Router probs,kan ikke komme på net
Fra : Ivan

Dato : 26-09-02 18:22

Efter at have købt en router, i dag, ville jeg så sætte alle 3 pc på nettet.
Det gik fint med de to, den bærbare vil ikke. Jeg mener at have prøvet hvad
jeg kan finde på, har naturligvis fulgt manualen. Når jeg køre "winicpcfg"
siger den bare
"Alvorlig fejl IP-konfigurationen kan ikke læses"
Hvad dælen er det da??

Jeg har en tro på at jeg nok er nød til at starte forfra med barbar, være DJ
en halv dags tid.

Nogen der ideer til hvad der kan være galt.
Hjælp.

Hi
Ivan

Fra : Søren And

Dato : 26-09-02 19:09

Har du fast IP eller Dynamisk ?

Hvad er det for en router ?

Hvis du har Dynamiske IPér hvor mange har du så ???

Søren And

Fra : Ivan

Dato : 27-09-02 10:00

"Søren And" <indbakke@digitalnetwork.dk> skrev i en meddelelse
> Har du fast IP eller Dynamisk ?

Dynamisk

> Hvad er det for en router ?

netgear rp 614

> Hvis du har Dynamiske IPér hvor mange har du så ???
1
Ja hvordan skulle du kunne komme med et bud når du ikke ved hvad det er for
en. Undskyld

Hi
Ivan

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 26-09-02 22:09

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> wrote:

> [...]
> siger den bare

> "Alvorlig fejl IP-konfigurationen kan ikke læses"

Windows når det er bedst...

> Jeg har en tro på at jeg nok er nød til at starte forfra med barbar, være
DJ
> en halv dags tid.

Du kunne starte med at fjerne _alle_ netkortsdrivere også dial up adaptere
og boote maskinen, herefter installerer/sætter du netværket op igen, som
beskrevet i manualen til routeren.

Hvis vinipcfg stadig kommer med samme fejl, er du nok tvunget til at følge
din fornemmelse og sætte en halv dag af til at leje DJ.

> Nogen der ideer til hvad der kan være galt.

winipcfg skal ikke komme med den fejl, og den anden maskine på routeren
fungerer, jeg tror fejlen ligger i windows, er du heldig kun i netværks
opsætningen/driverene.

> Hjælp.

Så gerne.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Ivan

Dato : 27-09-02 10:03

> Hvis vinipcfg stadig kommer med samme fejl, er du nok tvunget til at følge
> din fornemmelse og sætte en halv dag af til at leje DJ.

Har prøvet, samme fejl kommer. Skal jeg tage skridtet og formatere og starte
fra bunden eller kan jeg nøjes med at lave en overskrivning??

Hi
Ivan

Fra : Ivan

Dato : 27-09-02 16:14

Det hele virker som det skal, nu. Har instal win 98se oveni den gamle, og
vupti det hele virker som det skal. Det var det eneste.
Tak for hjælpen til jer.

hi
Ivan