login popup
Fra : sonny kristensen

Dato : 25-09-02 14:10

jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan at man laver en popup
som man kan logge ind i hvis man ikke er logget på og så skal den
lukke sig selv når man trykker "submit" hvordan gør jeg det...

jeg bruger sessions på de sider der skal være brugernavn til???
håber at i kan hjælpe mig...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 25-09-02 16:22

"sonny kristensen" <syreballon@ofir.dk> wrote in message
> jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan at man laver en popup
> som man kan logge ind i hvis man ikke er logget på og så skal den
> lukke sig selv når man trykker "submit" hvordan gør jeg det...

....spørger i Javascript-gruppen.
Det er client-side kode du efterlyser.

Hvis set er selve godkendelsesproceduren du vil have hjælp med må du lige
specificere det.

Mvh
Jesper

Fra : sonny kristensen

Dato : 25-09-02 19:28

> Hvis set er selve godkendelsesproceduren du vil have hjælp med må du lige
> specificere det.

okay der står dette på alle de sider som at der skal bruges kode og navn på:

<%
if session("login") = "" Then
Response.redirect("login.asp")
end if
%>

og jeg vil gerne have det til at lave en popup som at man skal logge ind i.
og derefter skal popupen lukke og den anden side skal fortsætte når at der
er logget ind med det rigtige pasword. og vise de sikre sider.

håber det lætter forståelsen???

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 26-09-02 16:17

> [...]
> og derefter skal popupen lukke og den anden side skal fortsætte når at der
> er logget ind med det rigtige pasword. og vise de sikre sider.

Det er noget hø at blande serverside og clientside kode på den måde du vil,
men mit forslag er følgende:

<%
if session("login") = "" Then
Response.Write "<script language='javascript'>Vinduesaabnerkode</script>"
Response.End
end if
%>

Den gør blot det at den åbner et nyt vindue og stopper udførslen af den
aktuelle side.

Den side du popper op - login.asp - skal efter endt validering lukke igen,
hvilket gøres med Window.Close();

Du skal nu refreshe din oprindelige side.
Hvis du anvender frames kan du lave nogle tricks ved at kalde
sidenavn.location.reload(); fra din login.asp men allerede nu håber jeg at
have klarlagt hvorfor det er noget hø at blande de to sider...

Mvh
Jesper

Fra : sonny kristensen

Dato : 27-09-02 08:12

> [...]
> sidenavn.location.reload(); fra din login.asp men allerede nu håber jeg at
> have klarlagt hvorfor det er noget hø at blande de to sider...

ja jeg kan godt se at det er noget hø men det er nok den enste måde at jeg
kan løse mit lille problem på.... ja jeg køre med frames og hvad er det så at
du siger at jeg skal skrive ind i login.asp når at den skal fortsætte med
logge ind (reload) på siden????

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 27-09-02 11:06

> [...]
at
> du siger at jeg skal skrive ind i login.asp når at den skal fortsætte med

Det er faktisk Javascript du har brug for nu og det er ikke den korrekte
gruppe her.

Men for at være lidt konstruktiv samtidig, skal du skrive følgende for at
refreshe din side:

<script language="javascript">
document.FRAMENAVN.location.href.reload();
</script>

Jeg mener det er ovenstående men ellers hør ad i javascript-gruppen (Mener
blot der er dk.edb.webdesign ?)

Mvh
Jesper