Kursus!!!
Fra : Søren Larsen

Dato : 25-09-02 14:20

Hej

Vi har et barn der har damp, Og vi har endelig fået vores komunne til at
indse det, og derfor er han kommet under handicapafdelingen, og nu har vi
muligheder for at tage på kursus i 2 dage , og lære om det han fejler.
Og her kommer mit Spørgmål :
Hvad skal vores komunne betale, de vil betale kursusgebyr og transport, men
vi bor jo i nordjylland, så vi er jo nød til at ovenatte der, skal de osse
betale det, og hvad med diæter.

Det sikkert ikke kun mig der har de her spørgsmål, håber der nogen der kan
svare

MVH

Søren

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-09-02 15:07

In an article of 25 Sep 2002 Søren Larsen wrote:

> Vi har et barn der har damp, Og vi har endelig fået vores komunne til at
> indse det, og derfor er han kommet under handicapafdelingen

Prøv eventuelt dk.helbred.handicap, for her finder du vist Usenets bedste
handicapeksperter.

--
Uffe Holst

Fra : Lotte M

Dato : 25-09-02 15:20

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev :

> Prøv eventuelt dk.helbred.handicap, for her finder du vist Usenets
> bedste handicapeksperter.

Eller dk.videnskab.jura , men jeg er sikker på de bedste svar er
at finde i handicapgruppen
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Lotte M

Dato : 25-09-02 15:17

"Søren Larsen" <bongo@has.dk> skrev :

> Hvad skal vores komunne betale, de vil betale kursusgebyr og transport, men
> vi bor jo i nordjylland, så vi er jo nød til at ovenatte der, skal de osse
> betale det, og hvad med diæter.

Hvis der er så langt, at det ikke er muligt at køre frem og tilbage hver
kursusdag, så bør kommunen bevilge merudgifterne til kost og logi
sammen med kurset.

Jeg har ikke kunnet finde en SM (principiel afgørelse fra Ankestyrelsen)
vedrørende problemstillingen, men der er ingen tvivl om at Servicelovens
§28 giver hjemmel til bevillingen, såfremt kurset er en "nødvendig merudgift
ved forsørgelsen". Ud over kursusafgiften, transport, og merudgiften ved
ophold og måltider, kan der bevilges tabt arbejdsfortjeneste og ligesom
udgiften til pasning af eventuelt ikke deltagende børn kan dækkes.

Se vejledningens punkt 66 og 67.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/c19980004360-regl
--
Lotte M