Om åbning af links fra OE [x-post]
Fra : Lars 12

Dato : 25-09-02 23:26

[win98, OE6]

Når jeg trykker på et link i en mail eller NG-post, vil jeg gerne have, at
siden åbnes i et nyt browser-vindue.

Før i tiden kunne jeg opnå dette ved at holde shift nede, men det virker
ikke længere. Når jeg nu trykker på et link i OE, bliver siden åbnet oveni
en af de sider, der i forvejen måtte være åben, også selvom jeg holder shift
nede.

Hvordan kan jeg ændre dette?

Mvh.
Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-02 00:58

Thu, 26 Sep 2002 00:25:42 +0200, skrev "Lars 12"
<nospam@vip.cybercity.dk>:

> [...]
>en af de sider, der i forvejen måtte være åben, også selvom jeg holder shift

Prøv i IE:
Funktioner => Internetindstillinger => Avanceret => Genbrug ikke
vinduer (eller sådan noget lign. i dansk IE).

Fra : Lars 12

Dato : 26-09-02 01:14

> Prøv i IE:
> Funktioner => Internetindstillinger => Avanceret => Genbrug ikke
> vinduer (eller sådan noget lign. i dansk IE).

Nej, det er desværre ikke dér, hunden ligger begravet. Men der må vel være
blevet ændret ved nogle andre indstillinger, således at 'shift' ikke længere
har samme funktion som tidligere?

Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 01:01

Lars 12 skrev:

> [...]
> virker ikke længere. Når jeg nu trykker på et link i OE, bliver
> siden åbnet oveni en af de sider, der i forvejen måtte være åben,

Er browseren IE?
Hvis det er tilfældet så prøv at gå ind i Control Panel > Internet
Options > Advanced og fjern fluebenet ved 'Reuse windows for
launching shortcuts' og klik så på ok hele vejen ud. Jeg ved ikke
hvad det hedder på den danske udgave, hvis det er den du sidder
med.

Fut: dk.edb.internet.software.browser

Madsen.

Fra : Lars 12

Dato : 26-09-02 01:12

> [...]
> launching shortcuts' og klik så på ok hele vejen ud. Jeg ved ikke
> hvad det hedder på den danske udgave, hvis det er den du sidder

Det er allerede fjernet, og problemet opstår heller ikke ved almindelige
genveje, men kun når jeg trykker på et link i OE. Og det hjælper som nævnt
ikke at holde shift nede, hvilket det tidligere har gjort.

Mvh.
Lars Rosenmeier

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 02:32

Lars 12 skrev:

> [...]
> almindelige genveje, men kun når jeg trykker på et link i OE. Og
> det hjælper som nævnt ikke at holde shift nede, hvilket det

Hmm, hvad sker der hvis du prøver denne her:

Microsoft Windows 95 or Microsoft Windows 98
Double-click the My Computer icon on the desktop to start Windows
Explorer.

On the View menu, click Folder Options.

On the File Types tab, click URL:HyperText Transfer Protocol in the
list, and then click Edit.

In the Edit File Type dialog box that appears, click the OPEN entry in
the Actions box, and then click Edit.

In the Editing action for type: URL:HyperText Transfer Protocol window,
click to clear the Use DDE check box.

In the Application used to perform action box, type %1 at the end of
the string so it looks like the following example (the drive and
location of Iexplore.exe may be different):

"D:\Progra~1\Intern~1\iexplore.exe" -nohome %1
Click OK, click Close, and then click Close.

Quit Windows Explorer.

Quit all versions of Internet Explorer.

Now when you run Outlook Express, additional links are opened in a new
Internet Explorer window.

Madsen.

Fra : Lars 12

Dato : 26-09-02 03:30

> Hmm, hvad sker der hvis du prøver denne her:

snip

Så bliver alle links fra OE åbnet i et nyt vindue.

Så jeg siger som så ofte før: Tak for hjælpen.

Mvh.
Lars Rosenmeier

Fra : Lars 12

Dato : 28-09-02 14:39

"Lars 12" <nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så bliver alle links fra OE åbnet i et nyt vindue.

Hej igen.

Det ser desværre ud til, at det ikke virker mere, efter at computeren har
været slukket.

Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 19:26

Lars 12 skrev:

> Så bliver alle links fra OE åbnet i et nyt vindue.

Fint nok.
Jeg kan se at OE/IE 6 på WinXP har det samme problem. Her hjælper det
også at smide %1 efter -nohome. Det ser dog ud til at den ikke vil
huske det, men skidt pyt. Jeg åbner sjældent links fra OE og hvis jeg
gør, så er det kun eet ad gangen. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-09-02 00:25

Madsen skrev:

> Jeg kan se at OE/IE 6 på WinXP har det samme problem. Her hjælper det
> også at smide %1 efter -nohome. Det ser dog ud til at den ikke vil
> huske det, men skidt pyt.

Jo, den vil da så. Den skulle bare lige genstartes en enkelt gang.

Madsen.