Excel 2000
Fra : ole

Dato : 26-09-02 13:15

Min excel 2000 mangler lige pludselig muligheden for at afslutte. Altså
"krydset" i øverste højre hjørne er blevet gråt. Så jeg skal altid ind i
"filer" og gå ned i "afslut" for at lukke. Er der flere der har haft dette
problem.

Olle

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 27-09-02 08:53

ole <olle@ej-email.com> wrote in

> [...]
> "krydset" i øverste højre hjørne er blevet gråt. Så jeg skal altid ind
> i "filer" og gå ned i "afslut" for at lukke. Er der flere der har haft

Hej Olle,

jeg har set problemet når man fx. installerer Novell GroupWise
(mailprogram). Under installationen melder den at der er fundet MS Office
og at GW har noget kode som håndtere integration mellem GW og MSO. Hvis
man slår det til, så virker Excel ikke længere som den plejer fordi GW har
lagt et par makroer ned i Excel-start mappe, som slår krydset fra.
Adobe Acrobat lægger også noget ned i startmappen, men det er knap så
irriterende.

Prøv at kikke ned i C:\Programmer\Microsoft Office\Office\XLStart
(default-sti i win2K + MSO2K) og se om der ikke her ligger nogle XLA-
eller XLT-filer. Fjern dem og prøv at starte Excel.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : pre

Dato : 27-09-02 14:59

Der er et par tricks du kan bruge:
På skrivebordet, højreklik og vælg Ny Genvej. Klik igennem for at finde
Excel.exe, som regel er den i Programmer\Microsoft Office\Office.
Klik på END og tilføj (efter exe") et blanktegn,en skråstreg, og
automation - Linien skal se ud som her:
Excel.exe /automation

Start nu Excel fra denne genvej. Hvis fejlen stadig er der så i Excel
klik på hjælp i den øverste linie og vælg Søg og Erstat. Det starter
installationsprogrammet hvor du vælger fejlrutinen. Så bliver alle
filer gennemgået for fejl.

Hvis genvejen gav en fejlfri installation, så ligger fejlen enten i en
add-in eller i xlstart mappen. højreklik på genvejen og vælg
indstillinger. Fjern ordet automation og skriv et s i stedet for.
Start igen.

Er fejlen der stadig er der et problem med en add-in. Så er det
Funktioner/skabeloner og add-ins. Deaktiver en ad gangen for at finde
synderen, ellers kik i Startup mappen (Der kan være to af slagsen)

(Automation-switchen starter en "clean-boot" hvor add-ins og alt fra
Startup folderne ikke bliver indlæst. s-switchen bruger "Safe Mode" det
virker som om det er den allerførste start overhovedet, og her indlæses
add-ins)

Det bli´r spændende at høre hvad der (evt.) virker.

© pre 2002