Fyld <select> med data fra db, og brug af ~
Fra : Mr_Smith

Dato : 26-09-02 10:26

Jeg har en flok postnumre i min database som skal fyldes i en <select> boks.
Dette er gjort via :

Function Find_Postnumre()

Dim strO
Set objRS = objConn.Execute("SELECT * FROM Postnrtabel;")
Do Until objRS.EOF
strO = strO & "<OPTION VALUE='" & objRS("Postnr") & "'>"
strO = strO & objRS("Postnr") & " ["
strO = strO & objRS("Bynavn") & "] </OPTION>"
objRS.MoveNext
Loop
Find_Postnumre = strO
objRS.Close
Set objRS = Nothing
End Function

....og det virker.

Meningen er at man kan opdatere en kundes data i db via formularen, men pga
relationer kan man kun skifte til at postnr. som findes i min postnr tabel
(og det er kun et par stykker)! For at sikre at man kun vælger et af disse
postnr. har jeg brugt ovenstående function. Men hvordan får jeg det postnr
som kunden allerede er opført med, til at så som 'pre-selected'... man kan
vist bruge 'selected', men hvordan fortæller jeg formularen hvilet postnr
det er...? =)

// smith

Fra : Chrisser

Dato : 26-09-02 10:46

"Mr_Smith" <badass@no.net> skrev i en meddelelse

> [...]

> vist bruge 'selected', men hvordan fortæller jeg formularen hvilet postnr

Ved at indføje:

If postnr= "kundensPostnr" Then
<option selected value="postnr">postnr</option>
Else
<option value="postnr">postnr</option>
End If

- hvor kundens postnr er en variabel du enten allerede har, eller som du er
nødt til at sende med til funktionen ( jeg ved jo ikke hvor du har din
funktion..)´

Chrisser

Fra : Mr_Smith

Dato : 26-09-02 12:14

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote
> [...]
er
> nødt til at sende med til funktionen ( jeg ved jo ikke hvor du har din

- Og helt nøjagtigt hvor skal det indføres? Har prøvet forskellige steder,
men uden held... er ikke så hård til asp! =) Min funktion er iøvrigt
placeret i samme dokument som selv formularen, og kundens postnr har jeg
puttet i en variabel der hedder strPostnr ....

Håber nogen kan hjælpe yderligere... =)

// smith

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-09-02 12:47

"Mr_Smith" <badass@no.net> escribió
> [...]
har jeg
> puttet i en variabel der hedder strPostnr ....

sådanher:

Do Until objRS.EOF

strO = strO & "<OPTION VALUE=""" & objRS("Postnr") & """"
If objRS("Postnr") = "kundensPostnr" Then
strO = strO & " selected "
end if
strO = strO & ">"