Scandic Angler - bare for en ordens skyld
Fra : Ukendt

Dato : 26-09-02 08:38

"Du skal være medlem af scandicAngler før du kan besvare og skrive indlæg i
Nyhedsforum."

Det er hvad der står hos "Scandic Angler", når man forsøger at læse deres
adgang til offentlige nyhedsgrupper. At man skal være medlem (kræver
registrering) for at anvende deres eget forum, er såvidt godt nok, men det
er sølle når de ikke oplyser, at der reelt er tale om offentlige
nyhedsgrupper alle og enhver kan benytte sig af.

Vi lystfiskere er trods alt til tider, lidt for godtroende.

Og ja, så skal "Scandic Angler"s kunder i deres nyhedsforum også have at
vide, at deres indlæg dér, havner i et offentligt forum hvor det måske ikke
var tiltænkt. Bare sådan for en ordens skyld.

Bedre vil det være om "Scandic Anglers" forum holdt sig for sig selv. Det
vil nok spare denne nyhedsgruppe for en masse overflødige indlæg (som dette
burde være).
Thomas

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 26-09-02 09:05

Hej

Vi har taget noget af kritikken til os, hvilket vil resultere i, at vi fremover oplyser vores medlemmer om det forrum de skriver til (Usenet).

På forsiden af vores Nyhedsforum, oplyser vi allerede idag, om de forhold der gør sig gældende - og der er links til de gennerelle bestemmelse for anvendelse og brug af Usenet.

Endvidere er det vores holdning, at det er yderst begrænset hvad der har været af "overflødige" indlæg fra scandicAngler! Bortset fra et enkelt, har de indlæg der er kommet fra vores side, været i fuld overensstemmele med denne gruppes fundsats.

Men som sagt, så holder vi øje med de postings der afsendes fra scandicAngler, men vi kan aldrig gardere os mod de, som bevist via scandicAngler, vil poste urelevante og useriøse indlæg i gruppen, blot for at miskreditere scandicAngler!

Det er paradoksalt, at de har gjort det og formendtlig også i fremtiden vil forsøge på det, ikke får nogen tiltale ?

Med venlig hilsen
Redaktionen - http://www.scandicangler.com

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 26-09-02 10:25

> [...] Bortset fra et enkelt, har de indlæg der er kommet fra vores side,
været i fuld overensstemmele med denne gruppes fundsats. [...]

> Med venlig hilsen
> Redaktionen - http://www.scandicangler.com

Reklame henvises til "signaturen". Undskyld, jeg kunne ikke lade være...;D

> [...]
scandicAngler, men vi kan aldrig gardere os mod de, som bevist via
scandicAngler, vil poste urelevante og useriøse indlæg i gruppen, blot for

Det er jo faren ved at bruge den Usenet-web-konstruktion, som I benytter. I
kunne jo selvfølgelig også bare droppe jeres reklame-tag: ">> Posted via
http://scandicangler.com <<", der automatisk tilføjes et indlæg.

Mvh.

Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-02 11:13

"Redaktion - ScandicAngler" <info@scandicangler.com> wrote in message

> Vi har taget noget af kritikken til os, hvilket vil resultere i, at
> vi fremover oplyser vores medlemmer om det forrum de skriver til
> (Usenet).

Hvorfor overhovedet denne "overbygning" (jeg vil snarere betegne det som
en "underbygning") på usenet. For mig at se benytter ScandicAngler et
offentligt og frit tilgængeligt medie til - lidt i det skjulte - at
generere trafik til et knap så offentligt og ikke helt frit tilgængeligt
site. Når overbygningen så samtidig medfører støj (f.eks.
offtopic-indlæg og den evindelige ">> Posted via
http://scandicangler.com <<") og - ikke mindst - er en klar forringelse
af funktionaliteten i det "rigtige" usenet, så har jeg meget svært ved
at se gode argumenter for at fastholde denne konstruktion. Ligemeget
hvordan sagen vendes og drejes, står det faktum tilbage, at
ScandicAngler uretmæssigt lukrerer på andres frivillige arbejde, og det
klæder ScandicAngler dårligt. Hvis scandicangler.com er et seriøst site,
bør det kunne hvile i sig selv uden denne noget usympatiske lukreren.
Skæg for sig og snot for sig.

Hvis du ønsker at generere trafik, hvilket jeg har fuld forståelse for,
så kan du benytte dig af samme redskaber, alle andre benytter sig af:
Søgemaskiner, signatur i usenet-indlæg, opslag i relevante gruppper på
usenet osv. osv.

Og så en sidste bemærkning: Det ville klæde dig meget, om du postede
under dit eget navn i stedet for anonymt.

--
-Jens B.

"Jeg kan oplyse dig at jeg er skolelærer, og jeg er _fodboldtræner_ for
vores lokale puslingehold, så nej jeg ved ingenting, vel ?". Skribent i
dk.politik.indvandring.

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 26-09-02 12:45

> [...]
> offentligt og frit tilgængeligt medie til - lidt i det skjulte - at
> generere trafik til et knap så offentligt og ikke helt frit tilgængeligt

Nå! For os at se, er scandicAngler da ligeså "Offentligt og frit" tilgængeligt et medie som alverdens klienter til at tilgå diverse newsservers!
Vi gør såmend blot det samme som eks. Outlook eller Agent gør - Du skal afgive navn og e-mail adresse..

> [...]
> af funktionaliteten i det "rigtige" usenet, så har jeg meget svært ved
> at se gode argumenter for at fastholde denne konstruktion.

Hvad angår Off-Topic indlæg i gruppen her, så går det faktisk meget godt her - med eller uden scandicAngler! Du kan skrive en mail til redaktionen så skal vi sende noget statistik på Off-Topic indlæg her i gruppen igennem de sidste 2 måneder!
Du har ret i, at der er nogle funktionalitetsforingelser for dem, der endnu ikke anvender scandicAngler - De vil blive udbedret!

> [...]
> klæder ScandicAngler dårligt. Hvis scandicangler.com er et seriøst site,
> bør det kunne hvile i sig selv uden denne noget usympatiske lukreren.

Uretmæssigt er det ihvertifald ikke..Det er fuldt ud lovligt det vi gør! Vi syntes nu ikke vi lukrerer på andres frivillige arbejde - Vi bidrager også! At der har været et par misforståelser, står jo slet ikke mål med den svada af Off-Topic indlæg det har genneret.

> [...]
> så kan du benytte dig af samme redskaber, alle andre benytter sig af:
> Søgemaskiner, signatur i usenet-indlæg, opslag i relevante gruppper på

Det er nøgagtigt hvad vi også gør...Men som du måske har bemærket, så hver eneste gang, vi poster et opslag (I overeenstemmelse med fundsatsen), så resulterer det ofte i en lang række Off-Topic indlæg.

> Og så en sidste bemærkning: Det ville klæde dig meget, om du postede
> under dit eget navn i stedet for anonymt.

Ja, lige som "Jens B" eller hvordan?

Med venlig hilsen
Redaktionen - redaktionen@scandicAngler.com

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-02 14:22

> Ja, lige som "Jens B" eller hvordan?

Jeg tror, du skal bestille tid hos din optiker. Hvad er du bange for,
siden du ikke tør skrive under eget navn?

Fra : H.O.T

Dato : 26-09-02 15:01

Jeg er meget træt af, at hvergang > http://scandicangler.com , kommer med et
indlæg her, så bliver der en masse støl ud af det......Budskabet er klart
og tydeligt......Jeg gider ikke se jeres indlæg her, og synes efterhånden i
skulle stoppe med at sende dem....

Henrik

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 26-09-02 15:10

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> wrote in message

> [...]
> og tydeligt......Jeg gider ikke se jeres indlæg her, og synes efterhånden

Enig - scandicangler.com "hi-jack'er" indholdet her til deres egne private
formål. Den slags er IMO misbrug og burde stoppe.

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-09-02 15:04

"Redaktion - ScandicAngler" <info@scandicangler.com> skrev i en meddelelse

> Vi har taget noget af kritikken til os, hvilket vil resultere i, at vi
fremover oplyser vores medlemmer om det forrum de skriver til (Usenet).

Det står godt nok meget småt. Det burde ikke være så gemt.

> [...]

de indlæg der er kommet fra vores side, været i fuld overensstemmele med

Det er aftaget kraftigt efter de første forvildede brugere fra jeres side
skrev til redaktionen her på usenet.

> [...]
scandicAngler, men vi kan aldrig gardere os mod de, som bevist via
scandicAngler, vil poste urelevante og useriøse indlæg i gruppen, blot for

Det er vist et postulat der må stå for din egen regning.

> Det er paradoksalt, at de har gjort det og formendtlig også i fremtiden
vil forsøge på det, ikke får nogen tiltale ?

Hvem? Message-ID's!

Så er det lige at I skulle indføre funktionaliteten fra alle andre
newsreaders, nemlig muligheden for at futte. For denne debat hører hjemme i
en admin-gruppe, og absolut ikke i lystfiskergruppen. Jeg vil undlade at
sætte FUT da jeg ved at scandicangler ikke kan håndtere dette.

Desuden bør I nok sætte en linie med to bindestreger og et mellemrum FØR
jeres reklame der ryger med ud hver gang. Så er det nemlig en signatur, og
ikke en reklame.

/Alex

Fra : Finn Nielsen

Dato : 26-09-02 15:18

Imponerende Alex - få kan som du beskrive situationen kort, præcist, ærligt
og rammende.

Godt gået!!!

Med venlig hilsen
Finn Nielsen

Posted by NJHF
Posted by Finn Nielsen
Posted by Nordjydsk Havørredfiskeri
Posted by ...øh...

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 26-09-02 15:05

> [...]

> anvendelse og brug af Usenet.
>
> Det står godt nok meget småt. Det burde ikke være så gemt.

Nej, det kan du have en pointe i, men ikke desto mindre er informationen der - og har iøvrigt altid været der.

> [...]
> denne gruppes fundsats.
>
> Det er aftaget kraftigt efter de første forvildede brugere fra jeres side

Der har været 2 indlæg, som var stillet direkte til scandicAngler! 2 indlæg ud af 3000 som scandicAngler har i databasen! Og de var for gruppens vedkommende Off-Topic, men det er intet imod, hvad der tidligere har været postet her - Iøvrigt er dette indlæg lige så Off-Topic som resten i denne tråd.

> [...]
> at miskreditere scandicAngler!
>
> Det er vist et postulat der må stå for din egen regning.

Ja, det gør det så....

> vil forsøge på det, ikke får nogen tiltale ?
>
> Hvem? Message-ID's!

Vi har ingen interesse i, at udlevere nogen - og slet ikke i et offenligt forum..

> [...]
> en admin-gruppe, og absolut ikke i lystfiskergruppen. Jeg vil undlade at
> sætte FUT da jeg ved at scandicangler ikke kan håndtere dette.

Funktionaliteten kommer, som jeg skrev i et tidligere indlæg, også senere. Vi vil gerne diskutere scandicAngler's integration og de besværligheder dette i givet fald giver andre, i et andet forum! Send mig en mail, om hvor, tid og sted! (info@scandicangler.com)

> Desuden bør I nok sætte en linie med to bindestreger og et mellemrum FØR
> jeres reklame der ryger med ud hver gang. Så er det nemlig en signatur, og
> ikke en reklame.

Tak for det. Det vil blive implementeret i den førstkommende opdatering af scandicAngler.com

Med venlig hilsen
Redaktionen - info@scandicangler.com

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-02 16:22

Du/I skriver at hele denne tråd er OT. Nå, men det er altså denne gruppes
ret til at være i fred, der står på spil. At Du/I vælger at vildlede på
jeres side om hvem der kan læse/skrive i denne nyhedsgruppe er én sag, som
det rette forum og netudbyder mv., givetvis tager sig af (inkl. en
diskusssion af lovlighed som Du/I selv har bragt op i et tidligere indlæg),
men at Du/I bliver ved med at bruge denne nyhedsgruppe i Din/Jeres
virksomhed (og det er det vel?), på trods af at det vækker utilfredshed; det
er simpelthen for trættende. Lad os venligst være i fred!
Thomas

Fra : D-Fly

Dato : 30-09-02 00:56

jeres linier er alt for lange til usenet, læs evt lidt på

MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 26-09-02 16:13

"Thomas" <ingen> wrote in message
> [...]
>
> Bedre vil det være om "Scandic Anglers" forum holdt sig for sig selv. Det
> vil nok spare denne nyhedsgruppe for en masse overflødige indlæg (som

Jeg overvejer at lave en lille bot der snupper indholdet af
scandicangler.com og poster den andetsteds på nettet, da de tilsyneladende
har en holdning at der er frit slag på al indhold over det hele nettet, bare
det er offentligt tilgængeligt.

Fra : jakob

Dato : 26-09-02 17:20

Det er så sjovt at du tager det op. Jeg var derinde en dag og fik præcis
samme fornemmelse som dig. Det fede er at denne debat nu kommer til at
ligge på deres hjemmesideforside Det er da lidt griner....

Hygge

Jakob

Fra : rambo slambo

Dato : 26-09-02 20:22

> Det er så sjovt at du tager det op. Jeg var derinde en dag og fik præcis
> samme fornemmelse som dig. Det fede er at denne debat nu kommer til at
> ligge på deres hjemmesideforside Det er da lidt griner....

Den står ikke på forsiden - man skal gennemgå en login-procedure for at kunne se nyhedsgruppen, men der står ingen (synlige) steder at man rent faktisk poster til en nyhedsgruppe, der uforvarende kommer til agere database for et rent privat foretagende.

Personerne bag scandicangler.com tror tilsyneladende at "free" er som i "free beer", men egentlig er som i "freedom", og dertil følger der at ansvar. Det lever de desværre ikke op til

mvh

en bruger af dk.fritid.lystfiskeri

Fra : Torben F@rum

Dato : 28-09-02 16:43

"Thomas" <ingen> skrev i en meddelelse
> Bedre vil det være om "Scandic Anglers" forum holdt sig for sig selv. Det
> vil nok spare denne nyhedsgruppe for en masse overflødige indlæg (som
> [...]
Torben Farum, 9300 Sæby

Er det ikke muligt at ændre fundatsen, således at scandic anglers
arbejdsmetoder bliver i strid med denne ?
Vi er jo tilsyneladende mange som er trætte af deres indlæg, så hvis der
blev lavet en OTD på emnet kan jeg ikke se andet end det må være muligt.
Efter at have fulgt Scandic Anglers indlæg/svar om emnet er det da tydeligt
at de ikke ønsker at gøre noget ved det.,

Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.

Fra : Torben F@rum

Dato : 28-09-02 16:49

Kan denne bruges mod Scandic Angler ?

Snip fra
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.lystfiskeri

2.
Den samme juridisk person/organisation/kreds må kun have 1 (skriver et)
opslag pr. 3. uge, der indeholder en URL til egen adresse.

Torben Farum, 9300 Sæby

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-09-02 17:29

"Torben F@rum" <farum@city.dk**> skrev i en meddelelse news:an4ink$2547$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Torben Farum, 9300 Sæby
>
> Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse

Hej Torben
Det var da en interessant vinkel på hele dette spammeri fra scandicAngler
så er det jo bare at sende nogle klager, så vi kan slippe af med dem,
måske kan vi få taget fat på Kandu i samme omgang-
må sige begge slider på min blindtarm.
Paul Ø. Sørensen

Fra : Henric

Dato : 29-09-02 13:00

Hmmmm... jag är lite förvånad. Visst har det kommit en hel del strunt från
Scandicanglers sida, men går man inte miste om en massa goda tips från
duktiga och erfarna fiskare om dom stängs ute? Är det inte bara fråga om
"barnsjukdommar" som löses efter hand? Klagandet på SA har ju blivit en
ganska central del i denna gruppen på sistone. Jag tycker SA ska lösa sina
tekniska problem och sedan fortsätta ha denna tjänst kopplad till
newsservern.
/H