Debian cd'er
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 25-09-02 17:28

Hej NG

Jeg sidder og overvejer at hente Debian, men hvor mange cd'er SKAL man have
fat i? Der er jo 7, og jeg har ikke lige lyst til at hente dem allesammen...

Hvis man ikke skal hente dem allesammen, ville det jo være interessant at
vide hvad der lå på alle de ekstra cd'er?

På forhånd tak!

--
Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Michel Komischke

Dato : 25-09-02 17:37

On Wed, 25 Sep 2002 18:27:39 +0200, Anders Jacobsen wrote:

> Jeg sidder og overvejer at hente Debian, men hvor mange cd'er SKAL man have
> fat i? Der er jo 7, og jeg har ikke lige lyst til at hente dem allesammen...

Jeg ville bruge Netinstall, hvis jeg var dig - ét iso = én cd, og resten
bliver hentet fra nettet, i det omfang du har brug for det.

http://www.debian.org/CD/netinst/

--
,''`. Michel Komischke
: :' :

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 25-09-02 17:44

> Jeg ville bruge Netinstall, hvis jeg var dig - ét iso = én cd, og resten
> bliver hentet fra nettet, i det omfang du har brug for det.

Hvilken Netinstall ville du så bruge... der er jo op til flere at vælge
imellem ;)

--
Mvh. Anders Jacobsen

Fra : Michel Komischke

Dato : 25-09-02 18:33

http://www.phy.olemiss.edu/debian-cd/

--
,''`. Michel Komischke
: :' :

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 17:58

"Michel Komischke" <crashKEEP@REMOVEstreetwise.dk> wrote in message
> Jeg ville bruge Netinstall, hvis jeg var dig - ét iso = én cd, og resten
> bliver hentet fra nettet, i det omfang du har brug for det.

Hvad skal man gøre, hvis man bruger Internet via PPPoE ? Kan man få
programmet til at kalde op over PPPoE?

Fra : Michel Komischke

Dato : 25-09-02 18:31

On Wed, 25 Sep 2002 18:58:07 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> Hvad skal man gøre, hvis man bruger Internet via PPPoE ? Kan man få
> programmet til at kalde op over PPPoE?

for at være ærlig så har jeg ikke undersøgt det :)

--
,''`. Michel Komischke
: :' :

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-09-02 18:43

Anders Jacobsen wrote in <3d91e3ce$0$84699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Jeg sidder og overvejer at hente Debian, men hvor mange cd'er SKAL man
> have fat i? Der er jo 7, og jeg har ikke lige lyst til at hente dem
> allesammen...

Nul. :)

Hvis du *vil* lave en CD-install: Én.

> Hvis man ikke skal hente dem allesammen, ville det jo være interessant at
> vide hvad der lå på alle de ekstra cd'er?

Tjah. Jeg har ikke undersøgt det, jeg bruger dem ikke. Netinstall er nu
altså det nemmeste når man har bredbånd. :)

Uanset hvordan du installerer, så har du stadig adgang til opgraderinger og
installeringer via internettet.
Altså, hvis du downloader den første CD og installerer fra den, så mangler
du som sådan ikke noget, hvis bare du har forbindelse til internet. Det,
som ikke er på CD'en, eller der er nye versioner til, hentes bare over
nettet.

--
Mvh.

Niels Andersen