Fliser/fuger bag komfur
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-09-02 18:29

Vi vil have hvide fliser på væggen bag komfuret (og de er også kommet op),
men vi er usikre på hvilken fuge de skal have for at være mindst modtagelige
for stænk.

Nogen gode ideer ?

/A

Fra : Calle.

Dato : 26-09-02 18:49

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
> Vi vil have hvide fliser på væggen bag komfuret (og de er også kommet
> op), men vi er usikre på hvilken fuge de skal have for at være mindst
> [...]

Du kan jo evt. lave silicone-fuge, det skyr da det meste, og kan let tørres
af. Men det en nok ikke det hurtigste, hvis det skal se ordentligt ud.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-09-02 18:55

> Du kan jo evt. lave silicone-fuge, det skyr da det meste, og kan let
tørres
> af. Men det en nok ikke det hurtigste, hvis det skal se ordentligt ud.

Havde jeg også tænkt på men tvivler lidt på mine evner til at lægge den pænt
.... Men jeg har hørt at med list øvelse er en sprøjte til trykludt nemmere
at arbejde med end de simple mekaniske ... Hmm jeg har en kasse gamle
flieser stående. Måske jeg skulle smække dem på en træplade og øve mig med
en silikonefuge ... Jeg skal alligevel have fuget om i badeværelset hvor der
er revnede hårde fuger mellem gulv og vægge.

Luft kan jeg låne og sådan en fugepistol kan vel ikke koste alverden ..

/A

Fra : Calle.

Dato : 26-09-02 19:07

> [...]
> og vægge.
>
> Luft kan jeg låne og sådan en fugepistol kan vel ikke koste alverden

Det der gør forskellen mellem luft & alm. er at massen kommer ensartet med
luft, men at man ikke kan holde konstant tryk med hånden. Men da du
alligevel skal glitte, så vil jeg mene at luft er ikke besværet værd for så
lille et stykke. Brug ren vand på glittepinden istedet for sulfo, så kan du
nemlig tilføre mere silicone hvis du opdager et hul, det kan du ikke hvis du
har sulfo i vandet. pinden skal bare være godt gennemblødt. Jeg bruger altid
rent vand, og kan ikke mærke forskel. Fik tipet af en snedker, der ikke har
lavet andet end, at sætte vinduer i boligblokke i et helt år. Han må jo
kende til det.

--
Automatik Mekaniker
Calle