg gøre (jeg kan dog først teste det i aften når jeg kommer
hjem), men er der ikke en der kan se hvorfor det er der ikke kommer
scrollbars frem?
javascriptet har endda scrollbars=yes og jeg kan intet i min CSS
finde der taler imod scrollbars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-09-02 09:40

Fri, 27 Sep 2002 09:32:11 +0200, skrev "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com>:

>Det vil jeg gøre (jeg kan dog først teste det i aften når jeg kommer
>hjem), men er der ikke en der kan se hvorfor det er der ikke kommer
>scrollbars frem?

Scriptet fejler ikke noget og jeg er lige ved at tro, det er en
enkeltstående fejl.

Men som skrevet, jeg kan ikke teste i IE 5.0, men i IE 4.0, 5.5
og 6.0 fungerer det fint.

Men IE 4 siger en scriptfejl i linje 59, tegn 4, objectet ikke
understøttet og det er vidst et eller andet i loginscriptet.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-09-02 10:06

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> escribió

> Men IE 4 siger en scriptfejl i linje 59, tegn 4, objectet ikke
> understøttet og det er vidst et eller andet i loginscriptet.

Tak for tippet, jeg kigger på det.

Kan det passe at objektet Image ikke er understøttet i IE4?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-09-02 19:35

Fri, 27 Sep 2002 11:05:53 +0200, skrev "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com>:

>Kan det passe at objektet Image ikke er understøttet i IE4?

Ingen anelse.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-09-02 15:33

Knud Gert Ellentoft escribió / skrev

> Bedst, ved ikke om IE 5 accepterer overflow.
> visible">

I min css havde jeg følgende:

body
{
   overflow-x:hidden;
}

Da jeg fjernede dette, virkede det i IE5.0. Underligt at den forstår
overflow-x, men forstår det forkert

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-09-02 17:06

29 Sep 2002 14:32:37 GMT, skrev Lars Hoffmann
<lars@hoffmann.ac>:

>Da jeg fjernede dette, virkede det i IE5.0. Underligt at den forstår
>overflow-x, men forstår det forkert

Spørgsmålet er om IE 5.0 forstår overflow-x/y.

Det er jo en speciel MS IE-ting og er vidst først kommet med IE
5.5.

Så IE 5.0 forstår det vel som overflow: hidden.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-09-02 17:50

Knud Gert Ellentoft escribió / skrev

> Det er jo en speciel MS IE-ting og er vidst f›rst kommet med IE
> 5.5.

tillægsspørgsmål:
Jeg har en div med fast dimensioner hvor jeg bruger overflow:scroll. Da
dette er en IE-ting, er der så en metode til at opnå det samme, mens man
beholder kompatibiliteten med andre browsers.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-09-02 18:02

29 Sep 2002 16:50:14 GMT, skrev Lars Hoffmann
<lars@hoffmann.ac>:

>Jeg har en div med fast dimensioner hvor jeg bruger overflow:scroll. Da
>dette er en IE-ting, er der så en metode til at opnå det samme, mens man
>beholder kompatibiliteten med andre browsers.

Overflow er ikke en speciel MS-ting.

Det er overflow-x/y, der er.

Opera har dårlig understøttelse af overflow og Netscape 4.x slet
ikke.

Men i andre browsere burde der ikke være problemer.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-09-02 18:24

Knud Gert Ellentoft escribió / skrev

> Opera har d†rlig underst›ttelse af overflow og Netscape 4.x slet
> ikke.
>
> Men i andre browsere burde der ikke v‘re problemer.

lækker nok, det kan da være jeg kan få det til at virke med lidt held